اخبار کانون هاویژه

وعده وزیر دادگستری برای پیگیری دغدغه های نهاد وکالت در سطوح بالای حاکمیت

وکلاپرس– روز پنجشنبه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان میزبان دکتر علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، بود. وزیر دادگستری در این دیدار  وعده پیگیری دغدغه های نهاد وکالت در سطوح بالای حاکمیت را داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خوزستان، پنجشنبه (۲۹ آبان ماه) به دعوت هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان نشستی با حضور وزیر دادگستری، دکتر سید علیرضا آوایی، در محل کانون وکلای خوزستان برگزار شد. در این جلسه حجت ‌الاسلام مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید:

در این نشست پیرامون مسائل مختلف حوزه قضایی و وکالت به بحث و تبادل نظر پرداخته شد. شرح مختصری از این گزارش در ادامه آمده است.

تعدد سازمان های متولی وکالت؛ مانع برون رفت نهاد وکالت از مشکلات صنفی

در ابتدای جلسه دکتر طاهری نسب، رییس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان، ضمن خیر مقدم چند چالش اساسی ملی وکالت دادگستری را مطرح کرد.

وی تعدد سازمان های متولی وکالت دادگستری را در کشور یعنی کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه را بزرگ ترین چالش پیش روی وکلای دادگستری و مانع برون رفت نهاد وکالت از مشکلات صنفی عنوان کرد و با لحاظ قدمت بیش از یک قرن تاریخ کانون وکلا خواهان تعیین تکلیف نهاد موازی شد.

همچنین طرح های غیرکارشناسی موجود در مجلس شورای اسلامی را که درصدد قرار دادن وکالت دادگستری در زمره کسب و کار می باشند به عنوان خطرات فعلی موجود در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد. وی بیکاری وکلا و وکلای بیکار را بدترین آفت نهاد وکالت معرفی و خطرات ناشی از آن که متوجه قوه قضائیه و مردم تبیین کرد و خواهان توجه نظام به مقوله بیکاری وکلا شد.

طاهری نسب ضمن گلایه از کارشکنی های به عمل آمده در نام گذاری روز وکیل در تقویم علی رغم وعده و دستور ریاست محترم جمهوری، خواستار پیگیری موضوع از طریق وزارت ارشاد شد.

نشست هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان با حضور وزیر محترم دادگستری
نشست هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان با حضور وزیر محترم دادگستری

تقاضای رفع مشکلات بیمه ای وکلا و صندوق حمایت

سپس اسماعیل جویجری، نایب رئیس کانون خوزستان، به مسئله بیمه وکلا و مشکلات صندوق حمایت اشاره کرد و خواستار اهتمام دولت در جهت رفع مشکلات بیمه ای وکلای دادگستری و صندوق حمایت شد.

تعامل کانون وکلا با ارکان نظام؛ راه برون رفت از مشکلات

در این نشست وزیر دادگستری ضمن تشکر از کانون خوزستان اظهار کرد که اولین بار پس از انقلاب به عنوان وزیر به کانون وکلای مرکز سر زده و کانون خوزستان دومین کانونی است که وزیر دادگستری در آن حضور یافته است.

وی تعامل کانون وکلا با ارکان نظام را بسیار مطلوب و راه برون رفت از مشکلات ارزیابی کرد. همچنین به اهمیت نقش وکلا در تامین عدالت قضایی اشاره کرد و افزود: نهاد وکالت برای نظام یک فرصت ارزشمند است که باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

پیگیری دغدغه های نهاد وکالت در ارتباط با مجلس و شورای نگهبان

دکتر آوایی استقلال نهاد وکالت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در جریان وضع آیین نامه شخصا با حضور در محضر ریاست محترم قوه خواهان واگذاری تدوین آیین نامه کانون وکلا به خود وکلای دادگستری شدم.

وی قول مساعد داد در جهت رفع مشکلات پیش آمده در مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح های مطروحه تلاش و رایزنی به عمل آورد و در صورت ضرورت با شورای محترم نگهبان نیز مذاکره کند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا