اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

نماینده مجلس: جمع‌بندی این بود امتیازی که برای بخش دولتی است برای بخش خصوصی هم وجود داشته باشد

اظهارنظر نماینده مجلس درباره مصوبه استفاده از فارغ التحصیل حقوق به جای وکیل در شرکت‌ها: جمع‌بندی مجلس این بود که امتیازی که برای بخش دولتی بود برای بخش خصوصی هم وجود داشته باشد

وکلاپرس– جعفر قادری عضو کمیسیون جهش و تلفیق مجلس در توضیح جزئیات تصویب طرح استفاده شرکت‌های خصوصی از نمایندگان حقوقی، مدعی شد کانون های وکلا از سر استیصال به نماینده های مجلس توهین می کنند.

به گزارش وکلاپرس، نمایندگان مجلس در تاریخ ۱۶ مرداد با پیشنهاد نصرالله پژمانفر برای تصویب مقرره‌ای موافقت کردند که به موجب آن، همه اشخاص حقوقی خصوصی از قبیل موسسات، شرکت ها، بنگاه ها یا اعضای هیات مدیره و مدیران عامل آن ها در موضوعات مرتبط با همان شرکت یا موسسه یا بنگاه می توانند برای طرح هرگونه دعوا یا دفاع یا تعقیب دعاوی، از کارکنان خود به عنوان نماینده حقوقی استفاده نمایند.

جعفر قادری عضو کمیسیون جهش تولید و کمیسیون تلفیق مجلس در گفت و گو با دانشجو به بیان توضیحاتی درباره ورود مجلس به تصویب طرح استفاده شرکت‌های خصوصی از نمایندگان حقوقی و دلیل اعتراض کانون وکلا به تصویب این طرح پرداخت.

دیگر جایی برای بحث کردن و گفتگو کردن با آن‌ها باقی نمی‌ماند

جعفر قادری درباره علت اعتراض کانون وکلا به طرح تامین مالی و جهش تولید که در خصوص استفاده شرکت‌های خصوصی از نمایندگان حقوقی در محاکم قضایی است و دلیل ورود مجلس به این موضوع گفت: فردی که در برابر تصویب این طرح گفته که نمایندگان مجلس بی سواد هستند، ابتدا باید خودش ثابت کند که چقدر سواد دارد. افرادی که به خودشان اجازه می‌دهند که به مجلس و نمایندگان توهین کنند، دیگر جایی برای بحث کردن و گفتگو کردن با آن‌ها باقی نمی‌ماند.

این نماینده مجلس یازدهم مدعی شد: کسانی که به خودشان اجازه می‌دهند به مجلس توهین کنند باید در خصوص خیلی از مسائل آن‌ها شک کنیم.

بیشتر بخوانید:

وی درباره دلیل تصویب این طرح گفت: در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی آمده که هر خدمت و امکانی که برای بخش‌های دولتی در نظر گرفته می‌شود، باید برای بخش‌های خصوصی نیز در نظر گرفته شود. وقتی امکان استفاده از نماینده حقوقی در محاکم قضایی برای بخش‌های دولتی وجود دارد، طبعا بخش‌های خصوصی هم انتظار بهره مندی از این امتیاز را دارند و به همین دلیل مجلس این موضوع را تصویب کرد.

این امتیاز که برای بخش دولتی وجود دارد و لازم است برای بخش خصوصی هم وجود داشته باشد

قادری در خصوص نحوه تصویب این طرح در مجلس توضیح داد: این طرح به صورت پیشنهاد در صحن مجلس مطرح شد کلیت مجلس به آن رای داد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: پیشنهاد الحاقی توسط نمایندگان در صحن آورده شد و کلیت مجلس به آن رای داد. بر اساس توضیحات طراح و پیشنهاد دهنده طرح و با شنیدن نظرات موافقین و مخالفین، جمع بندی مجلس این بود که این امتیاز که برای بخش دولتی وجود دارد و لازم است برای بخش خصوصی هم وجود داشته باشد.

انحصار کانون های وکلا به شکل‌های مختلف در حال شکسته شدن است

جعفر قادری در ادامه درباره علت اعتراض کانون وکلا توضیح داد: کانون وکلا تاکنون انحصاری را در عرصه خدمات خود داشته که این انحصار به شکل‌های مختلف در حال شکسته شدن است. علت عصبانیت کانون وکلا نیز ناشی از نگرانی در خصوص خدشه دار شدن همین انحصار است.

منبع: دانشجو

‫۲ دیدگاه ها

  1. بخش خصوصی منظور شرکت‌های بعض نمایندگان هست دیگر؟؟!!
    قانون تسهیل بس نبود؟ اگر صبر می‌کردید یکی از عزیزان به زودی طبق قانون تسهیل پروانه می‌گرفت!

    اما ظاهرا کارهای حقوقی شرکت های عده ای روی زمین مانده است و اساساً حاضر نیستند به یک وکیل پول بدهند که برایشان کار انجام دهد.
    واقعا عجیب است از یک سو دامنه بازار درآمد وکلا را کوچک می‌کنند! و از سوی دیگر تعداد ورودی را بالا می‌برند!!

    1. حالا اینها هم نبودند خود کانونها بازار درآمد را فقط در قبضه عده خاص گرفته اند که بصورت دوره ای مدیران کانون می شوند… وکالت فعلا شغلی است برای عده خاص نه همه وکلا، وکیلی که بخواهد با شرافت کار کند بیچاره است با این اوضاع… چه کانون خودش چه طرح و مصوبات عجیب فقط به اینگونه وکلا آسیب می زنند.. نه وکلای صاحب قدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا