اخبار صنفیویژه

وکیل فرزانه زیلابی به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز احضار شده است

وکلاپرس– بر اساس برخی اخبار منتشر شده فرزانه زیلابی، وکیل مدافع برخی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، به یکی از شعب بازپرسی دادسرای اهواز احضار شده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل زیلابی روز گذشته با تأیید خبر احضار خود به دادسرا گفت جهت دفاع از اتهامات انتسابی روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به شعبه بازپرسی رفته و دو نفر از همکاران هم وکالت ایشان را برعهده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: روز جهانی «وکلای در معرض خطر» زمانی برای انعکاس امنیت شخصی و حرفه‌ای وکلا

در همین راستا جمعی از وکلای پرونده متهمان هفت تپه در خصوص احضار وکیل فرزانه زیلابی به دادسرا در بیانیه ای خواستار توقف و مختومه شدن پرونده علیه این وکیل دادگستری شدند.

در این بیانیه با تاکید بر به رسمیت شناختن «مصونیت وکیل در انجام وظایف حرفه‌ای»، تشکیل چنین پرونده هایی را موجب محروم شدن متهمان بیگناه از حق دفاع آزادانه و همچنین مخدوش شدن دادرسی عادلانه دانسته است.

در ادامه متن بیانیه مذکور را در جهت پوشش اخبار صنفی(فارغ از تأیید یا رد دیدگاه موجود در این بیانیه)خواهید خواند:

بیانیه وکلای پرونده متهمان هفت تپه در حمایت از وکیل شریف «فرزانه زیلابی»

به نام دادگر بی همتا

متاسفانه در هنگامه ای که جامعه و اقشار گوناگون آن نیازمند آرامش اند و تنها عدالت و آزادی است که شاید بتواند اندکی از رنج مردم بکاهد، با خبر شدیم که همکار ارجمند ما، وکیل شریف خانم فرزانه زیلابی به اتهاماتی از قبیل تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی جهت اقدام بر علیه امنیت ملی به دادسرای اهواز فراخوانده شده اند و گویا اساس تشکیل این پرونده دفاع ایشان از مطالبات بر حق کارگران هفت‌تپه و انجام وظایف وکالتی در دفاع از برخی متهمان این پرونده بوده است.

از آنجایی که تحقق دادرسی منصفانه مستلزم به رسمیت شناختن «مصونیت وکیل در انجام وظایف حرفه‌ای» اوست و با توجه به اینکه حقانیت خواسته کارگران نزد افکار عمومی و همچنین در مراجع قضایی اثبات شده است.

ضرورت اخلاقی و حرفه ای ایجاد می کند اینجانبان وکلای مدافع متهمان پرونده هفت تپه، شهادت دهیم که اقدامات همکار محترم خانم زیلابی چه در زمینه اطلاع رسانی به افکار عمومی و چه در حوزه دفاع در محاکم در نهایت قانون‌مداری و رعایت اصول و ارزش‌های حرفه‌ای بوده است و تشکیل چنین پرونده‌ای برای ایشان اقدامی نادرست است که امیدواریم قوه محترم قضائیه هرچه عاجل تر مانع ادامه تعقیب قضایی شده و پرونده را مختومه نماید و چنین اقداماتی سنت نگردد که در غیر اینصورت متهمان بیگناه از حق دفاع آزادانه محروم خواهند شد و بی‌تردید دادرسی منصفانه ملکوک و مخدوش خواهد شد.

وکلایی که در پرونده هفت تپه به افتخار دفاع از کارگران یا مدافع حقوق آنان را داشته‌ایم؛

نعمت احمدی، امیر رئیسیان، سید جمال الدین حیدری منش و سید حسین تاج

بیشتر بخوانید: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا