اخبار قوه قضاییه

وکلای علی یونسی و امیرحسین مرادی: قاضی تا چند روز آینده درباره تبدیل قرار بازداشت به وثیقه تصمیم‌گیری می‌کند

وکلاپرس- وکلای مدافع علی یونسی و امیرحسین مرادی از تصمیم گیری قاضی درباره تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه این دو نفر، طی روزهای آینده خبر دادند.

به گزارش وکلاپرس وکیل مصطفی نیلی و وکیل حسین تاج  از تعیین وضعیت تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه موکلان خود (علی یونسی و امیرحسین مرادی) در روزهای آینده خبر دادند.

مصطفی نیلی، وکیل مدافع علی یونسی در گفتگو با امتداد درباره جلسه روز یکشنبه دادگاه موکل خود گفت: در جلسه دادگاه، ما مجددا بر این امر که بر اساس قانون، قرار بازداشت موقت باید به وثیقه تبدیل شود و ادامه بازداشت غیرقانونی است، تاکید کردیم. رئیس دادگاه هم در جواب اعلام کرد که در روزهای آینده در خصوص این مسئله تصمیم خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

حسین تاج، وکیل مدافع علی یونسی و امیرحسین مرادی، نیز در مصاحبه با شرق اعلام کرد: در پایان جلسه نیز با توجه به گذشت بیش از دو سال از بازداشت علی یونسی و امیرحسین مرادی و الزام قانونی به تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه، از ریاست دادگاه تبدیل قرار را درخواست شد و ایشان اعلام کردند که دربارهٔ تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه در چند روز آتی اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

علی یونسی و امیر حسین مرادی در فروردین ۱۳۹۹ بازداشت شده اند و بر اساس ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ مدت بازداشت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز کند و در هرصورت در جرایم موجب مجازات سلب حیات مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک‌سال تجاوز نمی‌‏کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا