گفت و گوویژه

نگاهی به فیلم جدید وکیل کارگردان ایرانی

وکلاپرس- فیلم جدید وکیل اسحاق خزایی به نام « روز دفاع » با موضوع درام جنایی-اجتماعی در مرحله پس تولید و تدوین به سر می برد.

وکیل اسحاق خزایی(وکیل کانون وکلای کرمان) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس به ذکر جزئیات فیلم جدیدش به نام «روز دفاع» پرداخت.

این وکیل پایه یک دادگستری خود را نخستین وکیل کارگردان ایرانی معرفی کرد که از سال ۱۳۸۴ درحال فیلم سازی است.

وی درخصوص تسلط خود در حوزه فیلم سازی عنوان کرد: در رشته کارگردانی حرفه ای سینما تحصیلات دانشگاهی دارم و سال هاست که انواع فیلم های مستند، داستانی و… را با موضوعاتی مختلف کارگردانی کرده ام. پیش تر فیلم «گریه لیلی» را ساخته ام که در حال پخش در جشنواره های بین المللی است.

داستان روز دفاع

خزایی ضمن معرفی ساخته جدید خود افزود: فیلم بلند جدیدم به نام « روز دفاع » داستانی معمایی جنایی دارد؛ این فیلم روایت گر داستان خانواده ای است که با ورود یک مهمان و پیش آمدن یک اتفاق برای او، خانواده درگیر مشکلات جنایی می شوند که از قضا تنها شاهد این ماجراها پیرمردی نابینا است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: در همه جوامع جرایم پنهانی وجود دارد که یا به خاطر مسائل مختلف دیده نمی شود و یا بزه دیده ناچار به سکوت می شود.

این فیلم درصدد نمایش یک درام اجتماعی است که کارکتر اصلی آن به دلیل مشکلات دیگر از پیگیری و دفاع از خود عقب نشینی می کند و به ناچار در سکوت در جامعه به زندگی ادامه می دهد.

حزائی با اشاره به مرحله ساخت فیلم جدید خود در استان البرز گفت: فیلمنامه فیلم از سال ۱۳۹۸ به مدت ۹ ماه توسط خودم نگارش شد. فیلم هم اکنون در مرحله پس تولید و تدوین قرار دارد و ان شالله در حال آماده سازی برای ارسال به جشنواره های داخلی و خارحی است و اگر بتوانیم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهیم داشت.

برخی کارگردان ها بدون مشاور حقوقی فیلم می سازند

وی با اشاره به عدم آگاهی برخی کارگردانان نسبت به موضوعات حقوقی افزود:

در بسیاری از فیلم ها با موضوعات حقوقی به دلیل عدم مشاوره با حقوقدانان بعضا ایراد حقوقی آن چنان آشکار است که حتی افراد عادی با اطلاعات کم حقوقی نیز متوجه آن می شوند.

به نظر می رسد نه تنها فیلمسازان بلکه همه اقشار جامعه می بایست یک حقوقدان را به عنوان راهنمای امورحقوقی در کنار خود داشته باشند. بدون شک این امر در ساخت فیلم به دلیل بُعد نمایشی و تصویری و انتقال پیام و مفاهیم آن برای مخاطبان چندین میلیونی واجب و حتمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا