اخبار کانون هاویژه

کانون وکلایی بدون رییس؛ وضعیت عجیب کانون وکلای کرمانشاه

وکلاپرس- روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمانشاه از بی نتیجه ماندن جلسات انتخاب رییس برای این کانون در سال دوم هیأت مدیره این نهاد خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، با توجه به عدم کسب حد نصاب آرا در انتخاب رییس برای سال دوم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمانشاه، این نهاد مدنی تا حصول حداقل ۳ رأی از سوی اعضای پنج نفره هیأت مدیره بدون رییس خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: سوءقصد به جان رییس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه

روابط عمومی کانون وکلای کرمانشاه در اطلاعیه‌ای خطاب به وکلای دادگستری این استان درباره روند انتخاب رییس جدید این کانون برای سال دوم هیأت مدیره این نهاد آورد:

در روزهای پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۲ و شنبه مورخ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ به دعوت ریاست محترم کانون، جلسه هیات مدیره محترم جهت انتخاب هیات رئیسه در سال دوم برگزار گردید که در جلسه اول جناب آقای علی اسدی کاندیدای ریاست و سرکار خانم سمیه اکبری کاندیدای نائب رئیسی کانون شده اما به لحاظ عدم کسب حد نصاب قانونی، انتخابات به جلسه بعدی موکول گردید.

در جلسه دوم آقایان روح الله وکیلی و علی اسدی کاندیدای ریاست کانون شده و هر یک از ایشان موفق به کسب دو رای از مجموع ۵ رای شده و یک رای نیز سفید بوده است و لذا اکثریت نسبی حاصل نشده است.

 بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه لایحه استقلال(۱۳۳۴) رییس کانون وکلا (در غیر از مرکز) باید دارای حداقل ۴ رأی باشد. در صورتی نیز که این حد نصاب به دست نیامد، باید حد نصاب اکثریت نسبی به دست آید.

با این حساب در صورت پایان یافتن سال اول هیأت مدیره دوره نهم، تا حصول حداقل ۳ رأی از سوی اعضای پنج نفره هیأت مدیره کانون کرمانشاه، کانون مذکور به استناد ماده ۵ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری بدون رییس باقی خواهد ماند.

بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه لایحه استقلال(۱۳۳۴) رییس کانون وکلا(در غیر از مرکز) باید دارای حداقل ۴ رأی باشد. در صورتی نیز که این حد نصاب به دست نیامد، باید حد نصاب اکثریت نسبی به دست آید.

با این حساب با پایان یافتن سال اول هیأت مدیره دوره نهم، تا حصول حداقل ۳ رأی از سوی اعضای پنج نفره هیأت مدیره کانون کرمانشاه، کانون مذکور به استناد ماده ۵ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری بدون رییس باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا