اخبار صنفی

پرونده وکیل فرزانه زیلابی در انتظار بررسی در دادگاه تجدیدنظر

گفتگو با وکیل ناصر زرافشانی

وکلاپرس- ناصر زرافشانی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش فرزانه زیلابی که خود او قبلا وکالت برخی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بر عهده داشته و به اتهام تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اهواز محکوم شده است گفت: باتوجه به تجدیدنظرخواهی، منتظر تاریخ برگزاری جلسه دادگاه هستیم.

به گزارش وکلاپرس، ناصر زرافشانی وکیلِ فرزانه زیلابی، درخصوص آخرین وضعیت پرونده این وکیل دادگستری به خبرنگار وکلاپرس گفت: نسبت به هر دو رأی صادره از دادگاه های کیفری دو و شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز درخواست رسیدگی تجدید نظر کرده ایم و منتظریم تاریخی برای برگزاری جلسه تعیین شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: براساس تصمیم شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز، موکلم نسبت به عناوین اتهامی اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و توهین به رهبری در دادگاه انقلاب تبرئه و در مورد عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، وکیل فرزانه زیلابی عضو کانون وکلای خوزستان و وکیل مدافع برخی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اردیبهشت ماه سال جاری به دادسرای اهواز احضار و برای وی در مورد عناوین اتهامی عضویت در گروه‌های معاند، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه نظام، فعالیت تبلیغی و توهین به رهبری قرار جلب به دادرسی در شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز صادر شده بود.

پس از انتشار خبر احضار این وکیل دادگستری و محکومیت وی توسط بازپرس پرونده به ۶ ماه تعلیق از اشتغال به وکالت، جمع زیادی از وکلای دادگستری در بیانیه ای خواستار توقف و مختومه شدن پرونده علیه این وکیل دادگستری شدند. وکلای دادگستری در این اعتراض با تاکید بر به رسمیت شناختن مصونیت وکیل در انجام وظایف حرفه‌ ای خواستار نقض قرار تعلیق وکیل زیلابی شدند.

لازم به ذکر است این قرار پس از چند ماه نقض شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا