اخبار بین المللیویژه

چهره ترامپ در کتاب خاطرات وکیل سابقش «مایکل کوهن»

وکلاپرس ـ مایکل کوهن ، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در کتاب «ناسپاس؛ یک دفتر خاطرات» گفته است ترامپ هر کاری را  که موجب شود او دوباره رییس جمهور شود، خواهد کرد؛ حتی جنگ!

به گزارش وکلاپرس، مایکل کوهن ، وکیل سابق دونالد ترامپ، در کتاب خاطراتی که به تازگی منتشر کرده است به ذکر خاطراتی از رییس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا پرداخته است.

این کتاب قرار است امروز سه شنبه ۱۸ شهریور در دسترس عموم قرار بگیرد.

حق السکوت ترامپ به برخی زنان بابت روابط غیر اخلاقی اش

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس که نسخه‌ای از خلاصه این کتاب را دریافت کرده، کوهن به خودش به عنوان “شاهد اصلی” یک توطئه حق السکوت اشاره می‌کند که وقتی دوره ریاست جمهوری ترامپ به پایان برسد و از کاخ سفید خارج شود می‌تواند منجر به اتهاماتی علیه وی شود.

کوهن می‌نویسد: ترامپ گفت “هرگز برای چنین مسائلی پول پرداخت نمی‌کنم اما بسیاری از دوستان به من توصیه کردند که به این زنان پول دهم. اگر این مساله افشا شود نمی‌دانم طرفدارانم چطور واکنش نشان می‌دهند. اما شرط می‌بندم که از نظر آنها رابطه داشتن من با یک بازیگر فیلم‌های پورنوگرافی بسیار باحال و امری عادی است”.

نگاه به سیاه پوستان

مایک کوهن در این کتاب که عنوانش «ناسپاس؛ یک دفتر خاطرات» است و قرار است ازامروز در دسترس عموم قرار بگیرد مدعی شده که آقای ترامپ حتی درباره نلسون ماندلا، رهبر فقید جنبش مبارزه با آپارتاید و رئیس‌جمهور اسبق آفریقای جنوبی، هم سخنان نژادپرستانه‌ای گفته است.

او نوشته دونالد ترامپ نلسون ماندلا را فاقد قدرت رهبری دانسته و گفته: «یک کشور در دنیا که رهبر آن یک سیاه‌پوست بوده و وضعش چون مستراح نیست به من نشان بده… همه‌شون مستراح‌اند.»

در مقابل کیلیگ مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید درباره مایکل کوهن چنین گفته است: «یک مجرم سرافکنده و یک وکیل لغو مجوز وکالت شده است که به کنگره دروغ گفته… او اعتبار خود را به طور کامل از دست داده و تعجب‌آور نیست که حالا به دنبال کاسبی از طریق فروش دروغ‌هایش است.»

بیشتر بخوانید: محکومیت مایکل کوهن وکیل رییس جمهور آمریکا

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

کوهن در مصاحبه‌اش با لستر هولت، مجری ان.بی.سی نیوز با این پرسش مواجه شد که آیا فکر می‌کند دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر پیروز شود.

او اظهار کرد: دونالد ترامپ هر کاری و هر چیزی که در دسترسش باشد انجام خواهد داد تا پیروز شود. و من معتقدم این شامل دخل و تصرف در برگه‌های رای هم می‌شود.

کوهن خاطرنشان کرد: من معتقدم او حتی تا این حد ممکن است پیش برود که جنگی را شروع کند تا نگذارد از ریاست جمهوری کنار گذاشته شود. بزرگترین نگرانی من این است که در پایان سال ۲۰۲۰ انتقال قدرت صلح آمیزی در آمریکا وجود نداشته باشد.

مایکل کوهن کیست؟

مایکل کوهن حدود یک دهه وکیل شخصی ترامپ بود و پس از رسیدن وی به ریاست جمهوری آمریکا از او به شدت حمایت می‌کرد، تا جایی که گفته بود حاضر است خود را برای آقای ترامپ در برابر گلوله‌‌ها سپر قرار دهد.

 مایکل کوهن پس از آنکه هدف کمیته تحقیقات مولر قرار گرفت، نهایتا هشت اتهام مالی را پذیرفت و از جمله اقرار کرد که به زنان مدعی ارتباط جنسی با دونالد ترامپ حق‌السکوت پرداخته است.

مایکل کوهن و موکلش
مایکل کوهن و موکلش

کوهن بعد از شنیدن حکم سه سال زندانش به قاضی دادگاه گفته بود : “ضعف و وفادارای کورکورانه من به این مرد (دونالد ترامپ) موجب شد تا این راه تاریک را به جای راه درست انتخاب کنم. فکر می‌کردم که وظیفه دارم همه خرابکاری‌های او را لاپوشانی کنم.”

گفتنی است او ماه گذشته برای چند روز به زندان بازگردانده شد اما با دخالت یک قاضی که تصمیم به بازگرداندن او به زندان را انتقامی در برابر تلاش او برای نوشتن کتاب خاطراتش ارزیابی کرده بود، دوباره به بازداشت خانگی برگشت.

منبع : بی بی سی و ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا