اخبار آزمون هاویژه

حاجی دلیگانی : کانون وکلا در مجموع به قانون احترام نمی‌گذارد

وکلاپرس ـ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به سؤالی درباره آزمون وکالت ۱۴۰۱ مدعی عدم حرمت گزاری کانون های وکلا به قانون شد.

به گزارش وکلاپرس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در واکنش به احتمال برگزار نشدن آزمون وکالت ۱۴۰۱ به تسنیم مدعی شد: کانون وکلا در مجموع به قانون احترام نمی‌گذارد؛ این افرادی که باید مدافع قانون باشند و به برکت قانون، نان درمی‌آورند، متاسفانه خودشان به قانون احترام نمی‌گذارند.

بیشتر بخوانید:

وی بدون اشاره به موضع گیری های مرکز وکلای قوه قضائیه درخصوص عدم برگزاری آزمون افزود: کانون وکلا همیشه به دنبال این است که فقط خودشان حفظ شوند و دیگرانی به جمع‌شان اضافه نشود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که بنا به اظهارات مسئولان اسکودا، اختیار برگزاری آزمون بنابر قانون تسهیل منوط به تشخیص قوه قضائیه است و آیا قوه قضائیه این امکان را دارد که آزمون وکالت ۱۴۰۱ را برگزار نکند، گفت: قانون‌گذار پیش‌بینی کرده که اگر مسئولان مربوطه آزمون را برگزار نکردند، مرجع برگزاری آزمون کجاست و روند برگزاری و رسیدگی آزمون را دنبال کند.

وی اضافه کرد: ما از بُعد نظارتی کار استیفای حقوق این داوطلبان را دنبال کرده‌ایم و همچنان هم پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم افرادی که این انحصار را به وجود آوردند، به آن استمرار دهند.

بیشتر بخوانید:

حاجی‌دلیگانی همچنین در واکنش به اظهار‌نظر اخیر مسئولان کانون سردفتران مبنی بر اینکه رعایت صِرف شروط قانون تسهیل برای جذب سردفتر کافی نبوده و باید نیازسنجی منطقه‌ای توسط مسئولان این کانون برای جذب سردفتر اعمال شود! گفت: آنها نمی‌توانند حرف خلاف قانون بزنند، چون توجیه هستند؛ واقعاً اگر چنین حرف‌هایی را بزنند، خیلی از صلاحیت‌هایشان زیر سوال می‌رود؛ کانون سردفتران باید کار خود را مطابق قانون دنبال کند البته اگر پیشنهاداتی دارند، می‌توانند نظرات خود را به مجلس اعلام کنند.

گفتنی است این گفته ها در حالی است که پیشتر شورای اجرایی اسکودا در تاریخ ۲۴ آذر تصویب کرده بود راجع برگزاری یا عدم برگزاری آزمون وکالت تا پایان دی ماه تصمیم گیری خواهد کرد.

یک دیدگاه

  1. بله هرجا دلشون بخواد ااجرا می کنن، برید ببینید حتی توی دادسرای کانون، قانون رعایت نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا