اخبار کانون هاویژه

پذیرش افراد با معدل زیر ۸ و ۹ در طرح تسهیل کسب و کار نوعی خودکشی اجتماعی است

وکلاپرس- نماینده مجلس در دیدار با هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، قول پیگیری مسائل مهم نهاد وکالت را داد و مواد آخر طرح تسهیل را خودکشی اجتماعی دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای آذربایجان غربی، دکتر یعقوب رضا زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی پیرامون مسائل مهم نهاد وکالت از قبیل طرح تسهیل، بیمه وکالت و … دیدار و گفت و گو کردند.

پذیرش افراد با معدل های زیر ۸ و ۹ نوعی خودکشی اجتماعی است

دکتر رضازاده ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه کانون وکلای آذربایجان غربی، ضمن اعلام این مطلب که جزو مخالفین تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار علی الخصوص در قسمت مواد چهار و پنج و شش بوده است، پذیرش افراد با معدلهای نازل و زیر هشت و نه را نوعی خودکشی اجتماعی برشمرد.

نماینده شهرستان سلماس، با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در خصوص اجباری شدن حضور وکلا در محاکم و بیمه وکالت، آن را ضروری دانسته و قول پیگیری این موضوعات را داد.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، همچنین خواستار ارائه مکتوب معایب طرح تسهیل در این حوزه شد و مقرر کرد که جلساتی را با هماهنگی و حضور هیات مدیره کانون یا هیات رئیسه اتحادیه با معاون پارلمانی قوه قضاییه و رئیس و نواب رئیس مجلس و مجمع نمایندگان استان در آغاز سال جدید و پس از اتمام بررسی بودجه در مجلس برقرار کند تا نمایندگان جامعه وکالت صحبت ها و ایرادات و پیشنهادات خود را به صورت رو در رو با این اشخاص مطرح کنند.

علت طولانی شدن فرایند تصویب طرح تسهیل

در این دیدار محمد صابونچی ذوالفقاری رئیس کانون وکلای دادگستری استان، به طرح مسائل روز نهاد وکالت پرداخت و با اشاره به معایب و آسیب های فراوان طرح تسهیل، از روند تصویب این طرح در مجلس به جهت غیر کارشناسانه بودن مسائل مطرح شده در آن و مغایرت شعارهای برخی از نمایندگان با نتیجه تصویب شده از طرح، به شدت انتقاد کرد و علت طولانی شدن فرایند تصویب طرح را اقدام عجولانه و عوام گرایانه و سرشار از تناقض و اشتباه دانست.

بیشتر بخوانید:

وکیل صابونچی در ادامه پیشنهاد ارائه طرح‌هایی با موضوع وکالت اجباری و بیمه وکالت را مورد بررسی قرار داد و پیگیری این موضوعات را از نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی خواستار شد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا