اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

نظر یک نماینده مجلس درباره طرح تسهیل مجوز کسب و کار: باید مراقب باشیم وکلای شاغل بیکار نشوند

وکلاپرس- در دیدار روز یکشنبه نماینده مجلس شورای اسلامی و هیات مدیره کانون وکلای لرستان بر ضرورت جایگاه علمی وکیل در طرح تسهیل صدور مجوز های کسب و کار تاکید شد.

به گزارش وکلاپرس، یحیی ابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در نشستی مشترک با هیات مدیره کانون وکلای لرستان در مخالفت با طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ضمن تاکید بر توانایی علمی و تخصصی وکلا، اعلام کرد: باید مراقب باشیم وکلای شاغل را نیز بیکار نکنیم.

علم وکیل و قاضی بایستی همسان باشد

یحی ابراهیمی راجع به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار به ویژه در حوزه وکالت بیان کرد: معتقدم دانش و علم وکیل و قاضی بایستی همسان و‌ در یک سطح باشد و جایگاه علمی وکیل ضرورت دارد نه تنها حفظ گردد بلکه ‌ارتقا یابد.

وکالت و دفاع از حق نیازمند توانایی علمی و تخصصی ویژه است؛ زیرا کار وکیل تشخیص حق ازباطل و سره از ناسره می باشد.

باید مراقب باشیم وکلای شاغل را نیز بیکار نکنیم

تصویب برخی طرح ها اشکالاتی را در پی خواهد داشت که ممکن است سالها جبران نشود، کما اینکه در گذشته در حوزه ی قضایی و حقوقی نمونه آن موجود است. باید مراقب باشیم وکلای شاغل را نیز بیکار نکنیم.

در این طرح تخصص وکیل نشانه گرفته شده است

به گزارش روابط عمومی کانون وکلای لرستان، دکتر فیروز احمدی(رییس کانون وکلای لرستان) نیز در این دیدار اساس اشکالات طرح را برای این نماینده مجلس تشریح کرد.

از جمله اینکه در این طرح تخصص وکیل نشانه گرفته شده است؛ زیرا با ارزیابی های صورت گرفته افرادی که نمره ی ۶/۵ کسب کنند در شغل خطیر وکالت پذیرفته می شوند و این تصمیم خطرناکی است. زیرا ماهیت کار وکیل دفاع از جان و آبرو و آزادی مردم است و این امور را نمی توان به نا اهلان سپرد.

مخالفت نماینده الیگودرز با طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار

دکتر احمدی افزود: لازم به ذکر است در همین راستا روز گذشته ریاست کانون با آقای خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس، صحبت کرده و آقای خدابخشی ضمن تاکید بر مواضع قبلی خود که بعنوان مخالف طرح تسهیل کسب و‌کار ثبت نام کرده بودند، اعلام کردند که به خواسته ی کانون ها آگاهی کامل داشته و نبایستی جایگاه نهاد وکالت تضعیف شود.

 برای تصدی در مشاغل تخصصی بایستی یک نصاب علمی کسب شود

وکیل رضایی، عضو هیات مدیره کانون وکلای لرستان، نیز ضمن بیان دیدگاه های خود، مطرح کرد: در همه ی مشاغل تخصصی برای تصدی آن ضرورتا بایستی یک نصاب علمی کسب شود و نمایندگان مجلس مراقب باشند این طرح فاقد این خصیصه است.

کانو ن های وکلا انحصار ندارند؛ بلکه بیشترین اشتغال را ایجاد کرده اند

هم چنین آقای ملکشاهی نایب رییس کانون با طرح دیدگاه های خود گفت: کانون ها برخلاف آنچه گفته می شود انحصار ندارند بلکه بیشترین اشتغال را طی سالیان ایجاد نمودند.

منبع: کانون وکلای لرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا