اخبار اسکوداگفت و گوویژه

پیشنهاد اخذ مجوز برگزاری تجمع اعتراضی از سوی کانون وکلای قم به تصویب هیئت عمومی اسکودا نرسید

گفتگو با وکیل زهرا برومند عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری قم

وکلاپرس– عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم ضمن اعلام مخالفت با اعطای اختیار تام به هیات مذاکره کننده با قوه قضائیه، کانون وکلای اصفهان را تنها کانون مخالف با این مصوبه هیات عمومی اسکودا معرفی کرد.

به گزارش وکلاپرس، هیات عمومی اسکودا در جلسه فوق العاده دیروز خود (۶ مردادماه ۱۴۰۱) در غیاب دو کانون وکلای خوزستان و زنجان، با اکثریت آرا تصویب کرد که به تیم مذاکره کننده با قوه قضائیه جهت مذاکره و اخذ تصمیم مقتضی راجع به موضوع آیین نامه با حفظ اصل استقلال کانون وکلا تفویض اختیار تام اعطا کند.

وکیل زهرا برومند، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم، در گفتگو با خبرنگار ما درخصوص جزییات جلسه هیات عمومی اسکودا گفت: با توجه به مکاتبه پیشین اتحادیه مقرر گردیده بود هر کانون پیشنهاد خود را در مورد آیین نامه به صورت داخلی تصویب و توسط سخنگو در جلسه دیروز مطرح کند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد کانون وکلای قم مورد موافقت اکثریت قرار نگرفت

وی ادامه داد: کانون وکلای قم به اتفاق آراء مصوب کرده بود که گام دوم مصوبه هیات عمومی اتحادیه مورخ اسفند ماه ۱۴۰۰ عملی شود؛ یعنی در صورت عدم تفوق مذاکره و تعامل با قوه، اتحادیه نسبت به تقاضای مجوز یک تجمع مسالمت آمیز از جانب کانون ها اقدام نماید.

برومند افزود: در بخش نخست، پیشنهاد مذکور از طرف کانون قم ارائه شد اما مورد قبول اکثریت قرار نگرفت. در نهایت پیشنهاد اعطای اختیار تمام به هیات مذاکره کننده به عنوان پیشنهاد اکثریت به رای گذاشته شد. لازم به ذکر است ۳ تن از اعضای مدیره کانون قم به این پیشنهاد رای موافق و یک نفر نیز رای مخالف دادند‌.

تذکر رییس کانون وکلای اصفهان برای درج قید موافقت اکثریت با اعطای اختیار تام

این وکیل دادگستری در پاسخ به معرفی مخالفین این مصوبه گفت: ردیف پشت سرم را ندیدم. تعداد موافقین به قدری زیاد بود که اول می خواستند بدون قید بنویسند به اتفاق تصویب شد اما خانم دکتر رئیسی (رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان) تذکر دادند قید اکثریت را بیاورند تا معلوم باشد مخالفینی هم بوده اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا