اخبار اسکوداویژه

پیام اسکودا به مناسبت فداکاری و درگذشت علی لندی

وکلاپرس- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در پیامی اقدام نوجوان خوزستانی، علی لندی، را تحسین کرد و درگذشت وی را تسلیت گفت.

در پیام اسکودا درباره شهید علی لندی آمده است:

زیستی در شُعله‌ها و پَر زدی با شُعله‌ها
زندگی با مرگ، شرح غیرتِ قُقنوس‌هاست

نخستین درس سال تحصیلی جدید را از نوجوان ۱۵ ساله میهنمان روانشاد علی لندی گرفتیم که سیاوش‌ گونه دل به دریای آتش زد و از پس آن، پاک و معصوم به آسمان پر کشید.

او به ما آموخت نه تنها از خودگذشتگی و شهامت هنوز در دل فرهنگ ایران زمین زنده است، بلکه نوجوانان این خاک هم هنوز چون نوجوانان سال‌های دفاع مقدس شایسته اتکا، باور و ارج نهادنند.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران اعلام می‌کند که با تلخکامی و اندوه در فقدان آن سرو برومند، با خانواده و دوستدارانش همدردیم؛ مقام بلندش را در ایثار و شهامت ارج می نهیم و می‌کوشیم درسی را که او به همه ما آموخت سرلوحه خود سازیم.

 

بیشتر بخوانید: واکنش‌های توییتری وکلا به فداکاری و درگذشت علی لندی

گفتنی است این نوجوان ۱۵ ساله اهل شهرستان ایذه خوزستان در ۱۸ شهریور ماه برای نجات جان دو نفر از همسایه اش از آتش سوزی اقدام کرد و  به علت جراحات وارده بعد از دو هفته با وجود تلاش کادر درمان درگذشت.

شهید علی لندی

پیش از این رییس قوه قضاییه نیز در پیامی درگذشت این نوجوان فداکار را تسلیت گفت. رهبر انقلاب اسلامی نیز با درخواست محسن رضایی مبنی بر اعطای نام “شهید” به علی لندی موافقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا