اخبار بین المللی

درخواست تیم حقوقی آفریقای جنوبی برای توقف فوری اقدامات رژیم اسرائیل در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری

وکلاپرس- تیم حقوقی آفریقای جنوبی در شکایت ۸۴ صفحه‌ای از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه، خواستار صدور دستور توقف فوری این اقدامات شده است.

به گزارش وکلاپرس جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، از پنجشنبه گذشته مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه آغاز شده است.

در شکایت ۸۴ صفحه‌ای آفریقای جنوبی از اسرائیل استدلال شده که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ناقض الزامات و تعهدات بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این کنوانسیون نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب به صورت کلی یا جزئی، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی معنا کرده‌ است.

این پرونده ممکن است چندین سال ادامه یابد اما در درخواست آفریقای جنوبی از این دیوان آمده است که حکمی را به صورت فوری و الزام آور برای رژیم صهیونیستی صادر کند تا سریعا عملیات نظامی خود را در غزه و علیه آن متوقف کند.

آفریقای جنوبی، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی می‌داند چون با هدف تخریب بخش قابل توجهی از جمعیت نوار غزه است.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در این نشست گفت: افراد مجروح در نوار غزه از مراقبت‌های بهداشتی لازم برای حفظ جان خود محروم هستند.  اسرائیل مرتکب خشونت جنسی علیه زنان و کودکان می شود. اقدامات اسرائیل نشان دهنده قصد نسل کشی است. اسرائیل مناطق امن را برای فلسطینیان در نوار غزه قبل از بمباران آنها شناسایی می کند. اسرائیل تعداد زیادی از کودکان را در نوار غزه یتیم کرد. آنچه با حقایق در نوار غزه ثابت شد مستلزم دخالت این دادگاه است. مردم فلسطین در غزه محاصره شده و از اصول اولیه زندگی محروم هستند.  کشتار غزه و مردم آن باید متوقف شود.  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تسهیل دسترسی کمک به غزه اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید:

این تیم تاکید کرد: اسرائیل زنان و کودکان نوار غزه را بمباران و ربوده است و قصد نابودی نوار غزه در بالاترین سطوح سیاسی در اسرائیل وجود دارد. اسرائیل همه فلسطینی ها را مسئول حمله حماس و همه آنها را تروریست می‌داند. قصد ارتکاب نسل کشی در غزه، اعمال و رفتار سربازان اسرائیلی در میدان را هدایت می کند. هدف سربازان اسرائیلی نابودی غزه است. اسرائیل از لفاظی‌های مذهبی برای توجیه کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی همچنین برای اثبات اظهارات خود درباره نسل کشی در غزه در این نشست اظهارات نتانیاهو، گالانت ، اعضای کنست و فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تایید قصد انجام نسل کشی در نوار غزه را با صوت و تصویر برای حاضران پخش کرد.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه
تیم حقوقی آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه

تیم حقوقی آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: سران ارتش اسرائیل هنگام صحبت در مورد فلسطینی‌ها در نوار غزه از اصطلاح «حیوانات بشری» استفاده کردند و آنها را محاصره کامل کردند، برق، آب و همه چیز را از آنها قطع کردند. غزه به دلیل جنایات اسرائیل به گورستان و کوره ناامیدی تبدیل شده است.

تیم حقوقی آفریقای جنوبی در ادامه تاکید کرد: قصد نابودی نوار غزه در بالاترین سطوح سیاسی در اسرائیل وجود دارد. اسرائیل مردم فلسطین را دشمن می داند نه شاخه مسلح حماس را. ما خواستار پیگرد قانونی مدافعان این نسل کشی هستیم. ما اختیارات کسانی را که خواستار نسل کشی بودند به دادگاه یادآوری می‌کنیم: نخست وزیر، وزرا، نمایندگان، سربازان و افسران. شواهد مبنی بر قصد نسل کشی در غزه مشخص است.

بیشتر بخوانید:

این تیم تصریح کرد: میزان تخریب در غزه و کشتار کودکان به وضوح نشان می دهد که قصد نابودی وجود دارد. تصمیم گیرندگان اسرائیلی خواستار بمباران همه جانبه شدند و درباره استفاده از سلاح هسته‌ای صحبت کردند. ناکامی دولت اسرائیل در جلوگیری و محکوم کردن درخواست‌های نسل‌کشی، نقض آشکار کنوانسیون نسل‌کشی است. اسرائیل به هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی در نوار غزه ادامه می‌دهد و جنایات بسیاری را در نوار غزه مرتکب شد.

آنها تاکید کردند:  هدف کنوانسیون نسل کشی حمایت از مردم است و جامعه بین‌المللی موظف است از نقض آن جلوگیری کند.وضعیت غزه بی‌سابقه است و حقوق فلسطینی‌ها باید حفظ شود.  ۱۳ کشور حمایت خود را از این پرونده اعلام کردند، که تأیید کننده نیاز دادگاه به اتخاذ اقدامات موقت است. توجیهات اسرائیل برای اقدامات خود در نوار غزه، آن را از اتهام قصد ارتکاب نسل کشی مبرا نمی‌کند.  این وظیفه کشورهای عضو کنوانسیون پیشگیری از نسل کشی است که از اجرای آن جلوگیری کنند و عاملان آن را مجازات کنند.  ما حق داریم از رعایت مفاد کنوانسیون نسل کشی اطمینان حاصل کنیم فلسطینیان در غزه حق دارند از مفاد کنوانسیون نسل کشی بهره‌مند شوند. وظیفه ما رسیدگی به آسیب های جبران ناپذیر است.

 جهت مشاهده متن کامل این شکایت به زبان اصلی اینـــجـــــا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا