اخبار مجلس شورای اسلامی

نقدعلی: فعلا نمی‌توانم درباره وضعیت کانون وکلا در برنامه هفتم صحبت کنم

وکلاپرس- حجت الاسلام نقد علی که به تازگی به عنوان ریاست کمیته تحقیق و تفحص از کانون های وکلای دادگستری انتخاب شده است، از صحبت پیرامون وضعیت کانون های وکلا در لایحه برنامه هفتم توسعه خودداری کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از دفاع پرس محمدتقی نقدعلی امروز در اظهاراتی در خصوص کانون های وکلای دادگستری مدعی شده است با شرایط انحصاری فعلی، اجرایی شدن بیمه وکالت و الزامی شدن حضور وکیل در محاکم باعث ایجاد تنش اجتماعی خواهد شد!

ابراز امیدواری برای به اتمام رسیدن تحقیق و تفحص از کانون های وکلا

وی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری اظهار داشت: این موضوع ان‌شاءالله در اسرع وقت کلید می‌خورد، بنده از همه کسانی که پیرامون عملکرد نهاد وکالت کشور به شکل مشخص و با مستندات خاص شکایتی دارند، طبق ساز و کاری که طراحی خواهیم کرد، ان را به مجلس ارائه دهند، ما همه مستندات و شکایات را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

حجت‌الاسلام نقدعلی در پاسخ به این سوال که آیا تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلا به عمر مجلس یازدهم می‌رسد؟ خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان مجلس این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.

معتقدم افزایش تعداد وکلا هم به نفع خود وکلا و هم به نفع مردم است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه هفتم توسعه موضوعی در خصوص کانون وکلا مطرح شده است؟گفت: نمی‌توانم فعلا در این خصوص صحبت کنم.

وی افزود: معتقدم افزایش تعداد وکلا هم به نفع خود وکلا و هم به نفع مردم است، زمانی که شغلی مانند وکالت اثرگذاری و نیازش برای مردم ضروری است، برای همه حاشیه‌های آن مانند ساختار بیمه وکالت و الزامی شدن حضور وکیل در محاکم را باید دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید:

حجت‌الاسلام نقدعلی خاطرنشان کرد: با شرایط انحصاری که امروز وجود اگر بخواهیم هر کدام از این اقدامات را انجام دهیم با تنش اجتماعی مواجه خواهیم شد.

فعالیت تخصصی وکلا نیاز به قانون مجلس دارد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصصی شدن وکالت گفت: خود وکلا می‌توانند فعالیت‌هایشان را تخصصی دنبال کنند ولی اینکه نهاد وکالت بخواهد صرفا صلاحیت فعالیت تخصصی به وکلا بدهد، نیاز به قانون مجلس دارد.

وی با بیان اینکه تخصصی شدن حوزه وکالت پیشنهاد خوبی است که باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: اما این نکته را هم نباید فراموش کنیم که محدودیت‌های نابه جا برای مشاغل ایجاد کردن کار غلطی است و نباید آزادی مردم برای انتخاب وکیل گرفته شود.

منبع: دفاع پرس

‫۱۲ دیدگاه ها

    1. اخه این اقا چی میدونه از وکالت و حقوق و … دنبال تبلیغ برا دوره بعدشه .
      کانون وکلا چی داره که میخوان تحقیق و تفحص کنند یه نهاد خصوصی .!

      از این به بعد باید برن از رستورانهای شهر هم تحقیق و تفحص کنند

  1. ببینید کی میخواد در باره کانونهای وکلا اظهار نظر کنه وزن و سوادش رو بزارید یه طرف کانون وزین وکلا و دانشمنداش رو هم بزارید طرف دیگه ..اونوقت قضاوت با خودتون ..از قدیم گفتن اب که سربالا بره…..

  2. نقد علی عین دفتر ازدواج وطلاق و دفاتر اسناد رسمی و خدمات قضایی همش تو انحصار طلاب و امام صادق ها میشه بیخیال شید تپه ای نمونده دست نبرید بهش

    1. مشخصه هیچ اطلاعات و علمی درخصوص نهاد وکالت نداره که حاضر نیست صحبت کنه. به تجربه ثابت شده وقتی یک آخوند بی سواد و بی اطلاع در خصوص موضوعی تخصصی ورود می‌کنه . نتیجه میشه … وااسفا
      حداقل از روحانیونی که تجربه کار قضایی و حقوقی دارند مشورت بگیرید

  3. ای کاش حداقل می فهمیدیم دلیل این همه خصومت با نهاد وکالت چیه؟؟؟؟!!!! بعضی موقع ها فکر می کنم هدفشون این بود که شغل ایجاد شه، ولی به آخر و عاقبتش فکر نکردن، ولی با حرفهایی که امروز زده و این که اجباری شدن وکالت و بیمه وکالت ضروری ندانسته، و حتی این موضوع ها را سبب ایجاد اغتشاش دونسته معلومه با نهاد وکالت خصومت شخصی داره.

  4. در زمان ریاست مرحوم آیت الله شاهرودی به موجب آیین نامه اجباری شدن وکالت ، گرفتن وکیل برای مدتی اجباری شد. و تجربه خوبی هم برای مردم ، هم‌ وکلا و هم برای دادگستری بود و همه راضی بودند. جالبه این آقا هیچ توجهی به این موضوع نداره یا ظاهراً نمی‌خواد داشته باشه.

  5. نمی‌دونم چرا ما ، وقتی حرف از تحقیق و تفحص پیش میاد ، طبل مخالفت می‌زنیم !! لطفاً کمی منطقی باشیم ، اگه یکی رفته دانشگاه و مدارج قانونی رو طی کرده و مدرک گرفته ، به اندازه ی قبول شدگان اسکودا سواد نداره ؟! مگه خبر ندارین این آزمون با چه اهدافی برگزار میشه ؟ مگه نمی‌دونید قیمت هر سوال چنده ؟ مگه نمی‌دونید چه مافیاهایی از پس این پرده ، ارتزاق می‌کنند ؟!
    بابا تو رو خدا بذارید این بچه های پایین شهر هم بتونند از درسی که خوندند و مدرکی که گرفتن ، رزق حلال بخورند ، بسه دیگه دلال بازی …. شما ناراحت بیکار شدن کسایی هستین که میدونید فقط بازار دلالی شون تخته میشه ، لطفاً قیم مردم نباشید بذارید خود مردم انتخاب کنند پیش کدوم شخص و وکیلی برن ، چرا شما کاسه داغ تر از آش میشین ؟!
    شکر خدا مردم عقل تو کلشونه …. پس حق انتخاب دارن . بعلاوه خیلی بده که اعتبار دانشگاه ها و مدارک علمی رو زیر سوال ببریم ، مگه کدوم دکتر و مهندس و …. برای استفاده از معلومات دانشگاهی باید آزمون سیاه بده ؟!
    لطفاً انصاف داشته باشیم

  6. با سلام خدمت مسئول محترم وکلا پرس
    بنده در دو روز اخیر ، برای دو مطلب ، دیدگاه به ثبت رسانده ام که متاسفانه ترتیب اثر داده نشده ، لطفاً عنایت فرمایید اگر مشکلی در مفاد نظرات ارائه شده وجود داشته ، برای بنده اطلاع رسانی شود .
    با سپاس

  7. اخه یکی به مردم بگه نمایندگانی که حداقل سوادو رای مردم را دارندچطوری قانون وضع میکنن من که سوادی ندارم ولی بگید این نماینده که میخواد درموردکانون وکلاتحقیق کنه چه مدرک تحصیلی داره ودر چه رشته ای تحصیل کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا