اخبار اسکوداویدئوویژه

ویدئو: گفتگوی نایب رئیس اسکودا با شبکه خبر درباره آزمون وکالت ۱۴۰۲

وکلاپرس- ابراهیم کیانی نایب رئیس اسکودا صبح روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ کمی پیش از برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ با حضور در استودیوی شبکه خبر صدا و سیما به صورت زنده به گفتگو درباره جزئیات و شرایط این آزمون پرداخت.

‫۴۷ دیدگاه ها

  1. جناب معاون اسکودا
    حدود ۷۰ درصد وکلای فعلی مدرک لیسانس از مراجع دانشگاهی نه چندان معتبر دارند و قبولی اونها مربوط به سالهای پیش از ۹۵ بوده.
    ایا شما از صلاحیت همکاران فعلی تون با اوصاف فوق اطمینان دارید.
    صریحا بگم ایا شما جرئت سنجش صلاحیت این بخش از همکارانتون رو که قبولیشون مرهون ازمونهای اسان اون سنوات بوده دارید؟ یا اینکه ملاحظاتی مثل انتخابات کانونها و هییت اجرایی مانع میشه که شما ساز و کاری برای سنجش مستمر صلاحیت این بخش از همکارانتون ایجاد کنید؟
    بنده و سایر داوطلبین هم مخالف طرح تسهیلیم .
    ولی خب حالا که این اتفاق افتاده برای شما و همکارانتون که تلاشهای داوطلبان دو سه سال اخیر رو نادیده میگیرد و با چماق تسهیل صلاحیت علمی زیر سوال می برید یک پیشنهاد دارم.
    لطفا اگر واقعا دغدغه شما صلاحیت علمی وکلاست و مشکلتون تعارض این قانون با منافع صنفی نیست(روی واژه صنف تاکید دارم چون رفتار سالهای اخیر اسکودا ثابت کرده که اولین مرجعی که نگاه غلط صنفی به نهاد وکالت داشته همین اتحادیه است) جرات به خرج داده و از قانون گذار تقاضا کنید که این بخش از همکارانتون رو مکلف به شرکت مستمر(هر چند سال یک بار)در ازمونهای وکالت شرکت کنند.
    این کار کمترین حسنش اینه که اولا باعث افزایش تعداد وکلا نمیشه و هدف اصلی و باطنی شما از مخالفت با طرح تسهیل تامین میشه
    ثانیا دغدغه ظاهری شما مبنی بر صلاحیت علمی وکلا هم رفع میشه.
    چون هر سال وکلای قوی تر جایگزین وکلایی میشن که بنیه علمی قوی تر دارند. وکلا ازمون رو به مثابه پلی برای رد شدن ابدی خر مرادشون از اون نخواهند دسد.

    این پیشنهاد رو به مجلس بدید. مطمئنا اگر مجلس نپذیرفت نشون میده که در این معامله غش و تدلیس داشته و روسیاهی تاریخی براش خواهد ماند.

  2. آقای معاون اسکودا
    خود گویی و خود خندی ؟!چه مرد هنرمندی!!!!!!
    آقای عزیز که خدا میداند با کدام با پاسخ دادن به کدام سوال ها در سال ۸۵وارد کانون شده اید. قطعا با مشاهده سنوات سالهای گذشته با یاد خواهید آورد که با پاسخ به سوالی مثل هبه چیست و ابرا کدام است وارد کانون شده اید .
    فی الحال بحث ما بر سر سخت بودن و آسان بودن آزمون وکالت نیست بحث بر سر این است که زمانی که در اختیار داوطلب گذاشته میشود برای آزمون که خوندن روزنامه وار هر این سوالات تحلیلی و طولانی حداقل دو دقیقه زمان نیاز است و کم بودن نمره داوطلبان رابطه مستقیم با زمان کم آزمون دارد .
    زمان کم آزمون میفهمید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خیلی از همین داوطلبان سال اولی تراز علمی به مراتب بالاتر از شما دارند .
    بنده حاضرم با شما سر جلسه آزمون وکالت حاظر شده و با هم در شرایط مساوی آزمون دهم تا ببینیم چه کسی صلاحیت علمی بالا تری دارد .
    یاعلی مدد.
    در ضمن شما هیچ وقت شرافت را نمیتوانید با تحصیل کردن به دست آورید شرافت ذاتی است و یک وکیل در ابتدا باید شرافت داشته باشد تا بتواند عمل انسان دوستانه انجام دهد سطح علمی نسبی است با آموزش عملی در محیط کار هم به دست خواهد آمد .
    خودتان بمانید و خدای خودتان .
    هرچند من قطعا فردا میروم مجلس و اعتراض کتبی خودم را به نمایندگان ملت در کمسیون قضایی تقدیمشان میکنم .

    1. اونایی ک نیومدن هنوز فک میگن حلوا میدن …خیلی خوب تو راهرودادگاه همدیگرو میبینیم…

      1. آقای معاون اسکودا با این افاضه که فرمودید معنی حقوقات یعنی چه…تمام مشکلات ما از طبلهای تو خالیه…ما دهه شصتی ها مردیم و کسی مارو درک نکرد

    2. اقای محترم شما مثلا وکیل و عضو هئیت مدیره کانون هستین،این چه ادبیاتی داری شما نسبت به شرکت کننده ها که داوطلب اذیت نشن زحمت بکشن بیان تو جلسه ،با کنایه؟
      شما الان برو از وکلای خودتون همین امتحان رو دوباره بگیر ببین چند درصد از اونا میتونن تراز ۹ هزار بشن،،خیلیا استعداد وکالت رو دارن،خیلی دلسوز مردمی نظارت رو بیشتر کن ب وکلا ،نه شما بیشتر فکر جیبتون هستین ک مبادا رقیب زیاد بشه
      عب نداره بذا بیان وکیل شدن نظارت روشون کن اگه دیدین بر اساس معیارهایی صلاحیت ندارن ابطال کنین چ بسی افراد بسیار با استعدادی در وکالت هستن ک پشت این سیستم اشتباه آزمون ها گیر کردن و البته وکلایی ک تعدادشون هم بسیار زیاد ولی شایستگی انجام وکالت رو ندارن

    3. درود بر شما.تمام داوطلبان اعتراض دارند.سعی کنیم متحد بشیم و همه باهم اعتراض کنیم.آزمون دیروز یک ظلم و شکنجه بود.لعنت خدا بر این موجودات بی شرافت

      1. متاسفانه مافیا و انحصار کل کشور رو گرفته و جوان هایی که میتوانستند آینده ساز کشور و موطن خود باشند بدون اینکه لذتی از جوانی خود برده باشند با پیری
        زود رس مواجهه شده اند.
        همانطور که حاج قاسم عزیز گفتند :
        ما ملت امام حسینیم
        پس این رفتارها شایسته یک کشور اسلامی و مسلمان که ادعای مسلمان بودن میکنیم نیست.
        مافیا یا انحصار فقط به دو چیز توجه دارد قدرت و قدرت
        و حقوق و جان مردم را وسیله ای برای خود قرار داده تا این قدرت را برای خود حفظ کند.

      2. سلام به جناب کیانی جنابعالی در مقام معاون اسکودا که داعیه عدالت طلبی دارید اگر واقعا به عنوان یک فرد قسم خورده به دنبال عدالت باشید اول از مجموعه خودتان این عدالت طلبی را شروع خواهید کرد نه اینکه با این مصاحبه تلوزیونی در صدد بی اعتبار کردن اقدامات مجلس در موضوع تسهیل انجام شده در پذیرش وکیل باشید ؛ لذا با عنایت به مراتب ذیل پر واضح است که شما و همکاران ذینفع شما در کانون ؛ پذیرش وکلای جدید را به چشم رقبای صنفی خود می‌بینید نه همکاران حرفه ای و کاری که میبایست در قالب یک بازوی حرفه ای برای کمک به مردم ستم دیده و مظلوم جویای حق ؛ کمک حال مردم باشند ؛ پس بدانید این نوع صحبت ها که انگار دغدغه علمی و نگرانی از سطح علمی متقاضیان مشکل شماست و این قانون تسهیل موجبات این اعتراضات برای شما و سایر مسئولین کانون شده است ؛ چیزی نیست جز بهانه هایی واهی که البته این نوع صحبت ها خز شده و همه متوجه اند که چیزی نیست جز سنگ خود را بر سینه زدن و ….. خود قضاوت کنید :
        ۱)- آزمون امسال مورخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ به شهادت هر بی انصافی در کمال ناجوانمردی و غیر حرفه ای طراحی سئوال شده بود ؛ سئوالات تماما موارد کیس و آنهم طولانی در حدی که واقعا برای خوانده اغلب سئوالات بیش از ۲ دقیقه زمان لازم بود ؛ حالا شما که دم از عدالت میزنید این که برای هر سئوال متوسط ۹۰ ثانیه وقت در نظر گرفته شده با چه معیاری سنجیده شود!!!!؟؟؟!!!!!!
        ۲)- جناب کیانی معاون محترم اسکودا شما و قشر زیادی از همکاران شما را به جرات دعوت به مناظره علمی داریم تا آنجاکه باید گفت سئوالهای سالهای گذشته آزمونها را با آزمون امسال مقایسه کنید .
        ۳)- جناب معاون وقتی آزمون پزشکی را شما مثال زدید سخن یکی از مسئولین وزارت بهداشت که در مورد سهمیه های متعدد در پذیرش و تقلبات صورت گرفته سالهای اخیر در کنکورهای برگذار شده مورد سئوال قرارگرفته بود ؛ عنوان نمود که ما علی رغم در نظر گرفتن تمهیدات پلی قادر به جلوگیری از تمام تخلفات نیستیم اما مردم خود صاحب تشخیص هستند و قطعا در آینده پزشک با سواد را از بی سواد تمیز خواهند داد ؛ حال خود قضاوت کنید این سخن شما بهانه ای بیش نیست .
        ۴)- در پاسخ به قسمتی از صحبت شما که اروپا را مثال زدید ؛ سیوال اینکه چرا حق دارا بودن وکیل را که در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷۶ وکیل و به ازای هر ده هزار پرونده ۴۱ وکیل دادگستری موجود است که از سرانه اروپا بیش از ۴۰ درصد کمتر است را نادیده گرفته اید !!!!!!؟؟
        ۵)- اینکه با حالتی حق به جانب عنوان میکنید موضوع قانون تسهیل در کمسیون اقتصادی مطرح شده است در صورتی که میبایست در کمسیون حقوقی مطرح می‌شده ؛ پاسخ این است که چون موضوع به اشتغالزایی قشر وسیعی از فارغ التحصیلان رشته حقوق مربوط می‌شده باید در کمسیون اقتصادی مورد تصمیم قرار می‌گرفته و کار به درستی انجام شده است .
        ۶)- از تمامی مسئولان بالاخص تصمیم سازان و تصمیم گیران کانون وکلا و مرکز امور کارشناسان انتظار این است که اگر مدعی گسترش عدالت هستند شرایط برگزاری آزمونها را مطابق استانداردها و معیارهای صحیح ترتیب دهند تا چنانچه متقاضی دارای معلومات لازم باشد از حق قانونی و طبیعی خود برخوردار شود و به این احقاق حقوق متقاضیان از منظر رحمت و رأفت نگاه کنند زیرا که انسان حق گرا بایستی جلوه ای از جلوه های خداوند تبارک باشد که خود رحمت واسعه است .

    4. آقا بهزاد سال ۸۵ قبولی در کنکور حتی دانشگاه آزاد بسیار سخت بود. لیسانس حقوق داشتن کار هر کسی نبود. نه مثل حالا سر هر کوچه یه دانشگاه بزنند و هر ترم صد نفر دانشجو حقوق جذب کنند و بعد انتظار داشته باشند این همه فارغ تحصیل همگی وکیل بشند.

  3. بقول دکتر کاتوزیان که شاگرد ایشان بودم و هستم لیسانس بیکار بهتر از وکیل بیکاره، هر کوی و برزنی دانشگاه تاسیس شده و مدرک لیسانس حقوق تولید میکنه! قضاوت هم شده جولانگاه حوزویان و … نهاد عدالت کجا میره معلوم نیست، همیشه یا در افراطیم یا تفریط.

  4. سلام. بنده به عنوان یک کارشناس ارشد حقوق به
    هیچ عنوان با نظرات آقای کیانی موافق نیستم.
    ای کاش یه کمی منصفانه و خارج از تعارض منافع
    موضع می‌گرفتیم.
    ظمنا جناب آقای کیانی شما نگران سطح علمی پذیرفته
    شدگان نباشید.ورود به محیط کار وآموزش عملی وکسب
    تجربه از این افراد بهترین ها را تحویل این جامعه می‌دهد.

  5. خیلی آزمون مسخره ای بود و اصلا زمانش برای اون حجم سوال تحلیلی کافی نبود…
    واقعا چه فکری کردن طراحان سوال کانون

    1. سلام
      متاسفانه ۱ عده عقده ای که اگر خودشون هم سر جلسه امتحان بودن مطمئن هستم به سوالات این چنین طولانی نمیتونستن جواب بدن .باید فقط به این افراد بگیم شما خودتون با امتحان دادن به مواد نص محور قانونی قبول شدید و با حجم کم مواد و قوانین .خجالت بکشید

  6. سلام جناب آقای معاون
    متقاضی آزمون امروز بودم و به شدت مخالف تسهیل هستم . اماحرفم با شماست که جوونهای مملکت رو بی سواد اعلاممیکنی آیا سنوات قبل از ۹۵ و سال ۸۵ و همه این سالها سوالات طرح شده آزمون تراز علمیش با الان مساوی بوده ؟دوستمون زیبا گفتند که خیلی از وکلا با سوالهایی همچون هبه چیست الان وکیل مملکتن. بنده کارم هروز با وکلاست و ثبت پرونده های وکلا. اگر بدونید که چه اشتباهات فاحشی در پرونده هاشون هست که من خجالت میکشم وقتی به یه وکیل با سابقه ۱۰ سال میگم مستحق للغیر بودن از موارد فسخ نیست یا میگم قبل از فسخ نمیتونید استرداد ثمن بدید و باید حداقل همزمان طرح دعوی کنید. اینها حالا تخصصی بود از این موضوعات پیش پا افتاده تر که واقعا نمیدونن. حاضرم بنده با خیلی هاشون بشینم سر امتحان و بگم تراز علمی چیه؟ پس ای کاش فکری هم به احوال وکلایی که با آزمون های بچه گونه شدن وکیل بکنید دل آدم کباب نشه که من برا همچین وکلایی پرونده میزنم اونوقت ایشون با شغلی که مخالف اسم کسب و کار روش گذاشتن هست قراردادهای چند صد میلیونی میبنده. شما در نظر نمیگیرید به علت افزایش تعداد لیسانس حقوق رقابت زیاد شده و باعث شده بار علمی رو باالجبار ببریم بالا ولی در عوض سوالا سخت شده
    همین تراز ۶۹۹۵ الانی که ناراحتین بار علمیش از وکلای پایه یک ۸۵ به بعد خیلی بالاتره. شما اونموقع ۶۰۰۰ تا واسه یه درس تست زدن میدونستین یعنی چی ؟ اصلا اونوقع چنتا کتاب معتبر تست داشتین؟؟ نگین این حرفهارو. ماها واقعا خاک این کتابها و تست هارو خوردیم و میدونیم چی به چیه
    حرف شما زمانی درسته که آزمون شبیه سنوات قبل رو برگزار کنی مطمن باش خیلی ها ترازشون میشه ۱۳۰۰۰. خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. به قول اون گزارشگر کشتی،شیر مادرت حلالت،سرکار خانوم ،خدا شاهده از ریس یکی از کانونهای وکلا با سابقه ۱۷ سال وکالت ،پرسیدم خیلی ساده بفرمایید عقد یعنی چه،خدا شاهده رفته جواب بیاره برنگشته

    2. خانم وفاقی یه زمانی کنکور دادن خیلی سخت بوده و هر کسی نمی تونسته کنکور قبول شه، اون وکلایی که شما مسخرشون می کنید یه زمانی از سد کنکور که آرزوی خیلی ها بود گذشتن. بقیه حرفهای شما هم در مورد بی سوادی وکلا صرفا یک ادعا است که قابل اثبات نیست. لعنت به اونهایی که یک روزی انحصار از دانشگاه‌ها برداشتن و همه بچه درس خوان ها را منزوی و بیچاره کردند.

    3. جناب کیانی شمایی که ادعاهای بزرگ مطرح کردین (اجرای عدالت!) این آزمون غیر استانداردی که برگزار کردین الان خیلی عادلانه بود؟! روخوانی روی سوالات فقط دو دقیقه زمان لازم داشت ،تحلیلش به کنار بعد گزینه های سه خطی سوالا هم به کنار
      نخیر جناب این اقدام نابخردانه و انحصارطلبانه رو نمیتونین به هیچ عنوان زیر پرچم عدالت توجیه کنید
      و گر نه انتظار داوطلبان از شما اعطای پروانه وکالت یا کارآموزی راحت و بدون بار علمی نیست ولی امثال شمایی که دارین با سالهای عمر جوانان این مملکت که شب و روزشون رو گذاشتن پای آزمونهای مسخره و رقابتیه شماها
      خطاب بنده دقیقا با خود شما و امثال شماست تا دو سال پیش مردم جان و مال و ناموس نداشتن؟ که آزمونهاتون در سطح تست های مبتدی بود یا الان که زورتون به هیشکی نمیرسه دارین تلافی چی رو سر کی در میارین؟
      یا اون عده از داوطلبا که دارن از سهمیه استفاده میکنن اونا چی برای اونا سواد لازم نیست یا نوبت اونا که میرسه مردم جان و مال و ناموس ندارن؟!
      یا خود شما با کدوم آزمونها با چه سطح علمی پروانه کسب کردین؟ماها که شما کم سواد معرفی میفرمایید چشم بسته آزمونهای دوره شما رو پاسخ میدیم اونم در کسری از ثانیه

      خلاصه جمع کنید بساط مسخرتون رو با این کار فقط یک موفقیت کسب کردین اونم اینکه محبوبیت کانون رو از بین بردین جایگاه خودتون رو متزلزل کردین ،کاری با خودتون کردین که بعد از سالها تلاش هیچ کس نتونسته بود بکنه متاسفم واقعا ولی اینبار گلوله رو از پای خودتون زدین و گرنه جوانان این مملکت عادت دارن لیاقتشون رو با هزار زحمت بدست بیارن حالا چه امسال چه سالهای آتی ولی مطمئن باشین آه داوطلبای ۱۴۰۲ همونایی که وقت کم آوردن تو آزمون همونایی که تو گرمای ۵۵ درجه آزمون دادن تا شماها تو دوره تصدی خودتون افتخار برگزاری دو تا آزمون رو داشته باشین وبال گردنتون میشه

  7. اگر میخوایید اشتغال زایی کنید برای لیسانسهای بیکار جلو قضات بازنشسته بگیرید نیان راحت بعد از بازنشستگی که بار خودشون بستن تو حوزه وکالت. لطفا یک ترتیبی هم بدین که سطح علمی وکلای گذشته هر دهه هم با آزمون سنجیده بشه حداقل هر ۱۰سال ببین سطح علمی وکلای دهه ۶۰ یا ۷۰ یا ۸۰ چطوره. ی مشت سوال در حد ترم اول حقوق جواب دادن وکیل شدن

    1. فامیل ما استادشون بهشون ۴ صفحه جزوه داده بود و گفته بودش سوالهای امتحان ترم از همین ۴ صفحه هستش!!!! به روح پدرم یک کلمه دروغ نمیگم ، حتی بلد نیست بحث حقوقی کنه ولی به لطف سهمیه جانبازی پدرش آزمون وکالت داده و میگه امسال قبول نشم سال دیگه شغلم وکالته !!! من هیچی دیگه نمیگم چون خیلیهاتون از این موضوعات خبر دارید، کاش از اساتید هم بخوان که تدریس واقعی کنن تا اینهمه لیسانس بیکار و کم سواد مدعا نداشته باشیم.

  8. شماها به خاطر پول وتعارض منافع انسانیت را هم زیر پا گذاشتین حاضرنیستین از درآمد میلیاردی که دارین چند میلیون گیریه جون ایرانی بیاد که بخاطر بیکاری از دولت ناراضی نشه

  9. سلام به همه به والله بالله وتالله شما با سوالات بیع چیست تاجر کیست قبول شدید دهه ی هشتاد سوالاتش موجود هست همه میبینن به همون اسامی اعظم اگه شما خودتون این آزمون ۳۰ درصد بیشتر زدید من دور حقوق خط میکشم

    1. لطفا قیاس مع الفارق نکنید هر دوره ای را باید با دوره خودش مقایسه کرد سال های ۷۰، ۸۰ نه اینترنت بود نه کلاس های آموزشی به شکلی که الان هست، یک کتاب بایست از تهران سفارش میدادی بیاد، در این حالت شما انتظار دارید آزمون ۱۴۰۲ هم مثله آزمون ۱۳۸۰ باشه مسلما سطح سوالات پیشرفت کرده، در همون سال ها هم خیلی ها نتونستن همون سوال ها رو پاسخ صحیح بدن البته بعید هست که این موارد رو ندونید

  10. من نمیدونم چرااین وکیلهاناراحتن ازاین تسهیل مجلس خدامیدونه اشکال چی داره همه قبول بشن چیزی ازشماهاکم نمیشه حسودنباشیم🤣🤣

  11. سلام بنده ۳۲ سن دارم به لطف خدا دوتا فرزند دارم یک ساله داخل خونه خودم رو حبس کردم از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارم مستاجرم در این اوضاع بداقتصادی کلاسای آمادگی آزمون وکالت با هزینه بالا ثبت نام کردم و روزانه بدونه وقفه روزی ۷تا۸ ساعت درس خوندم در این مدت علاوه بر فشار درس خوندن و سردرد فراوون خانوادم هم شرایط بد مالی رو تحمل کردن به امید اینکه اینهمه زحمت نتیجه بده قبول بشم اما مسئولین کانون با طرح سوالات دکتری برای دانشجویان لیسانس و به خاطر منفعت‌طلب بودن خودشون دوست دارن این شغل در انحصار بمونه اینا همونایی هستن که خودشون توآزمونای دهه هفتاد و هشتاد پروانه گرفتن همون آزمونایی که سوالاش بچهگونه بود دانشجوی ترمه یک الان میتونه اون سوالارو ۱۰۰ بزنه، در کل زورتون به ما رسید حقمون خوردید اما خدایی هم هست انشالله خدا جوابتونه بده جوری که زجر بکشید

    1. آقا رضا بنده ی خدا حالا پروانه گرفتی ببخشید پرونده نریخته که…. باید از جیبت پول خرج کنی بری دفتر اجاره کنی… تازه شش ماه اولم اصلا پرونده نداری تازه اگه داشته باشی باید مجانی کار کنی … تا مشتری جذب کنی. مردم ما تو وکالت حتی پرونده ی نفقه را که به وکیل تازه کار نمی دن. چند ماه اول فقط اونهایی که پول ندارن می آن سراغت. آقا رضا به فکر زن و بچت باشه جاهای دیگه شغل های دیگه هست.

  12. این آقا تو مصاحبه زیاد توهین کردن به همه کسانی که تو آزمون شرکت کردند متاسفم از شعور ایشون
    اگر به قول شما اینجوری کسی وکیل بشه چرت شما ناراحتی وقتی پرونده ای به این وکلا بدهند ‌و نتوانند و بار علمی نداشته باشند خود موکلین تبلیغ اون وکیل نمیکنه مردم ما خودشون شعور دارن که بفهمند کدوم وکیل خوب هست یا نه و وکیلی هم که سواد کمی دارد تلاش می‌کنه بیشتر مطالعه کند
    دلیل این همه حرص خوردن و سوختن شما نمی‌فهمم . من یه وکیل گرفتم برای دادن ۲ تا لایحه ۱۴۰ میلیون گرفته اگر دلسوز مردم هستی برو به اینا رسیدگی کن
    دایه عزیز تر از مادر برای مردم نشو

    1. سلام ، متاسفانه نظراتی که ان فرد مسول در کانون گفتند بیشتر صنفی بوده تا منصفانه ، این آزمون با ان زمان داده شده به هیچ عنوان هم خوانی نداشت ، بیشتر سوالات به شکل مسئله بود و حل مسئله نیاز به وقت بیشتر داشته ، هدف طراحان سوال چه بوده ،ایا می خواهند ثابت کنند که تراز نمره پایین است و قانون تسهیل نادرست ؟
      شما که مدعی عدالت هستید و همیشه کانون را به عنوان چنین نهادی مطرح میکنید، چرا انصاف را رعایت نکردید آقایان،
      بنده کاری به آن قانون و سخت بودن امتحان ندارم اما آیا این گونه امتحان با این وقت هماهنگ بود ،
      وقتی شما چنین بی انصافی به خرج میدهید قانونگذار و افراد جامعه در باره این رفتار شما ،چه برداشت و حسی داشته باشند ،

  13. جناب معاون و وزیر علوم و تحقیقات
    چرا ارزش لیسانس رشته حقوق از رشته‌هایی چون علوم تربیتی،ادبیات،مدیریت،روانشناسی و…کمترشده
    حتی اموزش و پرورش ما رو برای معلم اولی ها استخدام نمیکنن
    مگر مبحث بابا آب داد یا آن مرد در باران آمد جز مباحث تخصصیه که با بهانه‌های از من درآوردی ، فارغ‌التحصیلان حقوق رو از آموزش و پرورش فارغ میکنید
    قرارنیست همه وکیل و قاضی بشن
    بفکر بیکاران رشته حقوق برای گزینش در دیگر ادارات از جمله آموزش و پرورش هم باشید

  14. آقای نایب رئیس اولا حقوقات نه حقوق که خود این طرز بیان نشان از صلاحیت علمی شماست که وکیل هم هستید …
    دوما شما به رشته پزشکی استناد میکنید با مغلطه ،عزیز من اونها بعد از امتحان ورودی دانشگاه دیگه چیزی بعنوان آزمون نهایی ندارن و پس از گرفتن مدرک مطب میزنند نه اینکه ما هم آزمون ورودی دانشگاه دادیم و هم الان آزمون وکالت رو
    سوما اگه درست میگید وکالت رو مثل پزشکی تخصصی کنید و وکیل عمومی با طرح تسهیل وکیل بشه اما تخصص خاص مثل فرضا امور ثبتی منوط به آزمون باشه
    وکالت رو مثل پزشکی مافیایی نکنید خیانت نکنید

    1. پزشکی را با حقوق مقایسه نکنید. پزشک ها نخبه بودن که از سد کنکور پزشکی گذشتن. الان یه بیسواد هم بره پیام نور یا علمی کاربردی ثبت نام کنه دانشگاه جذبش،می کنه و اگه متوجه نشه مدرک هم می ده.

  15. این آقا خودش تو آزمونی قبول شده که سوالاتش در حد دانشجوی ترم یک حقوقم نیست الان داره این حرف میزنه

  16. باید به عرض شهروند برسونیم که پزشکای
    سهمیه‌ای نخبه نبودن و نیستن فقط هنوز
    نتونستن مثل حقوقدانها سد انحصار دانشگاه
    رو بشکونن اگه کنکور پزشکی نباشه هر
    کسی میتونه‌ بره سر کلاس پزشکی و
    اعضای بدن و کارکردشون رو حفظ کنه
    چند تا قرص به مردم بده پزشک بشه

  17. آزمون امسال استاندارد نبود
    استانداردبودن به اینه که شرایط اکثر
    داوطلبان در نظر گرفته بشه مثلا در چه
    سطحی هستن کارشناسی یا ارشد یا دکتری
    اگه کارشناس هستن چه کتابها و جزوه‌هایی
    بهشون تدریس شده حتی تفاوت شهرها هم
    باید لحاظ بشه نه اینکه بر اساس دانشجوی
    الف دانشگاه تهران سؤال مطرح کنید
    طرح سؤالات تحلیلی و استثنایی درست نیست
    دانشجوی کارشناسی فقط کار رو به صورت
    توصیفی میشناسه نه به صورت تحلیلی و
    فلسفه کار خوردش رو هم نمیدونه این واسه
    قضات و وکلا و اساتید و دکترها خوبه که با
    این مسائل پیچیده سر و کار داشتن
    دانشجوی کارشناسی فقط مقدمات و
    کلیات و قواعد رو میدونه البته منظورم
    این نیست که سؤال از فرق مال منقول و
    غیر منقول طرح کنید اگه سؤال به صورت
    استدلالی دومقدمه‌ای هم طرح بشه اشکالی
    نداره مثل اینکه گفته بشه یکی به دیگری
    وکالت در نکاح میده بعد وکیل سفیه میشه
    چون در نکاح رشد معتبر نیست پس وکالت
    هم منفسخ نیست تا این حد خوبه اینا
    الفبای حقوقه کسی که این حداقل‌ها رو
    نمیدونه دیگه هیچی اگه به این صورت
    آزمون طرح بشه بازم یه عده قبول نمیشن
    ولی دیگه نمیتونن بگن غیر استاندارد یا
    سخت بوده درباره استقلال هم باید بگیم
    کانون استقلال نداشته و نداره تا با حرفای
    ما به خطر بیوفته بعدشم هر چیزی که
    در مقابلش پول پرداخت بشه شغل و
    کسب و کار حساب میشه

  18. آقای سر دفتر بنده متولد اوایل دهه ۶۰ هستم دو لیسانس و یه فوق لیسانس همه از دانشگاه سراسری دارم.و از همون کنکورهای سختی که می فرمایید گذر کردم . ادعا نیست عین حقیقت هست گفته هام و موید گفته مستند به دادنامه هایی هست که قضات صادر میکنن و قرارهای رد دعوی و عدم استماع دعوی این وکلای عزیز رو صادر میکنن و برای بار دوم و سوم میان دادخواست میدن. دیگه دادنانه اصداری که توهم ک کذب نیست؟ هست؟ شما احتمالا ازون سر دفترهایی هستید که اونموقع تو شهر ۴۰ نفر شرکت میکردن و ۱۰نفر ظرفیت قبولی بود نه الان که چن سال یبار اونم یه نفر تو شهر ما ظرفیت بود که سهمیه برداشتن . نفرمایید.شما سردفتری و قبول شدی خدا روزی حلال نسیبت کنه با خیال راحت دفترخونتون رو اداره کنین و مس از بازنشستگی انتقال بدید به اولادتون که از الان بیمه شغلی دارن

  19. آقا یا خانم سر دفتر
    شما دقیقا برای چی در این نظر سنجی پیام میدید. اونجور که مشخصه یا پروانه وکالت دارید و یا مثه اسمتوت سر دفترید. دردتون چیه ؟ سر دفتری که کاملا انحصاریه؟ یا نکنه از قانون جدید برا آزمون سر دفتری میترسید؟ اگر قبولی دهه هشتادید امیدوارم یه آزمون بروزرسانی انجام بدن روتون بفهمید چند مرده حلاجید و تراز علمیتون چققققدررر بالاست . جمع کنید این حرفهارو الان اونیکه واقعا میدونه حقوق چیه خودش میدونه شماها چطور قبول شدید والا بلا خود وکلا و سر دفترا هم میگن ما یع دور جزوه هامونو خوندیم و سوالات ۴ سال ماقبل

    1. میشه ادرس اون دانشگاهی که امتحان نمیخواد و افراد رو قبول میکنه رو به ماهم بدید .من میخوام لیسانس پرستاری بگیرم .شاید خودتونم همون دانشگاه درس خوندید ما که ۴ سال دانشگاه رو با مشقت گدروندیم حالا با این ازموناتون میخواید کاری کنید کسی قبول نشه و نون شمارو اجر کنه ، انصافم چیزخوبیه سوال ۱۰ خط جواب ۳ خط ایا میشه ۱۴۰ سوال رو تو ۱۷۰ دقیقه جواب داد

  20. آقای کیانی امسال نشون دادی که میخای انتقام بگیری از بچه هایی که با این بدبختی ‌و شرایط سخت زندگی دارن دست و پنجه نرم‌میکنن اساتید محترم هم از سوال های طرح شده عاجز ماندن داستان های حقوقی جای سوال های حقوقی رو گرفت سوال های غیر استاندارد
    وجدان شما فقط اینجا بیدار می‌شود چرا یه سد بزرگ روبروی بچه های حقوقی درست می‌کنین چرا چند سال باید پشت آزمون گیر کنیم
    رشته پزشکی آسون تر از این دژی هست که شما ساختین قابل مقایسه نیس
    وکلا با ورود به حوزه کار عملی می‌توانند روز‌به روز رشد کنند پس این دیدگاه شما غلط می‌باشد کسی که تا این مرحله پیش رفت کرده پس می‌توانند کنار وکلا‌ و‌قضات محترم بطور‌عملی‌و‌عینی رشد کرده و تجربه کسب کنند
    پس نیاز همه بچه های حقوقی مرحله بعد از قبولی‌حضور‌و‌ کار آموزی‌ کنار وکلاو‌‌ و‌اساتید محترم می‌باشد پس این چاله بزرگ را از پیش روی ما بردارید ‌‌بگذارید ما وارد عرصه کار بشیم و با تجربه کار که بعد از قبولی کنار شما عزیزان کسب می‌کنیم بتوانیم قدم برداریم‌و از این بلا تکلیفی در بیایم
    پس نظر خیلی از پشت آزمونی ها این است که ما بعد از قبولی پس‌از کار آموزی‌و‌آموزش که خیلی از ما هم اعتقاد داریم همه این ها با حضور عملی و تجربه با ‌لمس کردن قواعد حقوقی در حوزه دادگاه ها و مراکز دیگر قابل درک‌و‌ فهم بیشتر می‌شود نه اینکه با این آزمون سخت و دشوار که برای خیلیا بوی انتقام میداد دوستان حقوقدان رو پشت آزمون‌ نگه دارین و امید و‌پیشرفت جوانان را‌بگیرید مخصوصا در این عرصه سخت و کمر‌شکن زندگی

  21. کسی که میخواد وکیل بشه میشینه میخونه کاری هم به این حرفها ندارن و با تراز نمره بالا کارآموز میشه ، کسی هم که با تراز نمره پایین میاد وکیل میشه چون به خودش زحمت ندادن از جرگه وکالت خارج خواهد شد . از نظر من حق با کانون است منتها دوستان فکر میکنم دانشگاه هست با یک جزوه ۲۰ صفحه ای برن وکالت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا