اخبار

چگونه وکیل خوب در تهران پیدا کنیم؟

یک انتخاب مناسب و موفق از روی علم، دانش، آگاهی و شناخت اتفاق می افتد. بارها در طول زندگی خود انتخاب هایی داشتیم که بدون شناخت با شکست روبه رو شده است که ازدواج مصـداق بارز آن می باشد اما شنـاخت و آگـاهی برای انتـخـاب یـک وکـیل خوب در تـهـران از چه راه هایی امکان پذیر است. امروزه با وضعیت اقتصادی و اجتماعی موجود، همه به نوعی با مسائل و مشکلات حقوقی مواجه هستیم و داشتن یک وکیل خوب در تهران بیشتر از هر نیازی لازم و ضروری است.

اگرچه پیدا کردن یک وکیل خیلی راحت و به آسانی امکان پذیر است اما شناخت یک وکیل خوب و خبره، قطعاً کار دشواری است.که وبسایت وکیل از ما آن را به اسانی مقدور ساخته است.

چرا باید وکیل داشته باشیم؟

زمانی که بیمار میشویم اگر به دکتر مراجعه نکنیم و اقدام به خود درمانی کنیم علاوه بر این که بیماری از بین نخواهد رفت حتی  ممکن است با گذشت زمان عوارض ناشی از خود درمانی مارا با خطر مرگ نیز مواجه سازد. مسائل حقوقی نیز مانند مسائل پزشکی بسیار پیچیده هستند که چنانچه بدون مشورت و بدون استفاده از وکلای مجرب و متخصص انجام شود. علاوه براینکه مشکل حل نخواهد شد، خسارات مالی یا جانی سنگین با تبعات غیر قابل جبران به وجود خواهد آورد.

اما با داشتن وکیل خوب در تهران شما به راحتی در زمان محدود، با کمترین هزینه، بهترین راهکار قانونی و حقوقی را برای حل مشکل حقوقی  خود پیدا خواهید کرد. به عبارتی داشتن وکیل علاوه بر اینکه هزینه نیست به نوعی با حضور وکیل در یک پرونده علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها شخص در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه خواهد رسید.

خصوصیات مهم در انتخاب وکیل

برای انتخاب وکیل خوب در تهران، باید خصوصیاتی را در نظر داشته باشید تا بر اساس آن‌ها انتخاب مناسبی برای پرونده خود داشته باشید.

۱- وکیل خوب در تهران باید علاوه ‌بر صلاحیت و تخصص لازم در زمینه موضوع پرونده، خصوصیاتی مانند پاک‌دستی، امانت‌داری و تلاش برای صلح و سازش طرفین در مواقعی که امکان صلح وجود دارد را داشته باشد. یعنی اگر وکیل فقط برای منافع خود و دریافت حق‌الوکاله بیشتر، پرونده شما را بپذیرد، ولی شما را راهنمایی نکند یا شما را به سازش دعوت نکند، این فرد مناسب و شایسته نخواهد بود.

۲- وکیل خوب در تهران باید مواردی را که به او بیان می‌کنید، به ‌عنوان امانت نزد خود نگه دارد و اسرار شما را به دیگران بازگو نکند. زیرا امانت‌داری صفت بارز وکلای خوب است.

۳- این نکته را مدنظر داشته باشید که فردی را انتخاب کنید که با حفظ آرامش خود، در جلسات دادرسی حاضر شود و از شما دفاع کند.

۴- وکیل خوب در تهران وکیلی است که ابلاغ حکم دادگاه یا قرارها یا اخطاریه‌هایی را که نیاز است، موکل در جریان آن‌ها باشد را به اطلاع او برساند تا موکل بتواند برای اثبات حقانیت خود، دلایل و مدارکی را تهیه کند و به دادگاه ارائه دهد. عدم اطلاع موکل از این موارد ممکن است موجب صدور حکم به ضرر او شود.

۵- توانایی دفاع یا بیان خواسته موکل خود را هم به‌ صورت شفاهی و هم کتبی (در قالب لایحه) توسط وکیل از مهمترین نکات انتخاب است. ارائه شفاهی و کتبی این موارد نیازمند دانش حقوقی و اعتماد به ‌نفس وکلا است. زیرا اگر فرد به خودش اطمینان نداشته باشد یا از دانش کافی برخوردار نباشد، نمی‌تواند در جلسات دادرسی، حضور مؤثر و کارآمدی داشته باشد.

۶- برای یک انتخاب درست این نکته را در نظر داشته باشید که وکیل موظف است، موکل را به ‌درستی راهنمایی کند. یعنی به قصد دریافت حق‌الوکاله بیشتر او را وارد دعاوی حاشیه‌ای نکند. زیرا این رفتار به ‌دور از اخلاق و شأن وکالت است.

۷- وکیل خوب در تهران کسی است که حقیقت پرونده را از موکل پنهان نمی‌کند. یعنی اگر مدارک پرونده، نشان‌دهنده این است که موکل پیروز دادگاه نخواهد شد؛ نباید به دروغ به او وعده پیروزی دهد. زیرا او تعهد به نتیجه ندارد، وظیفه وی این است که تمام تلاش خود را برای احقاق حق موکل خود انجام دهد و نتیجه پرونده را به رأی قاضی بسپارد.

نکات مهم در انتخاب وکیل خوب در تهران

  1. تخصصی وکیل بگیرید :

چنانچه شما می خواهید برای حل مشکل خود بهترین وکیل را انتخاب کنید باید به تخصص وکیل خود دقت زیادی داشته باشید. آن دسته از وکیلانی که پروانه وکالت دارند و کارشناس حقوقی هستند را شما باید انتخاب کنید. وکلای عمومی بسیار زیادی هستند که شما می توانید برای حل کردن پرونده های خود به آنها اعتماد کنید. اما باید بدانید اگر موضوع دادگاه شما تخصصی است باید به وکیلی که در آن زمینه تخصص دارد اعتماد داشته باشید. بر این اساس به شما پیشنهاد می کنیم برای انجام دادن کارهای دادگاهی خود وکیل تخصصی بگیرید.

  1. نسخه دوم وکالتنامه و قرارداد مالی خود را دریافت کنید :

بعضی از وکلا هستند که به دلیل جلوگیری از مشکلات مالیاتی یا پیشگیری کردن از شکایت موکل از ارائه دادن نسخه دوم وکالتنامه به موکل خود خودداری می کنند. البته که باید بدانید ارائه دادن این نسخه بسیار واجب می باشد و باید وکلا آن را به موکل خود ارائه دهند. اگرچه در برخی از موارد دغدغه های  وکلا منطقی است و باید به آنها اهمیت بسیار زیادی داده شود. دریافت کردن نسخه ای از وکالتنامه بیانگر این مسئله است که وکیل همه چیز را برای موکل خود شفاف می سازد. حق مسلم موکل در این است که این برگه را دریافت کنید. اگر شما می خواهید وکیلی را به خدمت بگیرید باید از او قراردادهای لازم را دریافت کنید.

  1.  بابت اسناد و مدارک خود باید رسید بگیرید :

از دیگر نکاتی که زمان انتخاب وکیل خوب در تهران باید به آن توجه داشته باشید این است که در ازای ارائه دادن مدرک به وکیل از او رسید درییافت کنید. مدارک و اسناد شما در برخی از موارد امکان دارد مفقود شود و به همین دلیل باید آن را دریافت کنید. استرداد مدارک شما در این صورت بسیار آسان تر می باشد، به همین دلیل به خوبی این مورد را در نظر داشته باشید.

  1. شما نباید تمبر مالیاتی وکیل را بپردازید :

بر روی پرنده شما یک تمبر مالیاتی قرار می گیرد که برای خریداری آن هزینه ای را باید پرداخت کنید. این تمبر را شما نیازی نیست خریداری کنید، بلکه باید وکیل تان هزینه آن را پرداخت کند. شما در قرارداد خود باید این مسئله را به وکیل اعلام کنید. در واقع هر یک از نکاتی که در مورد  هزینه های پرداختی وجود دارد را وکیل به شما ارائه می دهد تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

  1. پیش بینی شرایط استعفا و یا عزل وکیل خود را بکنید :

با اینکه قرارداد وکالت یکی از قراردادهای جایز می باشد، اما شما باید بدانید که امکان دارد هر یک از طرفین آن را قطع نماید. اگر چنین شرایطی به وجود آید و هیچ شرط دیگری در قرارداد مالی خود نداشته باشید وکیل می تواند اجرت خود را از شما دریافت کند. با این حال باید شما زمان انتخاب و قرارداد وکیل خوب در تهران این مسئله را با او در میان بگذارید. در برخی از این موارد شرایطی که به وجود می آید توجیه پذیر نمی باشد. اما بهتر است که از همان ابتدای کار با وکیل خود در مورد شرایط مشورت های لازم را دریافت کنید.

  1. مراقب وکیل نماها باشید :

شما باید زمان انتخاب وکیل خوب در تهران به خوبی، مدارک و معتبر بودن او  را مورد بررسی قرار دهید. در بالا برخی از نکات مهم را در این مورد بیان نمودیم تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید. برخی از افراد هستند که مدارک لازم را دریافت نکرده اند و به صورت غیر قانونی فعالیت خود را انجام می دهند. شما باید به خوبی مراقب آنها باشید و به آنها اعتماد نکنید.

شمــا می توانید از طریق وبسایت وکیل از ما شماره پروانه وکلا معتبر بودن او را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. در این صورت بهترین وکیل را می توانید برای انجام دادن پرونده های خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری :

امروزه بسیاری از افراد امکان دارد مشکلاتی برایشان در دعاوی دادگاه ها به وجود آید که برای رفع کردن آن مشکلات خودشان توانایی و دانش لازم را نداشته باشند. بر همین اساس آنها به دنبال وکیل خوب در تهران می گردند تا یکی از آنها را که تخصص بیشتری در آن حوزه دارد را انتخاب کنند. هر یک از وکلا تخصص خاصی دارند و شما باید به یکی از آنها که در حوزه دعاوی شما تخصص دارند اعتماد کنید. نکات بسیار زیادی برای انتخاب بهترین وکیل وجود دارد که شما باید به خوبی این نکات را در نظر بگیرید تا بهترین آنها را برای پرونده های خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا