اخبار صنفیویژه

وکیل محسن برهانی از توییتر (ایکس) خداحافظی کرد

وکلاپرس _ دکتر برهانی، استاد دانشگاه تهران و وکیل دادگستری در یادداشتی که به تازگی منتشره کرده است از خداحافظی موقتی اش از شبکه اجتماعی توییتر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، محسن برهانی (استاد تعلیق شده دانشگاه تهران) روز گذشته ۱۶ بهمن ماه با انتشار پستی در حساب توئیترش (X) اعلام کرد قصد دارد مدتی در این شبکه حضور نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

محسن برهانی در توییترش نوشت:

قصد دارم مدتی از محضر عزیزان در شبکه ایکس مرخص شوم.

به امید درود و سلامی دوباره

اگرچه رفتن برهانی به صورت موقت بوده و وعده برگشت داده است، اما علت این تصمیم را ذکر نکرده است.

بیشتر بخوانید:

محسن برهانی دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و دارای مدرک دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی است. وی در حساب توییترش ۱۱۸ هزار دنبال کننده دارد.

توییت های حقوقی این حقوقدان در پی اعتراضات سال ۱۴۰۱ با انتقادات برخی از مسئولین رو به رو شد و تا تعلیق وی از کرسی تدریس در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران پیش رفت.

برهانی که پیرامون حکم اعدام محسن شکاری در مناظره ای شرکت کرده بود، در مهر ماه سال جاری از تلاش های سازمان یافته توسط برخی نهادها و اساتید گروه حقوق دانشگاه تهران برای اخراجش از این دانشگاه خبر داد و پس از آن از عضویت در هیأت علمی این دانشگاه تعلیق و ممنوع التدریس شد.

بیشتر بخوانید:

همچنین وکیل برهانی ۲۲ مهر ماه از جلسه دادگاهش به شکایت حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، سازمان اطلاعات سپاه ، حفاظت اطلاعات فراجا و یکی از اعضای شورای نگهبان خبر داد که اتهامات وارده به وی در این پرونده تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و رفتار خلاف شئون روحانیت از طریق توهین به قضات و شهدا اعلام شده بود.

لازم به ذکر است آخرین توییت محسن برهانی به ادعای ممنوع‌المعامله بودن علی دایی مربوط می‌شد که دو روز پیش این حقوقدان در واکنش به آن نوشته بود:

ممنوع‌المعاملگی به این معنا که یک شهروند حق انجام هیچ گونه معامله‌ای را نسبت به اموالش نداشته باشد، یک بدعت است و هیچ مستند قانونی ندارد.

هیچ مقامی نمی‌تواند حق خرید و‌ فروش را از افراد سلب کند. افراد ممنوع‌المعامله، می‌توانند اقدام‌ به تنظیم قرارداد نمایند و چنین معامله‌ای نافذ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا