اخبار صنفیویژه

کانون‌های وکلا به دنبال تنظیم آیین‌نامه‌‌ای برای مصوبه تسهیل صدور مجوز کسب و کار هستند

وکلاپرس ـ کانون‌های وکلای دادگستری در حال رایزنی با نمایندگان مجلس برای اضافه کردن یک تبصره به دو ماده مربوط به آزمون وکالت و آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هستند.

به گزارش وکلاپرس، پس از آنکه تلاش اسکودا و کانون های وکلای دادگستری برای حذف ماده ۶ طرح تسهیل کسب و کار به نتیجه نرسید و تمام مواد این طرح در صحن علنی مجلس رأی آورد، حال کانون وکلای مرکز و اسکودا در پی اضافه کردن تبصره‌ای به ماده ۵ و ۶ این طرح هستند.

بیشتر بخوانید: یک نماینده مجلس: در اصلاح طرح تسهیل مجوز کسب‌و کار هیچ معافیتی از آزمون وکالت در صحن مجلس رأی نمی‌آورد

بر اساس گزارش رییس کانون وکلای اصفهان از جلسه اخیر مدیران نهاد وکالت در تهران، اسکودا و کانون وکلای مرکز پیشنهادی به کمیسیون جهش و رونق تولید مبنی بر اضافه شدن یک تبصره به مواد ۵ و ۶ طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار داده‌اند تا بر این اساس کانون وکلا و کانون کارشناسان رسمی دادگستری بتوانند آیین نامه اجرایی این دو ماده را برای برگزاری آزمون وکالت و آزمون کارشناسان رسمی دادگستری تنظیم کنند.

در گزارش دکتر لیلا رییسی به هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان آمده است: 

 در ارتباط با درخواست اتحادیه و کانون وکلای دادگستری مرکز از مجلس مبنی بر آنکه با عنایت به تصویب طرح تسهیل، اختیار تنظیم آیین نامه اجرایی مواد مرتبط با کانونهای وکلای دادگستری وکانون کارشناسان رسمی دادگستری، در قالب الحاق یک تبصره به مواد فوق به آنها داده شود، مقرر گردید که هر یک از کانونها با نمایندگان استانی خود در کمیسیون جهش تولید جلساتی، برگزار نمایند.

از آنجا که در حال حاضر یکی از نمایندگان محترم استان اصفهان، ریاست کمیسیون جهش تولید را عهده دار است، اعضای کمیسیون پارلمانی در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن، جلسه ای را با ایشان ترتیب دهند.

با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد یکی از اعضای هیأت مدیره در کنار کمیسیون پارلمانی، موضوع را پیگیری کند.»

پس از گفت و گو و پیشنهادات ارائه شده از جانب اعضای هیأت مدیره، مقرر شد وکیل دکتر یاسین صعیدی عهده دار این مسئولیت شود.

اگرچه پذیرش این پیشنهاد از سوی کمیسیون جهش و رونق تولید با تردید جدی مواجه است، اما به نظر می‌رسد این اقدامات آخرین تلاش‌های کانون وکلا برای جلوگیری از تبدیل فارغ‌التحصیل حقوقی بیکار به وکیل بیکار است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا