اخبارویژه

نماینده کانون وکلای زنجان نیز از عضویت در شورای اجرایی اسکودا انصراف داد

وکلاپرس– وکیل سید نواب حسینی نماینده کانون وکلای دادگستری زنجان در شورای اجرایی اسکودا ، با انتشار نامه  استعفایش، انصراف اعتراضی خود از شورای اجرایی را اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس پس از استعفای نماینده کانون وکلای گیلان از عضویت در شورای اجرایی اسکودا، وکیل نواب حسینی نیز در انتقاد از جلسه روز ۲۵ خرداد شورای اجرایی اسکودا، استعفای خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

مصوبات جلسه اخیر شورای اجرایی اسکودا که پنجشنبه گذشته (مورخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲) برگزار شد، حواشی بسیاری را با خود به همراه داشت که یکی از چالش برانگیزترین آن مخالفت این شورا با چاپ و انتشار کتاب اسناد چشم انداز وکلای دادگستری بود که پیشتر اسکودا در جلسه رونمایی از این کتاب وعده انتشارش را داده بود.

وکیل سید نواب حسینی که خود نیز عضوی از کارگروه ترجمه این کتاب بوده، جلسه روز پنجشنبه را «جلسه ای برای تسویه حساب» توصیف و از تناقضات صحبت‌های برخی از نمایندگان شورای اجرایی گلایه کرده است.

پیشتر نیز دکتر محمدرضا نظری نژاد(رئیس سابق کانون وکلای گیلان) با انتشار پستی در اینستاگرام از عضویت در شورای اجرایی اسکودا انصراف داده بود.

ببشتر بخوانید:

متن نامه استعفا به شرح زیر است:

اعضای محترم هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان

با سلام و احترام پیرو حضور اینجانب به عنوان نماینده کانون وکلای زنجان در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران و گزارش روند جلسه و وقایع رخ داده، با کمال تاسف استعفای خویش از نمایندگی در شورای اجرایی اسکودا را به دلایل ذیل به حضور اعلام و تقاضا دارد نسبت به اتخاذ تصمیم شایسته در این خصوص اقدام فرمایند.

۱- نحوه تشکیل جلسات شورا دستور کار و به طور کلی فرآیند اتخاذ تصمیم در شورای اجرایی دارای اشکالات فراوان بوده و این امر موجب عدم کارکرد صحیح آن مجموعه گردیده است. آنچه که در شورای اجرایی اتفاق میافتد نه تصمیم گیری که تصمیم سازی و هدایت جلسه به سمت تصویب موضوعاتی است که از پیش تعیین گردیده اند. فارغ از مسائل مذکور که دغدغه همیشگی دلسوزان نهاد وکالت بوده است جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ به نحوی که به حضور اعلام گردید برای شفاف سازی و ادای توضیح تشکیل نشده و جلسه ای برای تسویه حساب بود.

در جلسه مذکور که ۹ دستور به صورت تدریجی و طی مدت بیش از ۱۰ روز برای آن تعیین گردیده بود هیچ تصمیم مهمی اتخاذ نگردیده و مسائل اصلی آن جلسه من جمله موضوع بندهای ۲ و ۹ دستور به آینده موکول گردید لیکن در خصوص بند ۴ از دستورات جلسه با عنوان «گزارش» بازرس اسکودا و جناب آقای دکتر عسگری راد در خصوص کتاب «ترجمه اسناد چشم انداز و برنامههای راهبردی کانونهای وکلای دادگستری انجمنهای حرفه ای حقوقی در گستره جهانی» که علی الاصول نیاز به طرح آن در جلسه شورا نبود اتفاقات عجیبی حادث شد.

اولاً: موضوع دستور صرفاً گزارش بازرس به شورای اجرایی بود و به لحاظ منطقی ارائه گزارش نیازمند اتخاذ تصمیم و یا رأی گیری نمیباشد حال اینکه در نهایت چنین شد.

ثانیاً: صرف نظر از اعلام نایب رئیس محترم اتحادیه به نقل از بازرس محترم مبنی بر عدم وجود مصوبه چاپ و در حالی که بسیاری از عزیزان معتقد بودند که بر فرض وجود ایراد و اشکال میبایست اصلاحاتی انجام پذیرد، نهایتاً علی رغم تصویب چاپ مجموعه در جلسات سابق، در خصوص عدم چاپ رأی گیری و اتخاذ تصمیم گردید.

ثالثاً: برخی از نمایندگان محترم شورای اجرایی در مسیری که در دستور جلسه با درج عبارت «کتاب ترجمه» و در نطق نایب رئیس محترم با پرداختن به اینکه کتاب تالیفی و تحقیقی نبوده و صرفاً ترجمه می باشد، تعیین شده بود، اظهار داشتند که مجموعه مذکور صرفاً ترجمه بوده و سند چشم انداز وکالت و یا سند چشم انداز وکالت ایران نیست و مصوبه چاپ و نظر سابق ایشان در خصوص اثر ناشی از عدم اطلاع از مفاد و محتوای کتاب بوده است…

البته در جلسه حاضر نیز اذعان داشتند که باز هم از مفاد و محتوا اطلاعی ندارند!!! علاوه بر این احد از نمایندگان در اولین جلسه حضور خود در شورا پس از ۳ دقیقه از ملاحظه نسخه آماده از کتاب و صرفاً بر اساس عنوان کتاب آن را تقلب علمی و جعل دانستند!!!

همانگونه که استحضار دارید اینجانب به عنوان کوچکترین عضو در کارگروه ترجمه کمترین نقش و فعالیت در گروه مذکور را داشته لیکن جدای از نمایندگی کانون وکلای زنجان و تلاشی که مستقلاً در جلسه مصروف داشتم به هیچ وجه نمیتوانم این حد از بی انصافی و ظلم را نسبت به اعضای کارگروه اعم از مسئولین امر و مترجمین تحمل نمایم،

فلذا نظر بر مراتب معنون و نظر بر اینکه با اوصاف یاد شده در خصوص فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور و فعالیت اینجانب در شورای اجرایی با توجه به دغدغه های موجود به امری ملال آور تبدیل شده است خواهشمند است با استعفای بنده موافقت فرمایید.

مجدداً مراتب سپاس خود را از انتخاب این حقیر به عنوان نماینده آن کانون و همچنین اعتمادی که به اینجانب داشته اید اعلام میدارم

باتشکر و احترام

سید نواب حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا