ویژهیادداشت

حداقل پیگیر اصلاح مقررات صندوق حمایت برای پشتیبانی از وکلای دادگستری باشید

وکلای جوان فصل‌های سال را با اضطراب پرداخت فیش های سه ماه سپری می کنند!

وکلاپرس- نایب رییس کانون وکلای دادگستری کردستان در واکنش به افزایش حق بیمه وکلا و کاهش سهم کانون ها، به بیان دغدغه های وکلای دادگستری پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، ۳ مردادماه سال جاری هیأت وزیران در مصوبه اصلاح آیین نامه  اجرایی ماده ۸ قانون تشکیل صندوق حمایت وکلا و کارگشایان دادگستری، حق بیمه وکلای دادگستری به صندوق حمایت را افزایش و حق بیمه کانون های وکلا را کاهش داد.

بر این اساس از مجموع ۱۲درصد حق بیمه، پرداخت ۱۱درصد به وکلا و ۱درصد نیز به کانون ها اختصاص یافت. با اجرای این مصوبه، وکلا با فیش های سنگین متمم پرداخت سهم بیمه مواجه شده اند که عده‌ای از افزایش ۳۷ درصد حق بیمه فصل پاییز سخن به میان آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: صندوق حمایت وکلا با خواست و افکار وکلای دادگستری بیگانه است

احمد نامداری، نایب رییس کانون وکلای دادگستری کردستان، یادداشتی خطاب به رییس هیأت مدیره صندوق حمایت وکلا( دکتر سنجر فخری) در اختیار وکلاپرس قرار داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

خطاب به ریاست محترم صندوق حمایت از وکلا

ریاست محترم صندوق حمایت از وکلا
سلام علیکم

همچنان که مستحضرید و از وجه تسمیه صندوق حمایت از وکلا نیز به سهولت بر می آید، فلسفه وجودی و علت غایی این صندوق باید حمایت از وکلا باشد، به نحوی که موجب دلگرمی و قوت قلبشان گردد و احساس کنند که در کانون وکلا (به عنوان خانه دومشان) کسی هست که در سختی ها و مشقت های روز افزون این شغل شریف، یار و یاورشان باشد و در مقابل ناملایمات روزگار مددکارشان!

صندوق بیش از آن که حامی وکلا باشد، حامی بازنشستگان است!

اما متاسفانه آنچه تاکنون دیده ایم، صندوق بیش از آن که حامی وکلا باشد، حامی بازنشستگان است! راستی مگر چند درصد از وکلا و در چه سنی درخواست بازنشستگی می کنند که باید از عنفوان جوانی و همان آغازین روزهای کارآموزی، هزینه های سنگینی را برای بازنشستگی در آینده ای موهوم پرداخت نمایند!

بیشتر بخوانید: نام صندوق حمایت وکلا کمی فریبنده شده است

شاید در پاسخ بگویید که وظایف و اختیارات صندوق در قانون و آیین نامه مربوطه، مشخص و معلوم است و ما تابع قانونیم!

اما نه این است که ما همه حقوق دانیم و می توانیم با تشخیص کاستی های مقررات و قوانین مربوط به صندوق، خواستار اصلاح آن به وسیله مسئولان مربوطه باشیم؟ (حداقل این کار را انجام دهیم)

وکلای جوان فصل های سال را با اضطراب پرداخت فیش های سه ماه سپری می کنند!

متاسفانه این روزها بسیار می بینیم وکلای جوانی که به امید پوشیدن ردای پر افتخار وکالت، سنین جوانیشان را در دانشکده های حقوق و مصروف آمادگی برای آزمون وکالت و اختبار کرده اند و اکنون که به این مقام شامخ نائل آمده اند، از هزینه ای رو به رشد و سرسام آور اجاره دفتر، مالیات، انتقالی و حقوق منشی و… به ستوه آمده و در تلاطم و اضطراب اخبار طرح تسهیل گرفتار شده اند و به جای توقع حمایت از صندوق حمایت، فصل های سال را با اضطراب پرداخت فیش های سه ماه سپری می کنند!

دغدغه های وکلا در مورد موضوعات مرتبط به صندوق حمایت

بر همین اساس است که بنده به عنوان عضو هیأت مدیره و در راستای وظیفه اخلاقی و پاسداری از منافع وکلای عزیز عضو کانون کردستان بر خود لازم می دانم تا بخشی از دغدغه های همکاران خوبم را در مورد موضوعات مرتبط به صندوق حمایت به سمع و نظر جنابعالی برسانم، امید که برای رفع آن، تدبیری اتخاذ گردد.

بیشتر بخوانید: افزایش سهم بیمه وکلا به نفع و مورد استقبال صندوق حمایت و کانون‌های وکلا است

۱- سرمایه گذاری وجوه صندوق در صنایع و زمینه های پربازده؛ حقیقتا سپردن وجوه ناشی از حق بیمه همکارن در بانک، آن هم با نرخ تورمی که خودتان بر آن واقفید، اقدام عجیبی است که با هیچ یک از پارامترهای اقتصادی همخوانی نداشته و سبب شده که متاسفانه هر ساله شاهد کاهش ارزش وجوه سپرده گذاری شده در بانک باشیم.

در حالی که می بایست با استفاده از مشاوران اقتصاددان و مالی، این وجوه در سرمایه گذاری های پر بازده صرف می شد تا حداقل از ارزش ذاتی آن با گذشت زمان کاسته نمی گردید.

2- پیگیری لازم برای اعطای بیمه درمانی پایه به عنوان حق مسلم و اولیه؛

3- دادن اعتبار و وام به همکاران جهت خرید و تجهیز دفتر؛

4- عدم تبعیض بین استان ها در اختصاص سرمایه برای احداث و خرید مهمانسرا و مجتمع های تفریحی رفاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا