اخبارویژه

کاهش مجدد حق‌الوکاله وکلای معاضدتی و تسخیری در لایحه بودجه ۱۴۰۲

وکلاپرس- مبلغ حق الوکاله وکلای معاضدتی و تسخیری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ یک بار دیگر کاهش یافته و به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش وکلاپرس، با انتشار لایحه بودجه ۱۴۰۲ و جداول مربوط به آن مشخص شد که بودجه حق الوکاله وکلای معاضدتی و تسخیری یک بار دیگر به جای افزایش کاهش داشته است.

هرچند برخی از روزنامه نگاران از افزایش بودجه برخی نهادهای حاکمیتی و تبلیغی خبر می‌دهند، لیکن این تغییر برای حق‌الوکاله وکلای معاضدتی و تسخیری روند کاهشی داشته است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ که به تازگی به مجلس ارائه شده است، مبلغ حق الوکاله وکلای معاضدتی و تسخیری ۱۳ میلیارد تومان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

 هزینه پیش‌بینی‌شده برای این حق‌الوکاله در قانون بودجه ۱۳۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بود که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافت و برای سال آینده نیز مبلغی کمتر از پیش، برای این موضوع تعیین شده است.

لایحه بودجه سندی گویا از دیدگاه دولتمردان نسبت به توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است که در قالب ارقام و اعداد بازنمایی شده است. از این رو شاید بتوان دیدگاه دولت سیزدهم به نهاد وکالت و وکیل دادگستری را در قالب مبالغ مذکور مشاهده کرد.

لازم به ذکر است در ماده ۱۰ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا(مصوب ۱۳۵۵) مقرر شده است تا سالانه مبلغ حق‌الزحمه وکلای معاضدتی و تسخیری نه از سوی موکلان ایشان، بلکه از سوی دولت و از طریق ردیف بودجه‌ای در قانون بودجه هر ساله کشور تأمین گردد. این اراده قانون‌گذار با ماده ۵۶۷ قانون آیین دادرسی کیفری(مصوب ۱۳۹۲) مورد تأیید مجدد و مؤکد قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا