اخبار اسکوداویژه

۲۶ بهمن ؛ جلسه فوق العاده شورای اجرایی اسکودا

وکلاپرس _ بر اساس اخبار واصله، جلسه فوق‌العاده شورای اجرایی اسکودا انتهای هفته جاری و با حضور روسای کانون‌های وکلا برگزار خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، پس از آنکه برگزاری انتخابات اسکودا برای دومین بار و در پی دادنامه دادگاه انتظامی قضات و پیگیری معاونت حقوقی قوه قضائیه لغو شد، قرار است روز پنجشنبه مورخ ۲۶ بهمن ماه سال جاری، شورای اجرایی اسکودا جلسه فوق العاده تشکیل بدهد و روسای کانون‌های وکلا درباره حل چالش پیش آمده با یکدیگر هم اندیشی کنند.

بیشتر بخوانید:

به نظر می رسد نحوه تعامل و حل چالش های رخ داده با قوه قضاییه به منظور برگزاری انتخابات اسکودا مهمترین دستور جلسه شورای اجرایی اسکودا در روز پنجشنبه هفته جاری بوده باشد.

نگاهی به چرایی لغو انتخابات اسکودا در ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

همایش هیأت عمومی اسکودا روز چهارشنبه در هتل پارسیان اوین با دستور کار انتخابات هیأت رئیسه و بازرسان و تصویب تراز مالی این نهاد آغاز به کار کرد.

بعد از ساعتی مدیریت این هتل اعلام کرد به علت مخالفت برخی نهادها، تا دقایقی دیگر برق سالن را قطع خواهد کرد و این وعده عملی شد.

در نهایت مدیران تصمیم گرفتند ساعت ۱۴ در محل سالن جلالی نائینی برای برگزاری انتخابات گرد هم آیند که با توجه به مخالفت جمعی از مدیران، حد نصاب لازم برای تشکیل جلسه تأمین نشد و جلسه عصر لغو شد.

این تصمیم در پی دادنامه شعبه پنجم دادگاه عالی انتظامی قضات اتخاذ شد که در بخشی از دادنامه آورده بود:

 برگزاری انتخابات هیأت رئیسه و بازرسان اسکودا محمل قانونی نداشته و خواست معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه مبنی بر بررسی صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان شرکت در انتخابات به استناد ماده ۱۵۸ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰ با اصلاحات بعدی تا زمان روشن شدن جایگاه قانونی اسکودا از سوی قانون گذار به عنوان یکی از ارکان کانون وکلای دادگستری یا نهاد وابسته به آن فاقد وجاهت قانونی است از این رو قرار رد این درخواست صادر و اعلام می شود.

بیشتر بخوانید:

لغو انتخابات آبان اسکودا در کیش

لازم به ذکر است پنجاه و یکمین نشست اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) ۲۴ و ۲۵ آبان به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان در جزیره کیش برگزار شد و یکی از دستورات این نشست، برگزاری انتخابات و تعیین هیات رئیسه جدید اسکودا بود که با صدور دادنامه ای از سوی دادگاه انتظامی قضات، مبنی بر عدم صلاحیت بعضی افراد لغو شد.

در نهایت هیات عمومی اسکودا در جریان رای‌گیری تعویق و یا تجدید انتخابات هیات رئیسه اسکودا، با تجدید انتخابات اسکودا موافقت کردند و برگزاری انتخابات اتحادیه را به ۱۸ بهمن موکول کردند؛ تجدید انتخاباتی که برای بار دوم هم به نتیجه نرسید و لغو شد!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا