اخبار کانون هاویژه

۸۰۰ نفر از کارآموزان وکالت ۱۴۰۰ کانون وکلای مرکز به مراجع قضایی معرفی شدند

وکلاپرس- نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از معرفی ۸۰۰ نفر از کارآموزان وکالت ۱۴۰۰ استان تهران جهت گذراندن دوره دوم کارآموزی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، سهیل نظری نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از هماهنگی این نها با با معاونت منابع انسانی دادگستری استان تهران خبر داد و اعلام کرد اولین گروه از کارآموزان وکالت ۱۴۰۰جهت حضور در مراجع قضایی ارجاع شدند.

معرفی اولین گروه از کارآموزان وکالت ۱۴۰۰ به مراجع قضایی

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: پیرو هماهنگی قبلی با معاونت منابع انسانی دادگستری استان تهران اولین گروه از کارآموزان پذیرفته شده آزمون موسوم به ۱۴۰۰ که محل کارآموزی آن ها در استان تهران واقع شده جهت حضور در مراجع قضایی ارجاع شدند.

سهیل نظری گفت: در این مرحله بیش از ۸۰۰ کارآموز ارجاع شده اند و حسب توافقات با معاونت منابع انسانی دادگستری استان تهران، تعداد باقی مانده این دسته از کارآموزان به تدریج طی ماه های آتی جهت طی مرحله دوم کارآموزی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

افزایش تعداد کارآموزان سبب مشکلات اجرایی در دادگستری شده است

وی افزود: تعداد پرشمار کارآموزان ناشی از اجرای قانون تسهیل و در کنار آن مقررات اخیرالتصویب آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا در بخش کارآموزی، از یک سو سبب شده کانون وکلا و دادگستری دچار مشکلات اجرایی شوند و از سویی دیگر بخش قابل توجهی از کارآموزان عزیز نیز دچار مشکلات متعدد شده اند.

بیشتر بخوانید:

هم قانون تسهیل و هم مقررات بخش کارآموزی آیین نامه اجرایی لایحه استقلال نیازمند اصلاح است

وی در ادامه افزود: تجربه یک دوره اجرای قانون تسهیل در حوزه وکالت به صورت توأمان با مقررات کارآموزی در آیین نامه اجرایی لایحه استقلال حاوی نتایج ناگواری است و دست کانون ها به لحاظ ضرورت اجرای قوانین و مقررات در جلوگیری از بروز مشکلات بسته بود و اینک به نظر می رسد هم قانون تسهیل و هم مقررات بخش کارآموزی آیین نامه اجرایی لایحه استقلال بویژه بند ۲ ماده ۵۴ آن نیازمند اصلاح است.

وی در پایان گفت: در مقام اجرا تلاش می کنیم ضمن پایبندی به قوانین و مقررات، مشکلات کارآموزان گرامی را در طی دوره کارآموزی تا حد امکان کاهش دهیم.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

‫۴ دیدگاه ها

  1. این درسته وکلا چیزی به کارآموزان یادنمیدن که به فکر درآمد خودشون هستن کارآموزی باید در دادگستریها باشد

  2. وکلاپرس شما هم دارین ناقولا میشینا😉 مثل سایتای تبلیغاتی خبرای دوپهلو درج می کنید واسه ویو بیشتر!! به نظر در شان شما نیست این کارا!! میگین کارآموزا به مراجع قضایی معرفی شدند ولی نمی نویسید برای طی کردن دوران کارآموزی به مراجع قضایی معرفی شدند😉

  3. چرا کانون لجاجت و کار‌های عبث و غیر عقلایی خود رو گردن‌ قانون تسهیل میندازه/ مرد باشید لطفا/ خود کرده را تدبیر نیست/ اون چیزی ک مشکل سازه، تعداد کاراموزان نیست آدم عاقل/ بلکه لایحه استقلال کانون هست ک دستپخت خود مدیران کانون می باشد/ بعضیا دوغشون رو سر سفره معاویه میخورند، عارقش رو سر سفره امیر المومنین ع میزنند/ کانون اگه میخاد حسن‌نیت خودش رو ب کاراموزان نشون بده ، سریع ماده ۵۴ لایحه استقلال رو نسخ کنه/ والا خیلی وقاحت میخاد،خودش تصویب کرده ، حالا خودش توی اجراش گیر کرده، بعد میندازه گردن مجلس محترم/ حکایت بعضی از مدیران کانون: با گرگ بره ، میخورن، با چوپان گریه میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا