اخبار کانون هاویژه

چالش های کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی

گفتگو با وکیل رضا نوروزیان رییس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی

وکلاپرس- کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی که پیش تر فعالیت خود را آغاز کرده بود، روز گذشته (۴ آبان ماه) به طور رسمی با حضور روسای اسکودا و کانون وکلای دادگستری خراسان افتتاح شد.

به گزارش وکلاپرس، کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی که پیش تر پس از تشکیل و برگزاری انتخابات نخستین هیات مدیره فعالیت خود را آغاز کرده بود، روز گذشته (۴ آبان ماه) به طور رسمی با حضور دکتر جعفر کوشا رییس اتحادیه سراسری کانون‌ های وکلای دادگستری – اسکودا و دکتر مجتبی زاهدیان رییس کانون وکلای دادگستری خراسان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

رضا نوروزیان، رئیس هیات مدیره کانون وکلای دداگستری خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس، به شرح مختصری از اقدامات این کانون از زمان انتخابات تا افتتاح رسمی پرداخت.

جزئیاتی از روند تشکیل هیأت مدیره کانون وکلای خراسان شمالی

او با اشاره به برگزاری انتخابات این کانون در تاریخ ۳ تیرماه سال جاری، عنوان کرد: اولین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای خراسان شمالی در دانشگاه پیام نور شهر بجنورد برگزار شد.

پس از برگزاری انتخابات، اینجانب (رییس)، عباس وحدانی (نایب‌ رییس)، مجید کلانی (بازرس)، رضا قاسمی (منشی)، حسین سلیمانی (عضو اصلی) به عنوان اعضای اصلی و هادی عسگرزاده، شرف علی نیا و ابوذر محمدی  به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدیم.

نوروزیان ادامه داد: از ۱۵ شهریورماه نیز محل کانون مشخص و تهیه شد. این افتتاحیه مراسمی تشریفاتی بود که روز گذشته برگزار اما فعالیت کانون از زمان تعیین اعضای هیأت مدیره آغاز شده بود.

چالش های اساسی کانون وکلای خراسان شمالی در بدو تأسیس

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی ضمن معرفی چالش های اساسی این کانون تاکنون گفت: چالش های کانون خراسان شمالی در دو دسته ملی و استانی مطرح است؛ در سطح ملی همگام با اسکودا و کانون مرکز، واکنش هایی نسبت به طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار و نیز آیین نامه لایحه استقلال کانون های وکلای دادگستری داشته ایم و با برخی مسئولین رایزنی کرده ایم.

وی ادامه داد: در سطح استانی، با توجه به تفکیک کانون خراسان شمالی از خراسان رضوی، مسئله تقاضای انتقالی برخی وکلا مطرح شد. چالش دیگر موضوع کارآموزی ورودی های جدید است. بدنه کانون در کمیسیون های مربوطه نیز در حال تشکیل است و برخی نیز مشخص شده است.

نوروزیان با تاکید بر اهمیت این موضوع که کانون خراسان شمالی تازه تأسیس است گفت: باتوجه به اینکه فعالیت ما از صفر شروع شده است، فرآیند تشکیل کمیسیون ها و… اندکی زمان بر خواهد بود.

تعداد اعضای فعلی کانون وکلای خراسان شمالی؛ ۲۵۰ نفر

او در پاسخ به تعداد اعضای فعلی این کانون عنوان کرد: به طور کلی هم اکنون ۲۵۰ نفر وکیل عضو کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی هستند. از این تعداد برخی -که تعدادشان کمتر از ۱۰ نفر بوده است- تقاضای انتقالی به کانون خراسان رضوی دادند و منتقل شدند. در مقابل نیز چند نفر از کانون وکلای مرکز و سایر کانون ها درخواست انتقالی به کانون وکلای خراسان شمالی داشتند که درخصوص آنان نیز تصمیم گیری شد.

راه اندازی سایت کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی به زودی

رییس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار وکلاپرس درخصوص معرفی سامانه این کانون گفت: سایت کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی در حال طراحی است و به زودی آدرس آن اعلام خواهد شد. درحال حاضر این کانون در کانال تلگرام فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است آبان ماه سال گذشته، معاون حقوقی قوه قضاییه از موافقت رییس قوه ‌قضاییه با تشکیل ۴ کانون وکلای مستقل در ۴ استان‌‌ خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

نخستین جلسه هیأت نظارت ۷ دی ماه ۱۳۹۹ در محل دفتر رییس کل دادگستری خراسان شمالی (حجت الاسلام اسدالله جعفری) و با حضور رییس کانون وکلای خراسان (دکتر مجتبی زاهدیان) برگزار شد. ۱ تا ۱۱ بهمن همان سال داوطلبان عضویت در هیأت مدیره کانون وکلای خراسان شمالی جهت ثبت نام مهلت داشتند و درنهایت ۳ تیرماه امسال اولین دوره انتخابات هیأت مدیره کانون برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا