اخبار اسکوداویژه

توضیحات رییس اسکودا درباره برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ با توجه به آیین نامه جدید لایحه استقلال

دکتر جعفر کوشا: تلاش داریم آزمون وکالت ۱۴۰۰ را بر اساس مواد غیر اختلافی آیین نامه جدید لایحه استقلال برگزار کنیم

وکلاپرس- رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری از تلاش این نهاد برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ بر اساس مواد مورد توافق آیین نامه اخیرالتصویب لایحه استقلال خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبر آنلاین، دکتر جعفر کوشا، رییس اسکودا، در خصوص برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ با اشاره به اختلافات موجود در برگزاری آزمون اظهارکرد: تلاش داریم تا آزمون وکالت را بر اساس مواد غیر اختلافی آیین نامه جدید لایحه استقلال برگزار کنیم.

قوه قضاییه به سازمان سنجش اعلام کرده‌ است بر اساس آیین نامه جدید آزمون وکالت را برگزار کند

دکتر کوشا در توضیح راجع به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ گفت: ما باید یک آزمون بگیریم و قرار بود این آزمون آبان‌ماه برگزار شود. اما وقتی این تصمیم را گرفتیم آیین نامه جدیدالتصویب لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری نیامده بود. حالا آیین نامه جدید آمده و به سازمان سنجش اعلام کرده‌اند که باید بر اساس این آیین نامه آزمون بگیرد.

بیشتر بخوانید: رییس اسکودا: آزمون وکالت ۱۴۰۰ به صورت سراسری و تا پایان سال برگزار می‌شود

در مورد آیین نامه مذاکراتی با معاونت حقوقی قوه قضاییه داریم

رییس اسکودا با بیان اینکه “این همان آیین نامه‌ای است که ما اعلام کرده‌ایم قابلیت اجرا ندارد و معتقدیم اجرای آن مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد” ادامه داد: در مورد آیین نامه مذاکراتی با معاونت حقوقی قوه قضاییه داریم که قسمت مورد توافق آیین نامه را در خصوص آزمون ملاک بگیریم و آن را برگزار کنیم. در خصوص موارد اختلافی هم در فرصت وسیع‌تری بحث کنیم تا اختلافات برطرف شود.

توضیحی درباره حواشی آزمون وکالت ۱۳۹۹

وکیل جعفر کوشا درباره تعویق پیاپی در برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ گفت: قانوناً باید سالی یکبار آزمون ورودی کارآموزی وکالت برگزار شود. در سال ۹۹ قرار بود این آزمون روز ۲۸ آذر برگزار شود اما کرونا به یکباره اوج گرفت و ما مجبور شدیم برای سلامت داوطلبان آزمون را تا ۲۲ اسفند به تعویق بیندازیم. در اسفندماه رییس سازمان سنجش خطا کرد، چون آن موقع وضع همه استان‌ها در رنگ‌بندی مرتبط با کرونا آبی بود و تنها خوزستان وضعیت قرمز داشت و ما می‌توانستیم آزمون استان خوزستان را لغو کنیم و در سایر استان‌ها آزمون را برگزار کنیم.با این حال سازمان سنجش آزمون را برگزار نکرد.

وی افزود: داوطلبان این موضوع را از چشم من می‌دیدند اما واقعیت این است که تصمیم را سازمان سنجش گرفته بود و سخنگوی وقت ستاد کرونا در آن نقش پررنگی داشت. ایشان به طور یکجانبه و بدون مصوبه ستاد ملی، در روزهای منتهی به آزمون به سنجش اعلام کرد حق گرفتن آزمون ندارید، متاسفانه رئیس سازمان سنجش هم تمکین کرد.

رییس اسکودا در خصوص برگزاری آزمون وکالت ۹۹ در تیرماه سال جاری گفت: پس از آن آزمون را به بیستم فروردین موکول کردند اما این هم عملا اتفاق نیفتاد، چون پس از نوروز پیک کرونا دوباره شروع و آزمون لغو شد. نهایتا آزمون در تیرماه برگزار شد. جالب اینکه آزمون وکالت را در حالی چندین بار لغو کردند که در همان فواصل آزمون‌های دیگری مثل کنکور سراسری، ارشد و دکتری برگزار شده بود.

منبع: خبر آنلاین

یک دیدگاه

  1. شرط سنی اگر برای مرکز وکلا ۲۲ سال است برای کانون هم باید ۲۲ باشد،کانون وکلا نباید از نخبگان و استعداد ها خودش را محروم کند با این مقرره عملا بسیاری از خانم ها و برخی آقایون که معافیت دارند سر میخورند به سمت مرکز وکلا
    همچنین پیشنهاد اینست تاریخ مدرک لیسانس زودتر از زمان ارسال مدارک نباشد نه اینکه داوطلبین که هنوز در موعد ثبت نام فارغ التحصیل نشده اند محروم از شرکت در آزمون باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا