اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای خوزستان به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته است

وکلاپرس- کانون وکلای خوزستان در عمل به وظیفه قانونی خود به عنوان اولین کانون وکلای دادگستری به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته است.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سازمان ها، موسسات عمومی، موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی موظفند در راستای نفع عمومی و حقوق شهروندی دست کم به طور سالانه اطلاعات عمومی شامل عملکرد و ترازنامه خود را منتشر سازند.

بیشتر بخوانید:

منطبق با شیوه نامه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ھر شھروندی می‌تواند اطلاعات یک تشکل مردم نهاد را یا مستقیماً از خود آن تشکل یا از مرجع صدور مجوز آن، مطالبه کند.

کانون وکلای دادگستری خوزستان نیز اخیراً به عنوان اولین کانون از میان کانون های ۲۷ گانه کشور به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته است.

کانون مذکور به عنوان موسسه خصوصی ارائه دهنده خدمت عمومی در سامانه مذکور ثبت شده است و شخصی به نام «ایمان کوشش» مسئول پاسخ‌گویی به متقاضیان اطلاعات از کانون خوزستان معرفی شده است.

اگر چه نام اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و کانون وکلای مرکز نیز در میان موسسات خصوصی ارائه دهنده خدمات عمومی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات دیده می شود، اما لینک دسترسی غیر فعال بوده و این به معنای عدم اتصال این دو نهاد به سامانه است.

کانون وکلای خوزستان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
کانون وکلای خوزستان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

چند روز پیش خبری در توییتر به نقل از دکتر جعفر کوشا(رئیس اسکودا) منتشر شد که در آن ادعا شده بود کانون وکلای دادگستری خوزستان به درگاه ملی مجوزها متصل شده است.

به نظر می‌رسد گوینده یا ناقل این خبر به اشتباه به جای نام بردن از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در توییت خود از درگاه ملی مجوزها نام برده بود.

این در حالی است که کانون‌های وکلای دادگستری متفقا اعلام کرده اند که مشمول مواد ۱، ۶ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیستند و به همین سبب در درگاه ملی مجوزها ثبت اطلاعات نکرده‌اند.

مجموعه قوانین و مقررات انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را در لینک زیر می توانید مشاهده کنید:

مجموعه قوانین و مقررات انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا