اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

یحیی ابراهیمی :‌ با رأی دیوان‌عدالت‌اداری اصرار به کسب‌وکار دانستن حرفه وکالت غیرقانونی است

وکلاپرس ـ یک نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با تعدادی از فعالان صنف وکالت از به کار گرفتن ادبیات تند علیه وکلا و کسب و کار دانستن حرفه وکالت انتقاد کرد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر یحیی ابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در دیدار با برخی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای لرستان و وکلای فعال صنفی اصرار به کسب‌وکار دانستن حرفه وکالت را با وجود رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری غیرقانونی دانست.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس بر رعایت آداب و اخلاق اسلامی در رسانه ملی تأکید کرده و متولیان امر را به تمکین از قانون و رأی دیوان عدالت اداری فراخواند.

در صفحه اینستاگرامی این نماینده مجلس درباره دیدار اخیر وی با مدیران نهاد وکالت لرستان چنین آمده است:

دکتر ابراهیمی در دیدار با جمعی از حقوقدانان لرستانی و برخی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان به تشریح اهمیت جایگاه حرفه وکالت پرداختند و اقدامات اخیر در مخدوش نمودن جایگاه وکیل مدافع و تسهیل غیر منطقی شرایط ورود را قابل ایراد دانستند.

همچنین ایشان عنوان نمودند که با ابطال مصوبه هیات مقررات زدایی در دیوان عدالت اداری و عدم شمول تعاریف کسب‌وکار بر حرفه وکالت، اصرار بر کسب‌وکار دانستن آن و ملزم دانستن کانون وکلا بر بارگذاری شرایط صدور پروانه در سامانه پیش‌بینی شده امری غیرقانونی و به نوعی شخصی کردن مسائل است.

ایشان متولیان امر را به تمکین به قانون و مراعت ادب و اخلاق اسلامی در اظهارات بالاخص در رسانه ملی دعوت نموند.

در این جلسه دکتر کیانوش هادی پور عضو هیات مدیره کانون لرستان به تشریح روند غیرقانونی‌کسب و کار دانستن حرفه وکالت از سوی هیات مقررات زدایی و ابطال تصمیم موصوف با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری پرداختند و از نحوه ادبیات و اظهارات امیر سیاح در رسانه ملی به شدت انتقاد نمودند.

همچنین سجاد شکوری راد معاون اداره حقوقی کانون مرکز ضمن تشکر از مواضع خردمندانه دکتر ابراهیمی از خدمات کانون ها در حوزه خدمات به اقشار جامعه و هجمه های اخیر مطالبی را بیان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا