یادداشت

چگونه بهترین وکیل مشهد را پیدا کنیم؟

تعداد زیادی از افراد به دلیل نداشتن دانش حقوقی و عدم آگاهی از قوانین و مقررات، توانایی رسیدگی به پرونده خود در محاکم قضایی را ندارند. همین عدم آگاهی باعث شده است تا روز به روز بر تعداد این پرونده‌ها افزوده و رسیدن به نتیجه عادلانه دور از دسترس باشد. انتخاب یک وکیل مجرب کاری سخت و پیچیده است. پس بهتر است این کار را به سایت برترین وکیل بسپارید. در سایت برترین وکیل توضیحات کاملی درباره این موضوع خواهیم داد که باید چگونه بهترین وکیل مشهد را پیدا کنیم؟

بهترین وکیل مشهد چه ویژگی‌هایی دارد؟

وکیل پایه یک دادگستری دانش آموخته رشته حقوق در یکی از دانشگاه های کشور است. همچنین ممکن است وکیل در رشته فقه و حقوق اسلامی در حوزه علمیه تحصیل کرده باشد. از این رو می‌توان گفت که بهترین وکیل مشهد دارای دانش حقوقی لازم برای رسیدگی به یک پرونده است. او به دلیل دانش بالای حقوقی خود از تمامی قوانین و مقررات در زمینه‌های مختلف آگاه است و می‌تواند تمامی دعاوی را با استناد به همین قوانین حل و فصل کند. در واقع اکثر افراد جامعه دانش لازم برای رسیدگی به مشکلات حقوقی خود را ندارند. همین عدم اطلاع از قوانین کافی است تا خسارات جبران ناپذیری برای آن‌ها پیش آید. وکیل مجرب قادر است با تجربه‌ای که در طی سال‌ها کسب کرده است، موکل خود را در رسیدن به نتیجه مطلوب یاری کرده و بهترین راهکار را در اختیار او قرار دهد.

در واقع وکیل به شخصی گفته می‌شود که رسیدگی به پرونده حقوقی کسی را بر عهده می‌گیرد که دانش حقوقی لازم برای این کار را ندارد. به فردی که برای حل مشکلات حقوقی خود به وکیل وکالت می‌دهد، موکل می‌گویند. وکیل یک امر جایز بر اساس قوانین و مقررات مدنی است. موکل بسته به موضوع پرونده خود می‌تواند از یک وکیل مجرب بهره مند شود. به طور کلی می‌شود دعاوی را به دو بخش حقوقی و کیفری تقسیم بندی کرد. بهترین وکیل کیفری در مشهد قادر است پرونده‌هایی که وقوع جرم از سوی متهم در آن محرز است را نیز به سرانجام برساند.

وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می‌شود؟

در واقع لازم است که فرد برای وکیل شدن ابتدا تحصیلات خود را در مقطع لیسانس و بالاتر از آن در دانشگاه های کشور در رشته حقوق دنبال کند. او می‌تواند تحصیلات خود را در حوزه علمیه و در رشته فقه و حقوق دنبال کند. البته نیاز است که تحصیلات در حوزه در مقطعی هم طراز با لیسانس انجام شود. پس از انجام تحصیلات نوبت به شرکت در آزمون کانون وکلای دادگستری است. آزمون کانون وکلای دادگستری یکبار در هر سال برگزار می‌شود و از این رو، وکلای بسیاری در آن به رقابت می پردازند.

پس از قبولی در آزمون کانون وکلای دادگستری، لازم است که بهترین وکیل مشهد حدود ۱۸ ماه به عنوان کارآموز وکالت فعالیت کند. در این مدت فرد تجربیات بسیاری را کسب خواهد کرد. در واقع او در این مرحله با الگو گرفتن از سایر وکلا، نحوه انجام رسیدگی به پرونده را فرا خواهد گرفت. پس از طی شدن ۱۸ ماه کارآموزی وکالت، فرد کارآموز می‌بایست در آزمون اختیار شرکت کند و در آنجا نیز به رقابت با سایر وکلا بپردازد. پس از پیروزی در این آزمون، فرد برای انجام سوگند وکالت به مراسم دعوت می‌شود و اینجاست که می‌توان او را وکیل پایه یک دادگستری نامید.

لزوم مراجعه به وکیل متخصص در مشهد در دعاوی حقوقی و کیفری

برای دستیابی به نتیجه مطلوب لازم است در انتخاب وکیل دقت کافی انجام شود. هر وکیلی در طی سال‌های مختلف با پرونده‌های گوناگونی رو به رو بوده است و در طی این سال‌ها توانسته تجربه فراوانی در دعاوی حقوقی و کیفری کسب کند؛ اما هر وکیلی به مرور متوجه می‌شود در یک سری از مسائل مهارت و توانایی بالاتری دارد. لازم است پیش از انتخاب و استخدام وکیل مجرب به تخصص او با وسواس و دقت بالایی توجه شود. برای مثال بهترین وکیل ملکی در مشهد برای سال‌های متمادی پرونده‌هایی را قبول کرده است که با موضوعات مربوط به خرید و فروش، اجاره، رهن و… عجین بوده است. چنین وکیلی دارای تجربه لازم برای دعاوی ملکی است. او می‌تواند به مواردی مانند انتقال سند، کلاه‌برداری، خرید و فروش غیرقانونی ملک، تصرف عدوانی، مزاحمت ملکی، ممانعت از حق و موارد از این جنس ورود کند و امید داشته باشد که از آن سربلند بیرون بیاید. پس بهتر است دعاوی مربوط به ملک را به بهترین وکیل ملکی در مشهد بسپاریم تا تخصص وکیل ما را در رسیدن به نتیجه مورد نظر یاری کند.

در مقابل وکیلی که در سال‌های طولانی تمام توان خود را بر سر دعاوی مربوط به خانواده گذشته است، توانسته تجربیات خود را در این زمینه افزایش دهد. می‌دانیم که مسائل خانوادگی کاملاً جدای از مسائل ملکی است. از این رو لازم است پیش از انتخاب بهترین وکیل مشهد مدتی را صرف تحقیق و ارزیابی درباره تخصص وکیل مورد نظر کنیم تا وکیل مورد نیاز خود را در موضوعی که به آن نیاز داریم بیابیم. برای مثال اگر در زمینه طلاق نیاز به مشاوره و اقدام حقوقی داریم لازم است به وکیل خانواده و در صورتی که برای تنظیم قرارداد به فردی با دانش بالا نیازمند هستیم، لازم است با وکیل تنظیم قرارداد ارتباط بگیریم.

مزایای استفاده از وکیل در جلسات دادگاه

اکثر افراد دانش حقوقی لازم برای دفاع از پرونده خود در دادگاه را ندارند. از این رو ممکن است برای آن‌ها دفاع از حق و حقوقشان قدری سخت و پیچیده به نظر برسد. در این صورت ممکن است حق آن‌ها نیز به کلی نادیده گرفته شود؛ بنابراین داشتن وکیل در دادگاه بسیار مهم است. انواع وکیل اعم از بهترین وکیل ملکی در مشهد، وکیل خانواده، وکیل تنظیم قرارداد و… سعی دارد لوایح، مدارک، مستندات و ادله مورد نظر را پیش از جلسات دادگاه دسته بندی کند. او همچنین با طرح صحیح دعوا در زمان صرفه جویی می‌کند و قادر است رسیدگی به پرونده را در زمان کوتاه‌تری به سرانجام برساند. از این رو لازم است پیش از ارسال دادخواست از وجود یک وکیل مجرب و متخصص بهره برد.

با توجه به دانش، تخصص و تجربه وکیل متخصص و حرفه‌ای می‌توان در پرداخت هزینه‌های دادرسی در فرض رد دعوا و نیاز به طرح مجدد دعوا و سایر هزینه‌های دیگر که پرونده را به نتیجه می‌رساند با حضور وکیل صرفه جویی نمود. گذشته از این، وکیل حقوقی یا بهترین وکیل کیفری در مشهد با اتکا به تجربیات متنوعی که دارد از اقدامات نادرست جلوگیری کرده و مانع بروز خسارات مادی و معنوی به موکل می‌شود. به علاوه موکل می‌تواند در جلساتی از دادگاه که حضورش الزامی نیست، حاضر نشود و به امور دیگری از زندگی‌اش بپردازد. در واقع داشتن وکیل باعث مدیریت زمان خواهد شد.

موکل وقتی متوجه شود که وظیفه دفاع از پرونده و احقاق حق در جلسات دادگاه بر عهده بهترین وکیل مشهد است، آرامش پیدا می‌کند. در واقع یکی از مزایای حضور وکیل در دادگاه، کاهش اضطراب و استرس موکل است. اضطراب و استرس تأثیر منفی در جریان دفاع از پرونده خواهد داشت و حضور وکیل این نقص را جبران می‌کند. همچنین با توجه به علم وکیل متخصص و سابقه کاری ایشان و اشراف آن‌ها بر مسائل مختلف حقوقی و نقش وکیل در پرونده حقوقی و استدلال بر قانون امکان دارد که به راحتی قاضی نسبت به پرونده مجاب گردد و اقدام به صدور رای نماید.

نکاتی که باید پیش از انتخاب وکیل در مشهد به آن‌ها توجه کنید

در ابتدا لازم است زمان زیادی را صرف تحقیق درباره وکیل مورد نظر کنید. شکست در یک پرونده حقوقی یا کیفری ممکن است باعث شود تا خسارات زیادی برای شما به وجود آید. از این رو تخصص وکیل می‌تواند نقش مهمی در آینده شما داشته باشد.

در انتخاب وکیل به هیچ عنوان نباید تحت تأثیر تبلیغات پر رنگ و لعاب قرار گرفت. بارها دیده شده است که برخی از وکلا هزینه زیادی را صرف تبلیغات اینترنتی و تلویزیونی می‌کنند. اگر این تبلیغات با مهارت بالای وکیل همراه باشد که مانعی ندارد؛ اما در بیشتر موارد این تبلیغات پر سر و صدا ناشی از کمبود همین مهارت است.

شهرت وکیل در انتخاب او نقش مؤثری دارد. شهرت از مهارت وکیل ناشی می‌شود این شهرت در طی سال‌های طولانی به دست می‌آید و تا آینده با وکیل همراه خواهد ماند. در واقع موفقیت‌های پرشمار وکیل باعث می‌شود تا کم کم نام و مشخصات او بر سر زبان‌ها بیفتد و مشهور شود. در شهرهای کوچک با یک پرس و جوی ساده می‌توان وکلای مشهور و کاربلد را گلچین کرد و این موضوع به انتخاب شما کمک شایانی خواهد کرد.

باور غلطی که در سطح جامعه وجود دارد این است که دستمزد و حق الوکاله بهترین وکیل مشهد بسیار بالاست. باور اشتباه دیگر این است که هر چه هزینه یک وکیل بالاتر باشد، مجرب و کاربلد بودن آن وکیل نیز در مقایسه با سایرین بیشتر است. در واقع حق الوکاله هیچ ارتباطی با توانایی و مهارت یک وکیل ندارد. گاهی بهترین وکلا با دستمزد معقول فعالیت می‌کنند و گاهی نیز وکلای تازه کار برای بازارگرمی مبالغ بالایی را پیشنهاد می‌دهند.

در انتخاب انواع وکیل از جمله بهترین وکیل کیفری در مشهد، وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل مواد مخدر، وکیل کلاه‌برداری، وکیل تنظیم قرارداد و… به هیچ عنوان نباید به سن و سال و جنسیت وکیل توجه کرد. پیر یا جوان بودن یک وکیل معیار مناسبی برای سنجیدن مهارت آن نیست. چه بسا یک وکیل جوان بتواند به دلیل مهارت بالای خود یک وکیل مسن و باتجربه را در دادگاه مغلوب کند. همچنین نباید تفاوتی بین وکیل زن و مرد در نظر گرفت. معیار مهارت و توانایی وکیل است. خواه مرد باشد یا زن. خواه پیر باشد یا جوان.

در انتخاب وکیل نباید صرفاً به مدرک تحصیلی و دانش آکادمیک او توجه کرد. وکالت علاوه بر اطلاع از قانون و مقررات به مسائل دیگری مانند فن بیان، حسن اخلاق، قدرت برقراری ارتباط مؤثر، جسارت، شجاعت، تیزهوشی و… نیاز دارد. فرض کنید وکیلی در اوج علم و دانش در مباحث حقوقی است؛ اما فن بیان لازم برای گفتگو با قاضی پرونده را ندارد. یا اینکه شجاعت لازم برای ارائه ادله و مستندات را ندارد. چنین وکیلی محکوم به شکست است.

بهترین راه برای ارزیابی مهارت یک وکیل، ملاقات حضوری با او است. لازم است که پس از کسب اطلاع درباره مشخصات یک وکیل، وقت ملاقاتی در نظر گرفته شود. در ملاقات با وکیل می‌بایست کلیه اطلاعات مربوط به پرونده را با او در میان بگذارید تا وکیل از جوانب مختلف پرونده آگاه شود. در خلال همین گفت و گوها است که عیار وکیل مشخص می‌شود.

وکیل می‌بایست واقع بین باشد. با دقت جوانب مختلف یک پرونده را ارزیابی کرده و موقعیت واقعی شما در پرونده و شانس موفقیت را به طور شفاف اعلام کند. یک وکیل خبره از دادن قول و قرارهای خلاف واقع خودداری می‌کند و توقع شما از پرونده را غیرمنطقی افزایش نمی‌دهد. بازارگرمی خصوصیت منفی برای یک وکیل محسوب می‌شود.

وکیل خانم یا آقا؟

در حال حاضر، در هر کدام از حوزه‌های حقوقی و کیفری، وکیل آقا و یا خانم متخصص به وفور یافت می‌شود و افراد بنا بر علاقه و میل خود می‌توانند در پرونده‌های مختلف وکیل خانم و یا آقا انتخاب کنند. معمولاً اکثر خانم‌ها به خصوص در پرونده‌های خانواده ترجیح می‌دهند که وکالت خود را به وکیل خانم بسپارند، در حالی که در پرونده‌های کیفری با توجه به ماهیت خشن خود، مردم غالباً آقایان را انتخاب می‌کنند.

در واقع انتخاب خانم یا آقا بودن وکیل به میل و اراده شما بستگی دارد؛ اما باید دقت داشته باشید که صرف آقا یا خانم بودن وکیل معیار مناسبی برای سنجیدن مهارت وکیل نیست. لازم است در زمان انتخاب وکیل به مسائلی مانند تجربه، دانش، تحصیلات، فن بیان، حسن اخلاق، رفتار حرفه‌ای و… توجه کنید و اگر این مشخصات را در هر کدام از وکلا دیدید، جدای از جنسیت و مرد و زن بودنشان به آن‌ها اعتماد کنید.

کلام آخر

در این مطلب مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین وکیل مشهد را مورد ارزیابی قرار داده و به لزوم استفاده از وکیل متخصص در دعاوی مختلف سخن به میان اوردیم. همچنین مزایای استفاده از وکیل در جلسات دادگاه را بررسی کردیم. در ضمن برای پیدا کردن بهترین وکیل مشهد، میتوانید به سایت برترین وکیل مراجعه کنید. شما نیز اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، لطفا آن را با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام به شما وکلا و حقوقدانان در وکلا پرس لطفا از شما می خواهیم که به مدیران و مسعولین در دانشگاه پیام نور بگویید تا در همه شهرستان ها برای همه ی دانشجویان رشته حقوق در دانشگاه پیام نور نمره مناسب قبولی قرار دهند و تقریبا همه دانشجویان حقوق را حقوق شناس بسازند و نمره قبولی قرار دهند تا برای امتحان وکالت آماده شوند.باتشکر از شما

    1. شما اگه کتاب‌های منبع رو در مقطع کارشناسی به جای جزوه مطالعه کنید هم نمره قبولی میگیری و هم اتوماتیک برا آزمون وکالت آماده میشی و هم یه حقوق خوان محسوب میشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا