اخبار کانون هاویژه

نگاهی به سوابق صنفی و تحصیلی رئیس سابق کانون وکلای مرکز؛ وکیل حسن صفادوست

وکلاپرس ـ وکیل حسن صفادوست که به عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز انتخاب شده است، فعالیت خود در حرفه وکالت را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است.

به گزارش وکلاپرس، سرانجام وکیل حسن صفادوست روز یکشنبه(۱ آبان ۱۴۰۱) پس از حواشی فراوان انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز، به سمت ریاست بر این نهاد حرفه‌ای برگزیده شد.

بیشتر بخوانید:

حسن صفادوست از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است که از سال ۱۳۸۳ به کسوت وکالت درآمده و تا امروز دارای ۱۸ سال سابقه کار در حرفه وکالت است.

سابقه تحصیلی حسن صفادوست

این وکیل دادگستری مقطع کارشانسی حقوق را در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رسانده و در همین دانشگاه مدرک کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین الملل را نیز اخذ کرده است.

رئیس فعلی کانون وکلای دادگستری مرکز در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران(در حال دفاع رساله) است.

فعالیت صنفی وکیل صفادوست در کانون وکلای مرکز

وکیل حسن صفادوست پس از ورود و کسب تجربه در حرفه وکالت، به فعالیت در بخش‌های مختلفی از کانون مرکز پرداخت.

هرچند از جمله سوابق صفادوست فعالیت در سمت مدیر داخلی کانون وکلای مرکز بوده، اما بر اساس داده‌های موجود مشخص نیست دقیقا از چه تاریخ و تا چه زمانی وی در این سمت فعالیت کرده است.

عضو اصلی دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز در دو دوره، معاون دادستان انتظامی کانون برای یک دوره و عضویت در کمیسیون کارآموزی این نهاد(یک دوره) از دیگر فعالیت‌های صنفی این وکیل دادگستری است.

وضعیت صفادوست در انتخابات سی و دومین دوره هیأت مدیره کانون وکلای مرکز

وکیل حسن صفادوست در انتخابات سی و دومین دوره هیأت مدیره کانون وکلای مرکز ثبت‌نام و از سوی دادگاه انتظامی قضات تأیید صلاحیت شد.

صفادوست توانست در ده شهریور سال جاری ۹۹۹ رأی(از مجموع ۴۴۱۴ رأی اخذ شده) وکلای دادگستری را در انتخابات کانون وکلای مرکز به خود اختصاص دهد و در جایگاه هفدهمین برگزیده این انتخابات به عنوان عضو علی‌البدل هیأت مدیره جای گیرد.

بیشتر بخوانید:

با این حال از آنجایی که پس از انتخابات، شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات در دادنامه‌ای غافلگیر کننده پنج عضو اصلی هیأت مدیره(التفات سنائی، سهیل طاهری، سید کاظم حسینی، محمد تقی غفاری فردویی و منصور پرنوری) را معلق و پنج عضو علی البدل را جایگزین ایشان کرد، وکیل حسن صفادوست توانست به جمع اعضای اصلی هیأت مدیره راه پیدا کند.

گفتنی است وکیل صفادوست که روز یکشنبه با  رأی نسبتاً اجماعی هیأت مدیره( ۱۰ رأی از مجموع ۱۲ رأی) به عنوان رئیس کانون وکلای مرکز انتخاب شد، در اولین نطق خود آرزو کرد به زودی حکم تعلیق وکلای یادشده مرتفع شود و اعلام کرد وی اولین شخصی خواهد بود که پس از بازگشت اعضای اصلی کناره‌گیری خواهد کرد.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا