گفت و گو

وکیل طباطبایی: شکایت اغلب خانواده‌ها در پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی مسترد شد

وکلاپرس– وکیل مدافع برخی از اولیای دم در پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی درخصوص آخرین وضعیت این پرونده گفت: انتظارت خانواده و وکلا تامین نشد.

به گزارش وکلاپرس، جلسات رسیدگی به پرونده  سقوط هواپیمای اوکراینی اخیرا به پایان رسیده و پرونده در انتظار صدور رای است. حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نیز اخیرا وعده داده است حکم نهایی پرونده هواپیمایی اوکراینی به زودی صادر خواهد شد.

هنوز رایی به ما ابلاغ نشده است

سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع برخی از خانواده های پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت این پرونده گفت: چهارشنبه ۱۷ اسفندماه آخرین جلسه رسیدگی برگزار شد، ولی هنوز رایی به ما ابلاغ نشده است.

اعتراض خانواده‌ها به نحوه رسیدگی و استرداد شکایت

این وکیل دادگستری با توضیح روند برگزاری حدود ۱۹ جلسه دادرسی برای رسیدگی به اتهامات ۱۰ متهم، مدعی شد: خانواده‌ها به شدت به نحوه رسیدگی معترض بودند و شکایت از سوی اغلب آنان مسترد شد.

او در پاسخ به چرایی مسترد کردن شکایت گفت: خانواده‌ها از افراد دیگری شکایت دارند که اصلا مورد پیگیری و رسیدگی قرار نگرفته است. هرچند دادگاه قول رسیدگی داده است اما ما معتقدیم نمی‌شود فعلا اتهامات ده نفر را مورد رسیدگی قرار داد و بعدا به اتهام سایرین پرداخت.

بیشتر بخوانید:

انتظارات خانواده‌ها و وکلا تامین نشد

وکیل علیزاده طباطبایی ضمن ارزیابی جلسات دادگاه گفت: جلسات آنطور که باید خوب برگزار نشد و انتظارات خانواده‌ها و وکلا نیز تامین نشد.

او در پاسخ به پیش‌بینی نتیجه رای دادگاه گفت: اتهام ۳نفر از متهمان محاربه است و مجازات محاربه هم اعدام است و هم حبس. باید ببینیم دادگاه کدام مجازات را تعیین می‌کند. اتهام سایر متهمین نیز اهمال در انجام وظیفه‌ست که مجازات سبکی دارد.

او در پایان گفت: منتظریم ببینین اعتراضات خانواده و وکلا در رای دادگاه لحاظ می‌شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا