اخبار کانون هاویژه

کارگروه تدوین طرح اصلاح یا حذف تبصره ماده ۴۸ و طرح رتبه بندی وکالت در کانون وکلای مرکز تشکیل شد

وکلاپرس- هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز تصویب کرد دو کارگروه برای تدوین و تنظیم طرح « حذف تبصره ماده ۴۸ » و « رتبه بندی وکالت » اقدام کند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مرکز، طبق دستور جلسه منتشر شده از جلسه روز یکشنبه (۲۷ آذر ۱۴۰۱) هیات مدیره این کانون طرح «حذف تبصره ماده ۴۸» و «رتبه بندی وکالت» در دستور کار این نشست قرار داده بود.

بیشتر بخوانید:

دستور جلسه هیات مدیره به شرح زیر بود:

  •  استماع گزارش نماینده کمیسیون ساختمان
  • طرح ارائه  حذف تبصره ماده ۴٨ و رتبه بندی وکالت
  •  طرح اصلاح ساختار کمیسیون‌ها و ادارات کانون
  •   تأسیس پژوهشکده کانون
  •  پرونده های صدور، انتقال و سایردرخواست ها

در جلسه مذکور هیات مدیره با تشکیل کارگروهی برای بررسی طرح «حذف تبصره ماده ۴۸» و «رتبه بندی وکالت» موافقت کرد و و اعضای آن مشخص شدند.

 اعضای کارگروه حذف یا اصلاح تبصره ماده ۴۸ وکیل حسین شاه محمدی، علی صدری خانلو و بهنام حبیب زاده مومن خواهند بود که وکیل بهنام حبیب زاده مومن به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شد. برای دو عضو دیگر این کارگروه قرار شد «دیگر اعضای هیأت مدیره افراد مجرب، آگاه و مسلط به امور کیفری و حقوق بشر را به اعضای کمیسیون معرفی کنند تا اعضا از بین آن ها افراد شایسته را انتخاب نمایند.

 همچنین اعضای کارگروه رتبه بندی وکالت عبارتند از: سهیل نظری، عارف عبداللهی، مهران عبدی، وحید قاسمی عهد و علیرضا کریمی لاریمی

 بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است پیش از این وکیل صفا دوست رئیس کانون وکلای مرکز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در خصوص تبصره ماده ۴۸ اعلام کرده بود: در دیدارهای مختلف با مقامات نسبت به حذف تبصره ماده ۴٨ آیین دادرسی کیفری تاکید کردیم و خواستار این بودیم که امکان دسترسی آحاد مردم به وکیل وجود داشته باشد.

اگرچه تصمیم برای تنظیم چنین طرح هایی در پی دیدار هیأت مدیره کانون مرکز با مقامات صورت می‌گیرد، اما مشخص نیست تنظیم این طرح ها به چه میزان با استقبال مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه روبرو شود.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای مرکز 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا