یادداشت

وجود قانون نامناسب، نباید محملی برای رفتار نامناسب با مشمولان آن قانون قرار گیرد

وکلاپرس- وکیل علی علیزاده رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در یادداشتی به انتقادات اخیر شکل گرفته در فضای مجازی پیرامون کارنامه های منتشر شده از نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ واکنش نشان داده و خواستار در نظر گرفتن خیر جمعی و اتحاد اعضای نهاد وکالت شده است.

به گزارش وکلاپرس نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ مطابق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، روز ۲۱ شهریور ماه منتشر شد و به دنبال آن موجی از کارنامه های پذیرفته شدگان در شبکه های مجازی انتشار یافت که مورد انتقاد وکلا و برخی مدیران نهاد وکالت قرار گرفت.

رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی در واکنش به فضای شکل گرفته در خصوص نتایج آزمون و تحلیل های حقوقی اساتید از پیامد های قانون تسهیل و کاهش سطح علمی پذیرفته شدگان در آزمون وکالت، خواستار برنامه ریزی اصولی و آموزش های مناسب برای پذیرفته شدگان جدید، جهت رویش و تعالی نهاد وکالت شده است.

وکیل علیزاده عنوان داشته است: تن رنجور کانون ها تابِ زخمِ شکاف و انشقاقی دیگر با تقسیماتی نظیر وکلاء به تسهیلی و غیر تسهیلی را ندارد و چنین رفتارهایی منتج به تحمیل هزینه های زیانباری به این نهاد می شود.

بیشتر بخوانید:

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

وجود قانون نامناسب، نباید محملی برای رفتار نامناسب با مشمولان آن قانون قرار گیرد:

در دو سال اخیر و خصوصا به دنبال اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲، بخش قابل توجهی از انرژی جامعه حقوقی اعم از مدیران کانون ها، وکلا، اساتید و داوطلبان مصروف تحلیل قانون تسهیل شده است.

در این میان متاسفانه گاهاً شاهد رفتارهایی هستیم که باعث تکدر خاطر پذیرفته شدگان شده و همین امر گلایه و شکوه این عزیزان را در پی داشته است. تن رنجور کانون ها تابِ زخمِ شکاف و انشقاقی دیگر با تقسیماتی نظیر وکلاء به تسهیلی و غیر تسهیلی را ندارد و چنین رفتارهایی منتج به تحمیل هزینه های زیانباری به این نهاد می شود.

رفتار امروز ما با این دوستان، در حافظه و خاطره ایشان، ثبت و ضبط شده و بر همین اساس شاهد بازتاب آن در آینده ای نه چندان دور خواهیم بود از همین رو آغوش گشوده ما در پذیرش ایشان، تلاشی اصیل برای انسجام هر چه بیشتر این نهاد و رستگاری جمعی در آن خواهد بود.

همچنین از پذیرفته شدگان عزیز انتظار می رود در اظهارات خود نسبت به معمرین و پیشکسوتان، در کمال ادب و متانت رفتار نموده و در مواضع‌شان نسبت به خانه صنفی و قوانین مصوب مربوط به آن، خیرجمعی این خانواده را مقدم دارند.

امید آنکه در عین نقد قانون تسهیل و دیگر قوانین مصوب اخیر (که به زعم قاطبه حقوقدانان و کارشناسان مصالح عمومی جامعه را مورد خدشه قرار داده است)، با رواداری و خویشتنداری به تعاطی افکار بپردازیم و از رهگذر داشتن برنامه ریزی، آموزش های اصولی و تقویت سرمایه های فرهنگیِ پذیرفته شدگان، در آینده ای نزدیک شاهد رویش و افتخارآفرینی این عزیزان و مالاً تعالی هرچه بیشتر کانون های وکلای دادگستری باشیم.

‫۹ دیدگاه ها

  1. چه عجب یکی هم پشت بچه هایی که با طرح تسهیل قبول شدن رو گرفت
    خیلی از همین وکلایی که ادعا شون عرش خدا رو به لرزه در میاره بگید دوباره آزمون بدن ببینیم هنوز هم ادعا میکنن و بچه های طرح تسهیل رو مسخره میکنن

  2. بسیار عالی بود بجای تاختن به تازه واردان حرفهای منطقی در نوشتار ایشان هست، البته احترام به پیش کسوت ها را شخصا نتیجه اش را دیدم، جز بی ادبی و هتاکی و نشر اکاذیب توسط برخی شان چیزی نصیبم نشد و البته دست انتقام خدا اینگونه است شخصی که خود را خیلی پیش کسوت می دانست و با آراء انتظامی غلطش خیلی از جوانان را بیچاره کرد و از رزق و درآمد انداخت در حدی که برخی دچار ناراحتی قلبی شدند، برخی از این جوانان دچار ناراحتی روحی شدند،…. بحمد الله این شخص الان زمین گیر شده و برای دفع نجاساتش دستگاه به او وصل است… نتیجه ظلم همین است روز بقیه ظالمان از پیش کسوتان انحصار طلبی که به همکارانشان ظلم کردند نیز خواهد رسید

  3. برای شما و این نوع بیان شما بعنوان حقوق خوان متأسفم ، چرا که احترام به پیشکسوت جزعی از فرهنگ محسوب میشود

    1. عزیزتر از جان اقای علی علیزاده اگه مرد عملی بیا با داوطلبان ۴۰۳ سرجلسه ببینیم کدوم ازین مسابقه تستی که جز استرس بار روانی نداره درمیاد …شما کارنامت بزار بجای رجز خوانی و نوحه خوانی شما که با الف بای ابتدایی در دهه هفتاد و هشتاد و نود بودی ….با سوالات مریخی و و طراحان سوال روانجور سالهای ۴۰۰ الی ۴۰۳ اشنایی داری؟ پس هرگز قضاوت ناحق نکن و خدارو درنظر بگیر و بگو خدایا قبل از نوشتن و گفتن هرچیزی اول تو قلم را در دستانم بچرخان ..والسلام…

    2. طرز بیان من ایرادی نداره و حقایق را گفتم که این پیش کسوت ظالم دچار چه مرضی شده و در مورد ظالمین خدا هم وعده عذاب داده است که قطعا مقداریش در همین دنیا هست حالا اگر ظالم از نظر شما به بهانه پیش کسوتی باید بزنه جوون مردم را نابود کنه و بهش بگیم دمت گرم، کمی دچار مشکل ….

  4. یه دوره سهمیه بی سهمیه بود الا تسهیل با سهمیه تسهیل بی سهمیه اضافه شده عوض این کارا ارتقا بدین این رشته رو چرا واقعا رشته حقوق مجوزشو به هردانشگاهی اونم بدون ازمون ورودی دادین؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا