اخبار

هیأت مقررات زدایی مجدداً مرکز وکلای قوه قضاییه را ملزم به اتصال به درگاه ملی مجوزها کرد

وکلاپرس- مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بر اساس قسمتی از مصوبات نشست اخیر هیأت مقررات‌زدایی در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۶ مکلف به برقراری اتصال ۶ مجوز به درگاه ملی مجوزهای کشور شده است.

به گزارش وکلاپرس پیش از این هیات مقررات زدایی کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه را مکلف به اتصال به درگاه ملی مجوز های کرده بود که با پیگیری مدیران کانون وکلای مرکز مصوبه مذکور در رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد.

بیشتر بخوانید:

در مصوبات شصت و نهمین نشست هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار آمده است:

مجوزهای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

۱) تعداد ۶ عنوان مجوز‌ مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به شرح زیر به همراه کاربرگ راهنمای دریافت این مجوزها متضمن شرایط، مدارک و هزینه‌های صدور آنها تصویب شد. (کاربرگ‌های‌ راهنمای دریافت ۶ عنوان مجوز مذکور ممهور به مهر دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی جزء پیوست لاینفک این مصوبه است)

۲) مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مکلف است، درگاه تخصصی مجوزهای مربوطه را تشکیل داده و به درگاه ملی مجوزهای کشور متصل نماید.

۳) دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار مکلف است پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، راهنمای دریافت این مجوزها را در درگاه ملی مجوزهای کشور در دسترس عموم قرار دهد.

۶ عنوان مجوز مربوط به مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه
  • ۱. پروانه وکالت پایه یک دادگستری
  • ۲. پروانه کارشناسی رسمی دادگستری
  • ۳. مجوز مشاوره خانواده
  • ۴. مجوز تأسیس مرکز مشاوره خانواده
  • ۵. گواهی وکالت تخصصی
  • ۶. مجوز سکوی ارائه خدمات حقوقی و کارشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا