اخبار صنفیویژه

پیش نویس آیین‌ نامه لایحه استقلال بزودی تقدیم مقام تصویب می شود

وکلاپرس جلیل مالکی ضمن توضیح کوتاه درباره آخرین مراحل اصلاح پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال، اعلام کرد: اصلاحیه آیین ‌نامه لایحه استقلال کانون وکلا بزودی تقدیم مقام تصویب می شود.

به گزارش وکلاپرس، جلیل مالکی در گفت و گو با ایرنا گفت: کانون ‌های وکلای دادگستری هیچ‌ گاه مخالف به روز رسانی مقررات وکالت در چهارچوب ماده ۲۲ لایحه استقلال نبوده‌اند اما مخالف تهیه مقررات توسط مراجع غیروکالتی هستند.

در رابطه با آیین ‌نامه اصلاحی بعد از اختلاف نظرهایی که در این حوزه به وجود آمد، در هیات مدیره دوره سی و یکم، رویکرد همکاری کانون ‌های وکلای دادگستری سراسر کشور برای تهیه آیین‌ نامه اصلاحی با تاکید بر رعایت دقیق ماده ۲۲ لایحه استقلال در پیش گرفته شد.

اصلاح آیین نامه در قالب کارگروه مشترک کانون های وکلا

در راستای این اقدام، یک ماه و نیم است که کارگروهی متشکل از روسای کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور تشکیل شده و به طور مستمر و با دقت نظر در حال تهیه آیین‌نامه اصلاحی هستند.

بیشتر بخوانید: تهیه نسخه نهایی پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال در خوزستان

در همین زمینه نشست سه روزه به میزبانی کانون وکلای دادگستری خوزستان برگزار شد و پس از برگزاری جلسات فشرده، پیش‌نویس اولیه آیین ‌نامه اصلاحی تهیه و مقرر شد جهت نظرخواهی به روسای محترم کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور تقدیم تا پس از طرح در هیات مدیره نظر نهایی خود را به کارگروه منتخب ارایه کنند. پس از اخذ نظر نهایی کانون‌ های وکلا و اعمال آنها در پیش‌نویس، متن نهایی برای طی مراحل قانونی ارایه می‌شود.

انتظار کانون وکلا از مرجع تصویب

رییس کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مرجع محترم تصویب، با توجه به وظیفه تنظیم آیین‌ نامه که صلاحیت انحصاری آن به عهده کانون وکلای دادگستری قرار گرفته، پیشنهاد کانون های وکلای دادگستری را عینا تصویب کند و اگر نیاز به جرح و تعدیل بود مجددا  آن را به کانون‌ های وکلای دادگستری اعاده تا پس از مذاکره و گفت وگو متن اصلاحی مجددا جهت تصویب ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اختیار وضع آیین نامه با کیست؟

جلیل مالکی گفت: وقتی قانونگذار تنظیم آیین ‌نامه پیشنهادی را بر عهده کانون ‌های وکلای دادگستری قرار داده است، وظیفه تنظیم قابل تجزیه نیست بنابراین هر گونه جرح و تعدیل پس از ارایه پیش ‌نویس به عنوان بخشی از وظیفه تنظیم باید در کانون وکلا انجام و سپس جهت تصویب به مرجع محترم تصویب ارایه شود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا