اخبار کانون ها

گزارشی از سی و چهارمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

وکلاپرس– هیات مدیره کانون وکلای مرکز در جلسه روز گذشته خود مورخ ۱۴ اسفند ضمن گفت و گو پیرامون مسائل و حاشیه های موجود در کانون وکلای مرکز از قبیل برگزار نشدن جشن استقلال، تعدادی از دادیاران کانون انتخاب شدند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه انعکاس سی و چهارمین جلسه هیات مدیره کانون وکلا دادگستری مرکز با دستور انتخاب دادیاران انتظامی کانون در حالی برگزار شد که وقت بیشتر جلسه به موضوع برگزار نشدن جشن استقلال اختصاص یافت.

جشن استقلال کانون وکلای مرکز که قرار بود ۹ اسفند با حضور بیش از دو هزار وکیل در سالن وزارت کشور برقرار شود، ساعاتی قبل از برگزاری مراسم خبر لغوش با یک پیامک به وکلای دادگستری اعلام شد. رئیس کانون وکلای مرکز در گفت و گو با وکلاپرس در خصوص این اتفاق اعلام کرده بود: علت عدم صدور مجوز برگزاری جشن استقلال به ما اعلام نشد.

مشروخ گفت و گو های مطرح شده در جلسه روز گذشته کانون مرکز به شرح زیر است:

نطق پیش از دستور

آقای صفادوست اظهار داشتند روز دوشنبه با من از وزارت کشور تماس گرفتند. به نمایندگی از کانون خانم موسوی و اقای محمدی و اقای شیرازی به وزارت کشور مراجعه کردند. به ایشان اعلام میشود حسب اطلاع واصله، در مراسم کانون قرار هست افرادی با بنر و برای شعار حاضر شوند. این هم برای شما و هم برای ما هزینه دارد. گفتند مراسم را کنسل کنید. اقای محمدی میفرمایند خیر، این افراد از همکاران ما هستند و شان وکالت و جلسه تا حفظ خواهند کرد. نهایتا اقای محمدی تعهد میدهند. دو تعهدنامه تنظیم میشود. با من تماس گرفتند، من بیان کردم بعید هست همکاران ما کار ناشایستی انجام دهند. ما از معاون اول رییس قوه هم دعوت کرده بودیم. وزارت کشور اعلام میکند هر زمان مشکلی پیش بیاید ما برنامه را کات میکنیم و ورود میکنیم. همه تمهیدات چیده شده بود. روز مراسم حتی گل آرائی هم انجام شد. سه شنبه صبح من با اقای محمدی تماس گرفتم، ایشون گفتند مشکلی نیست. من گفتم امروز عصر برنامه داریم، مجوز باید زودتر اخذ شود.من خودم مسیرم رو عوض کردم و رفتم اماکن.همه مواردی که روز قبل توسط وزارت کشور اعلام شد و حتی مضاعف بر انها، آنجا وجود داشت. گفتند افرادی در خارج از کشور و حتی در داخل در تلاش برای اقدام هستند که این مورد علیه کانون و مملکت میشود. گفتند کنسل کنید.من گفتم ما تمام برنامه ها را هماهنگ کردیم. نهایتا نظر نهایی اماکن منفی بود. من سریعا مراجعه کردم به کانون و از هیات مدیره دعوت کردم.اگر حتی یک درصد اتفاقات پیش بینی شده رخ میداد و این هزینه به کانون بار میشد صدمات زیادی به ما میزد.من شخصا از اقای محمدی تشکر میکنم. ایشان دو تعهدنامه در وزارت کشور امضا کردند.من هم مراجعه کردم و شخصا تعهد دادم.بنابراین کنسلی در کار نبود و به ما مجوز ندادند.هدف ما عدم خدشه به کانون و استقلال ما هست. برگزاری جشن برای ما مهم است. ولی عدم ورود خدشه به استقلال کانون برای ما مهم تَر است.انشالله در فرصت مناسب تلاش خواهیم کرد مراسمی در خور شان کانون داشته باشیم.

آقای عبدالهی بیان داشتند من یک انتقاد جدی داشته باشم به بعضی از دوستان که در فضای مجازی هجمه و حمله به این موضوع میکنند.از درون هیات مدیره به این موضوع حمله میکنند.تا کی باید اخلاق حرفه ای را متذکر شویم.اگر میخواهید دیده شوید، این نحوه دیده شدن نیست. مرکز علمی کاربردی از مسیر خود خارج شده.این مکان را جایگاهی برای تبلیغ خود نکنید.

دادیاری که میخواهد به مسائل یک وکیل دیگر رسیدگی کند، باید سلامت اخلاقی و مالی و سیاسی داشته باشد. در کمیسیون کاراموزی شنیدم افرادی دارند وارد میشوند. افرادی که در فضای مجازی به دنبال رد صلاحیت ها بودند. این درست نیست. باید در انتخاب ها دقت کنیم.

آقای حبیب زاده مومن اظهار داشتند من تشکر میکنم از توضیحات مبسوط ریاست کانون. واقعیت این است که روز هفتم اسفند، روز نکوداشت تلاش های گذشتگان ما است. زیبا نیست ما مراسم بزرگداشت این روز را نداشته باشیم. همکارانی که در این کارگروه بودند باید ابتدا مجوز را کسب میکردند و سپس جهت اعلان عمومی اقدام میکردند و شخصا معتقدم این امر قابل دفاع نیست. اینکه ممکن است اتفاقی بیافتد درست است ولی اینکه به دلیل احتمال وقوع اتفاقی مراسماتمان را کنسل کنیم درست نیست. آقای دکتر عبداللهى به نکات درستی اشاره کردند. باید افرادی را در ارکان انتخاب کنیم که سلامت کافی را داشته باشند.

آقای قاسمی عهد اظهار داشتند یک موضوع راجع به بند ر تبصره ۶ لایحه بودجه ١۴٠٢ وجود دارد که در واقع تکرار قانون بودجه سال ٩٩، ١۴٠٠ و ١۴٠١ است. دوستانی که ادعا کردند اصلاح صورت گرفته، در عمل چنین نشد. ذیل این بند امده عدم اجرای این حکم از سوی هر شخص استنکاف از اجرا قلمداد میشود. نظر من این است که کار گروهی تعیین شود و قبل از تصویب در شورای نگهبان پیگیر موضوع شود.

نکته دوم در خصوص برگزاری مسابقات مودکورت است. من نمیدانم چه اشتباهی کردیم که اقای عبدالهی میفرمایند. روزی که تصمیم گیری برای جشن بود در جلسه هیات مدیره حضور نداشتم. آنطور که به نظر میرسد همگی موافق برگزاری محدود بودند. ولی بعدا خود افراد رفتند سراغ انتقاد از نحوه برگزاری. در هیات مدیره تصمیم گیری میشود. من که تصمیم گیرنده نبودم. اگر بودم روز مود کورت عوض نمیشد.

آقای پاشاامیری اظهار داشتند در خصوص بحث جشن دکتر حبیب زاده مفصلا صحبت کردند. ما از ابتدا فریاد زدیم افراد توانمند باید انتخاب شوند. نتیجه انتخاب ها این میشود که ما دو سه روز قبل از برنامه ای که نماد نهاد وکالت بود تصمیم به اخذ مجوز کنیم. به نظرم اگر شخصی بخواهد از جلسات علنی فیلمبرداری کند اشکالی ندارد. جلسه علنی است و این امر از نظر من ایرادی ندارد. اتفاقا توضیحات خوبی توسط ریاست محترم ارائه شد. من باز هم میگویم. هر تصمیم هیات مدیره باید از قبل در کارگروه ویژه ای بررسی شود. اینکه به جای نام مرکز علمی کاربردی، از عنوان دانشگاه استفاده میکنیم، جعل عنوان است و این درست نیست.

آقای طالع بیان داشتند کانون را هیات مدیره اداره میکند. به نظرم این موضوع به نفع کانون وکلا است. روزی که جلسه گذاشتید ما داشتیم میرفتیم بهشت زهرا ولی برگشتیم. بعد شخصی می آید و میگوید من میتوانم برگزار کنم. با مسئولیت من. این درست نیست. اقای قاسمی عهد شما عضو هیات مدیره هستید. باید مسئولیت را بپذیرید. وقتی کارگروه تعیین شد من پیشنهاد دادم از دو نَفَر دیگر که تجربه برگزاری جشن را دارند استفاده شود ولی تایید نشد. روز یکشنبه بود که اقای رییس دبیر برگزاری را خانم موسوی معرفی کردند. آنروز هم من اعلام کردم. برخی از افراد متوجه نشدند و به وزارت کشور رفته بودند.

آقای فارسانی بیان داشتند اگر امکان دارد تا قبل از اتمام اسفند جشن را برگزار کنیم.

آقای شاه محمدی اظهار داشتند عذرخواهی میکنم بابت برگزار نشدن مراسم سالروز استقلال کانون وکلا. ضرورتی ندارد تصمیم در هیات مدیره گرفته شود و باتفاق شود تا همگی مسئولیت را بپذیرند. در هیات مدیره مصوب شد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. خیلی از همکاران مخالف بودند. چون به هرحال آنجا محدودیت حضور همکاران را داشتیم. امروز مرکز وکلا در قانون بودجه قبل از ما ذکر میشود. ما هم به این موضوع کمک کرده ایم.

آقای یاراحمدی بیان داشتند من تشکر میکنم از همکاران و اعضای هیات مدیره که با تسلیت هایی که بیان کردند موجب تسلی خاطر ما شدند.

آقای عبدی اظهار داشتند دوستان عزیز از شما خواهش میکنم دست از مجادله و مبارزه با یکدیگر بردارید، گروه گرایی هیات مدیره های ادوار، کانون را تا مرز تباهی پیش برده است، چرا نمی خواهید باور کنید دوره تنش گذشته است روزی وکلای جوان تصمیم خواهند گرفت از تقسیم بندیهای بی خاصیت صنفی شما عبور کنند. فقط و فقط در فکر دفع همدیگر و مبارزه با هم هستیم. اگر قرار است مسیر پر اشتباه گذشته را برویم چرا به وکلا وعده واهی دادیم. این جوانانی که اینجا نشسته اند روزی از تیم بندیها خارج خواهند شد. گرچه شایسته است کانون و وکیل الفاظ را در معنای حقیقی و دقیق استعمال کنند اما اینکه ما از نام دانشگاه استفاده کنیم یا مرکز علمی کاربردی آیا چالش امروز وکلاست؟ دغدغه مهم صنف امروز این است؟ به مشکلات واقعی بپردازید. همه ما برای برگزاری مراسم با شکوه روز استقلال وکیل شوق داشتیم، سراپا شور بودیم، هزار کیلومتر مسیر را در کمتر از پانزده ساعت رفتیم و برگشتیم تا در این مراسم حاضر باشیم.کدام وکیل سلیم العقل و سلیم النفسی می تواند مخالف چنین مراسم با شکوهی باشد؟ اعضای محترم هیات مدیره شما مسوول برگزاری جشن هستید. بجای اینکه در مسیر برگزاری قدم بردارید در فضای مجازی اجرای آنرا مطالبه می کنید برادر عزیزم جناب اقای فارسانی به چه علت مبادرت به انتشار پست اینستاگرامی و نشر آن در فضای مجازی می نمایید؟

هنوز آثار منفی بستن درب کانون به روی وکلا زدوده نشده است، شاید مصلحت کانون وکلا و حفظ آن در این شرایط حساس و بسیار حساس کنونی عدم برگزاری مراسم در این مقیاس بوده است بسیار خب وظیفه مدیر رعایت غبطه موکل است اما موضوع را با وکلای دادگستری مطرح کنید کمترین حق ایشان دانستن موضوع است. دوستان توجه فرمایید که در چند سال اخیر نتایج زیانبار و البته غیر قابل جبران مجادله و تقابل با نهادها بیرونی و افراد را دیده ایم، کانون دارایی شخصی ما نیست که در جهت لجاجت یا منیت ها در جایگاه مدیریت آن با دیگران مناقشه کنیم، نسبت به ده سال قبل کانون ضعیف تر و کوچکتر شده است. نهاد موازی بزرگ‌تر و تنومندتر شده است بنظر شما عملکرد کانون در این تغییر و دگرگونی جایگاه چقدر موثر بوده است؟دقت بفرمایید نگاه و رویکرد سایر نهادها به کانون سالهاست هیچ تغییری نکرده و مدیران متقدم ما با تدبیر و تیزهوشی همواره انرا حفظ کرده اند اما امروزه در ضعیف ترین حالت ممکن قرار گرفته‌ایم. هیات مدیره بدون تاثیرپذیری از فضای بیرون خاصه هجمه های جناحی مطروحه در فضای مجازی در مسیر اعتلای کانون قدم بردارد.

دیدم به برخی از متقاضیان یا اسامی مطرح شده برای ارکان هجمه وارد شده است. من این متقاضیان را تاکنون ندیده ام و نمی شناسم اما از تنش های گذشته درس بگیریم و با تدبیر و آرامش از این مرحله گذر کنیم تا با کمک خداوند متعال کانون به روزهای درخشان سال های گذشته برسد. همکاران عزیز اگر معتقدند شخصی به هر دلیلی مناسب جایگاهی نیست موضوع را بصورت مکتوب به کارگروه مربوطه عرضه تا در جلسه غیر علنی در هیات مدیره به شور گذاشته شود نه اینکه در فضای مجازی هیات مدیره را در فشار بگذارید. موضوع آخر تعیین تکلیف همکارانی است که دوره کارآموزی و اختبار را پشت سر گذاشته اما در آزمون مجدد پذیرفته شده و در انتظار تعیین شهر هستند، همکاران گرامی این عزیزان سرگردانند و سرگردانی بزرگ‌ترین معضل است به قید تسریع به وضعیت ایشان رسیدگی کنیم.

آقای صفادوست اظهار داشتند ما با ریاست محاکم استان تهران به این توافق رسیدیم که گیت ورودی در تمام محاکم نصب شود و با کارت شناسایی امکان تردد برای وکلا فراهم شود. به عنوان اولین مجتمع با ریاست دادگاه عدالت هماهنگی ها صورت گرفته که انشالله در هفته اینده فعال خواهد شد.

دستور اول – انتخاب دادیاران

از میان کاندیداهای مطرح شده هر عضو هیات مدیره به ۶٠ نَفَر به صورت مخفی رای دادند. افراد زیر به عنوان دادیاران انتظامی کانون وکلا انتخاب شدند. جهت تعیین بقیه دادیاران مقرر شد در جلسه بعد رای گیری به عمل آید.

١- مجید وهاب پور ٩
٢- حسین مقدسی ١١
٣- روح الله عظیمی ١٠
۴- بهاره قلی زاده ١١
۵- حمیدرضا سهرابی ١٠
۶- شیخ محمدی ١٢
٧- پریوش کرمانیان ٨
٨- علی نصیری دره کلا ١١
٩- مهرداد مشایخی ١٢
١٠- محسن نایبی ٩
١١- فرهاد کاظمی ١١
١٢-حسین صیادی نژاد ٨
١٣- خلعت ابادی ١٠
١۴- فاطمه حداد ٩
١۵- حمیده حبیبی ٨
١۶- راما دواچی ٩
١٧- نسیم مرادی ٨
١٨- محسن جلیلوند ١٠
١٩- علی اصغر قاسمی ٨
٢٠- شیما زندجو ٨
٢١- شیما سعید آبادی ٩
٢٢- علیرضا پورتقی ١٠
٢٣- ماندانا صادقی ١٠
٢۴- سعدالله فغانژاد ٩
٢۵- صفت الله عباسی ١٠
٢۶- علی شمسایی ١١
٢٧- احسان مزین ٩
٢٨- پیروزه بازدیدى ٨
٢٩- مهدی حیدری ١١
٣٠- آزاده ریاحی ١٠
٣١- نادر پدرام ٨
٣٢- امین وهابی آزاد ٨
٣٣- محمد رضایی ٩
٣۴- سعید سیدی ٨
٣۵- فرشاد خلعتبری ٨
٣۶- سمانه خیاطیان ٩
٣٧- مصطفی کاراندیش ٨
٣٨- رضا نوروزی ٨
٣٩- علیرضا حسن زاده ٩
۴٠- مهدی اخلاقی ٨
۴١-جعفر رمضانی ٨
۴٢- جمشید موسوی ٨
۴٣- مسعود مردانی رازلیقی ١١
۴۴- خرمه باربد ٨
۴۵- مسعود روایی ١١
۴۶- مهدی رستم پور ٩

آقای صفادوست ضمن آرزوی موفقیت برای این افراد بیان داشتند یکشنبه اینده در خصوص انتخاب دادیاران بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: رسانه انعکاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا