اخبار آزمون هاویژه

۳۰ تیر آزمون وکالت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد/آگهی آزمون وکالت ۲۶ اردیبهشت منتشر می‌شود

وکلاپرس ـ نائب رئیس اسکودا اعلام کرد: آزمون وکالت ۱۴۰۰ در ۳۰ تیر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و آگهی این آزمون ۲۶ اردیبهشت منتشر می‌شود. امسال دو آزمون وکالت خواهیم داشت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اختبار،  ابراهیم کیانی، نایب‌رئیس اسکودا، در یک لایو اینستاگرامی خبر از رفع موانع برگزاری آزمون وکالت داد و گفت آگهی ثبت‌نام آزمون وکالت معوق ۱۴۰۰ هفته آینده و از روز ۲۶ اردیبهشت در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

آزمون نیز روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار خواهد شد تا با آزمون استخدامی روز ۳۱ تیرماه تداخلی نداشته باشد.

شرط سنی در آزمون وکالت امسال

وکیل ابراهیم کیانی حداقل سن ۲۴ سال را برای شرکت داوطلبان در آزمون کارآموزی وکالت را ضروری دانست.

تاثیر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار در آزمون وکالت ۱۴۰۰

به گفته کیانی، آگهی آزمون ۱۴۰۰ فعلا مطابق قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت منتشر می‌شود و پس از لازم‌الاجرا شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ، درباره موضوع ظرفیت‌ پذیرش مطابق این قانون، آگهی تکمیلی منتشر می‌شود.

کیانی همچنین با تاکید جدی بر اینکه کانون‌ها تابع قانون هستند افزود که برای آنکه رقابت در بین داوطلبان از بین نرود، برای داوطلبانی که حائز نمره برتر شوند امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود که به زودی اعلام خواهد شد.

برگزاری دو آزمون وکالت در سال ۱۴۰۱

نایب‌رئیس اسکودا اظهار داشت که کانون‌ها امسال دو آزمون وکالت دارند که اولین آزمون (آزمون وکالت ۱۴۰۰) در تیرماه و دومین آزمون (آزمون وکالت ۱۴۰۱) در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

جزییات دقیق‌تر درباره زمان برگزار و ثبت‌نام آزمون دوم، پس از برگزاری آزمون تیرماه مشخص می‌شود.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا