گفت و گوویژه

نائب رئیس کانون وکلای فارس: درخصوص ارجاع پذیرفته‌شدگان به متخصص داخلی، چشم و گوش اشتباه صورت گرفته و اطلاعیه صادر خواهد شد

وکلاپرس– نایب رییس کانون وکلای فارس درمورد تنوع آزمایش‌های پزشکی مربوط به پذیرفته شدگان آزمون وکالت گفت: اشتباه صورت گرفته و موضوع اصلاح خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، براساس اعلام برخی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲، در راستای درخواست رئیس کانون وکلای فارس، سازمان پزشکی قانونی علاوه بر اخذ آزمایش های مربوط به عدم اعتیاد، پذیرفته‌شدگان را به متخصص چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و متخصص داخلی نیز ارجاع می‌دهد.

ذکر عبارت آزمایش سلامت جسم و روان در درخواست رئیس کانون فارس

دکتر بهنام اکبری(رئیس کانون وکلای منطقه فارس) در درخواست موردی برای پذیرفته شدگان خطاب به ریاست سازمان پزشکی قانونی، تقاضا کرده «آزمایش عدم اعتیاد به افیون، سایر مواد مخدر» و همچنین «آزمایش سلامت جسم و روان» از قبولی‌های آزمون وکالت امسال گرفته شود.

به نظر می‌رسد درج عبارت «آزمایش سلامت جسم» سبب شده است تا سازمان پزشکی قانونی پذیرفته شدگان را الزام کند تا به متخصص چشم، گوش و داخلی ارجاع دهد. این در حالی است که حتی نابینا بودن نیز موجبی برای عدم صدور پروانه کارآموزی وکالت نبوده و تعداد قابل توجهی وکیل نابینا در کشور در حال اشتغال به حرفه وکالت هستند.

صرف انجام آزمایش عدم اعتیاد به مواد مخدر و استعمال مشروبات الکلی بر عهده سازمان پزشکی قانونی است

براساس ماده ۴۷ آیین‌نامه لایحه استقلال کانون های وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰، کانون‌های وکلا به منظور احراز شرایط مقرر در ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مکلفند از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند؛ در بند دوم این ماده مقرر شده است پذیرفته شدگان برای آزمایش عدم اعتیاد به مواد مخدر و استعمال مشروبات الکلی باید به پزشکی قانونی ارجاع شوند.

موضوع اصلاح و اطلاعیه جدید منتشر خواهد شد

وکیل علی شایانی منش، نایب رییس کانون وکلای فارس، در پاسخ به پرسش خبرنگار وکلاپرس مبنی بر علت انجام این آزمایش‌ها و چرایی درج عبارت آزمایش های مربوط به سلامت جسم گفت: اشتباهی صورت گرفته است و موضوع در حال پیگیری و اصلاح است‌.

این مدیر نهاد وکالت همچنین گفت: کانون وکلای دادگستری فارس به امروز اطلاعیه ای به منظور اصلاح این موضوع منتشر خواهد کرد.

اگرچه باید منتظر صدور اطلاعیه اصلاحی از سوی کانون وکلای فارس ماند، لیکن مشخص نیست هزینه‌ای که پذیرفته شدگان تا امروز برای رجوع به متخصص چشم و گوش و داخلی کرده‌اند، چگونه جبران خواهد شد؟

‫۶ دیدگاه ها

    1. سلام
      دوستانی که فارس هستند چه جوری نوبت پزشکی قانونی گرفتید از سایت پزشک قانونی؟
      قسمت استخدام که بسته هست
      قسمت های دیگه هم نوبت گرفتیم قبول نکردند. ممنون بابت راهنمایی
      در مورد گرفتن اصالت کارت پایان خدمت آقایان هم راهنمایی کنید🙏

      1. سلام. قسمت استخدامی هرشب ساعت ۲۴ فقط برای نوبت دهی یک روز باز میشود. و سریع پر میشود. ساعت ۲۴ هرشب میتوتید اقدام به اخذ نوبت از سایت در قسمت استخدامی کنید

  1. سلام دوستان

    استعلام پزشک قانونی باید از کجا تهیه کنیم !؟

    امروز نوبت پزشک قانونی گرفتیم بعد از مراجعه میگن ک باید نامه از کانون داشته باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا