اخبار کانون هاویژه

مشاوره حقوقی رایگان برخی کانون‌های وکلا به بزهدیدگان حوادث اخیر کشور+ شماره تماس

وکلاپرس- کانون های وکلای دادگستری خراسان، مازندران، همدان و اصفهان در واکنش به حوادث اخیر کشور، آمادگی خود را برای ارائه خدمات حقوقی به معترضین بازداشت شده و بزه‌دیدگان اعلام کرده اند.

به گزارش وکلاپرس، کانون های وکلای دادگستری خراسان، مازندران و اصفهان در بیانیه های جداگانه ای ضمن واکنش به این حادثه، آمادگی صریح خود را جهت ارائه خدمات وکالت و حقوقی به بازداشت شدگان و معترضین حوادث اخیر اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید:

همچنین دو کمیسیون حقوق بشز کانون مرکز و همدان نیز به صورت تلویحی از پذیرش وکالت معاضدتی آسیب‌دیدگان حوادث اخیر خبر داده بودند.

سایر کانون‌های وکلا هنوز در این زمینه موضع گیری شفافی نکرده اند.

پذیرش وکالت معاضدتی دستگیرشدگان و بزه دیدگان در کانون وکلای خراسان

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری خراسان با انتشار اطلاعیه ای، آمادگی خود را برای ارائه خدمات حقوقی به معترضین بازداشت شده و بزه‌دیدگان حوادث اخیر اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

وکلای کانون وکلای دادگستری خراسان آماده پذیرش وکالت معاضدتی و رایگان دستگیرشدگان و بزه دیدگان وقایع اخیر هستند.

مراجعه حضوری به کانون وکلای دادگستری خراسان به نشانی: مشهد، بلوار قاضی طباطبایی، حدفاصل قاضی طباطبایی ۵ و ۷

و یا ارسال پیامک به شماره تلفن: ۰۹۳۸۸۷۱۷۷۳۷

 

لازم به ذکر است وکلای عضو کانون خراسان می‌توانند از طریق ارسال پیام به شماره ۰۹۳۸۸۷۱۷۷۳۷ آمادگی خود را جهت پذیرش وکالت به کمیسیون حقوق بشر کانون اعلام نمایند.

شماره تماس کانون وکلای خراسان: ۳۷۱۳۰۳۳۰-۰۵۱

آدرس کانون وکلای خراسان: مشهد، بلوار قاضی طباطبایی، حدفاصل قاضی طباطبایی ۵ و ۷

پذیرش وکالت رایگان بازداشت شدگان توسط کانون وکلای مازندران

کانون وکلای دادگستری مازندران با انتشار بیانیه ای، ضمن تأکید بر رعایت و اجرای قانون از ناحیه هر شخص و هرکس و حق برخورداری همگان از وکیل دادگستری و اجرای مقررات قانونی ازجمله مواد ۱۹۰، ۳۴۷، ۳۴۸ و ۴۱۵ قانون آیین دادرسی کیفری ناظر به تعیین وکیل تسخیری اعلام کرد:

با عنایت به اعلام آمادگی جمعی از وکلای محترم عضو این کانون در پذیرش رایگان وکالت هموطنان بازداشت شده حوادث اخیر و متعاقب پیگیری های قبلی انجام شده از سوی هیات مدیره، آمادگی خود را کمی فی السابق جهت تحقق اهداف قانونی یادشده اعلام می دارد. لذا خانواده های محترم بازداشت شدگان می توانند در صورت تمایل به تسهیل و تسریع در انتخاب وکیل (به صورت رایگان) به گانون وکلای مازندران مراجعه و با شماره ۳۳۳۲۱۲۸۲ تماس حاصل نمایند.

شماره تماس کانون وکلای مازندران: ۳۸۲۸۲۰۲۹-۰۱۱

آدرس کانون وکلای مازندران: ساری، خیابان مازیار، کانون وکلای دادگستری مازندران

معاضدت قضائی کانون وکلای اصفهان به بازداشت شدگان حوادث اخیر

روابط عمومی کانون وکلای اصفهان با صدور اطلاعیه زیر درباره حمایت از اشخاصی که به سبب وقایع اخیر اجتماعی دستگیر شده اند، موضع گیری کرد:

 

کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با همکاری موسسه معاضدت قضائی این کانون آمادگی خود را جهت ارائه خدمات مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی به اشخاصی که در پی وقایع اخیر اجتماعی دستگیر شده اند اعلام می دارد.

همچنین،کمیسیون صیانت از حقوق وکلای دادگستری اصفهان همچون گذشته در راستای وظیفه ذاتی و حمایتی خود، آماده قبول وکالت و دفاع از همکاران محترم که در راستای انجام وظایف حرفه ای و اجتماعی خود بازداشت گردیده اند،می باشد؛بدیهی است درصورت بروز مشکلات شخصی و فردی برای همکاران محترم، مداخله کانون وکلا و کمیسیون صیانت این کانون،منوط به ارائه درخواست کتبی از جانب فرد متقاضی، به کانون وکلای دادگستری اصفهان می باشد.

شماره تماس: ۵- ۳۲۶۸۳۱۹۰

آدرس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان: خیابان ۲۲ بهمن مجتمع اداری امیرکبیر

ارائه معاضدت حقوقی رایگان به بازداشت‌شدگان توسط کانون وکلای همدان

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری همدان نیز با انتشار اطلاعیه ای آمادگی خود را برای ارائه معاضدت حقوقی رایگان به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر اعلام کرده است.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

بدین وسیله اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان همدان آمادگی خود را برای ارائه خدمات حقوقی به صورت رایگان به این افراد اعلام می کند دستور فرمایید موارد مذکور به این کمیسیون ارجاع گردد.

لازم به ذکر است که همکاران دیگری خارج از کمیسیون نیز در این مورد آمادگی خود را اعلام کرده اند.

شماره تماس کانون وکلای همدان: ۳۸۲۸۲۰۲۹-۰۸۱

آدرس کانون وکلای همدان: همدان، خیابان بوعلی، انتهای کوچه دادگستری، نبش کوچه پردیس، پلاک ۱۸

بیشتر بخوانید:

ارائه خدمات وکالتی به بازداشت شدگان، خسارت دیدگان و بزه دیدگان توسط کانون وکلای مرکز

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در واکنش به حوادث اخیر و اعتراضات گسترده در سراسر کشور، در بیانیه ای بر خشونت پرهیزی در عرصه عمومی تاکید کرد. این کمیسیون در این بیانیه آمادگی خود را برای ارائه خدمات وکالتی و مشورتی به بازداشت شدگان، خسارت دیدگان و بزه دیدگان حوادث اخیر اعلام و تقاضای رفع موانع دسترسی آزادانه به وکیل منتخب را داشته است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

در خصوص بازداشت شدگان، آسیب دیدگان و بزه دیدگان، این کمیسیون آمادگی ارائه خدمات وکالتی و مشورتی را دارد. وکلای دادگستری بر مبنای سوگند حرفه ای که یاد کرده اند مدافع حق بوده و  در راستای تضمین حقوق و آزادی های شهروندان و امنیت انسانی و قضایی اهتمام ورزیده و پشتیبان قانون خواهند بود

همچنین درخواست شده است که با توجه به رویه برخی شعب دادسرای رسیدگی به جرایم امنیتی نسبت به اعمال و تسری تبصره ماده ۴٨ قانون آیین دادرسی کیفری که در تعارض با اصل ٣۵ قانون اساسی است، مراجع محترم تحقیق نسبت به رفع موانع دسترسی به وکیل منتخب اقدام کنند تا وکلای داوطلب امکان دفاع و ارائه خدمات وکالتی را به صورت آزادانه داشته باشند.

شماره تماس کانون وکلای مرکز: ۸۴۰۰۰-۰۲۱

آدرس کانون وکلای مرکز: تهران، میدان آرژانتین، خیابان زاگرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا