اخبار صنفیویژه

نظر برخی مدیران نهاد وکالت راجع به برگزاری آزمون وکالت ۹۹

وکلاپرس ـ برخی از مدیران نهاد وکالت درباره ضرورت برگزاری یا عدم برگزاری آزمون وکالت ابراز نظر کرده اند. برخی برگزاری این آزمون را در شرایط کرونایی صحیح ندانسته و برخی دیگر برگزاری آزمون را به صلاح داوطلبین دانسته اند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه خبری اختبار و خبرگزاری فارس، رؤسای و مدیران برخی از کانون های وکلای دادگستری دیدگاه خود را درباره برگزاری آزمون وکالت بیان کردند.

بیشتر بخوانید: افزایش حدود ۲۰ درصدی جذب کارآموز در آزمون وکالت ۹۹

رییس کانون وکلای مرکز: منتظر رای و تصمیم نهایی کارشناسان این امر هستیم

جلیل مالکی در پاسخ به خبرگزاری فارس گفته است: این آزمون در سراسر کشور برگزار می‌شود. با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و مدارس امکان فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب بین شرکت‌کنندگان و برگزاری آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد. در این شرایط ما نیز مانند داوطلبین منتظر رای و تصمیم نهایی کارشناسان این امر هستیم و پس از ابلاغ هر دستورالعملی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

نایب رییس کانون وکلای مرکز: آزمون باید تا اندازه ای به تعویق بیافتد که وضعیت شهرها بهتر شود

عبدالله سمامی، نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در این زمینه گفت: نهاد تصمیم گیرنده برای تعویق برگزاری آزمون، سازمان سنجش است. بعید می دانم هیأت رییسه اسکودا بخواهد مخالف نظر سنجش عمل کند. به نظر من آزمون باید تا اندازه ای به تعویق بیافتد تا امکانات برگزاری آزمون فراهم و وضعیت شهرها بهتر شود.  باتوجه به وضعیت فعلی کرونا برگزاری آزمون دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نحوه فعالیت دفاتر وکلای دادگستری در محدودیت های کرونایی

رییس کانون وکلای خراسان: سازمان سنجش از ستاد مبارزه با کرونا استعلام کرده است

مجتبی زاهدیان، رییس کانون وکلای دادگستری خراسان درباره برگزاری آزمون وکالت گفت: در تهران در جلسه اسکودا این مسئله مطرح شده است و سازمان سنجش از ستاد مبارزه با کرونا استعلام درخواست کرده است. بدون شک تابع تصمیم ستاد هستیم.

در حال حاضر منتظر تعیین تکلیف وضعیت از جانب ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. تاکنون پاسخی واصل نشده است و به زودی مشخص خواهد شد. احتمالا در هفته آینده وضعیت مشخص شود. نمی توانم وضعیت را پیش بینی کنم زیرا اظهارنظر قطعی نیست اما شرایط فعلی کشور خوب نیست و تلاش مدیران کشور بر این است که تا حد ممکن از تجمعات اجتناب شود. این دو هفته تعطیلی بسیار مهم است تا پس از اتمام آن تصمیم گیری شود.

رییس کانون وکلای همدان: به نظرم فعلا قابل برگزاری نباشد

سعید آئینه وند، رییس کانون وکلای دادگستری همدان در این زمینه گفت: کانون ها برای برگزاری آزمون از اسکودا و اسکودا نیز از سازمان سنجش استعلام می کنند. درنهایت مسئول برگزاری آزمون، سازمان سنجش است. لذا ما هیچ نقشی در برگزاری نداریم و صرفا نقش نظارتی داریم. سازمان سنجش از ستاد ملی کرونا استعلام کرده است و تا به امروز پاسخی دریافت نشده است اما بعید می دانم با شرایط فعلی و وضعیت قرنظینه کشور، مجوز برگزاری صادر شود. لذا بعید استآزمون در تاریخ تعیینی برگزار شود. تاریخ بعدی نیز اسکودا با توجه به ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین خواهند کرد. به نظرم فعلا قابل برگزاری نباشد هرچند هنوز خبری به ما داده نشده است.

تعویق آزمون برای داوطلبینی که آماده هستند سبب روند فرسایشی می شود و از نظر روحی خسته می شوند. اما به هرحال ستاد ملی مبارزه با کرونا برخی قوانین جاری مملکت را تعطیل کرده است و در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و باید لازم الاجرا باشد.

بیشتر بخوانید: تمدید قرارداد اجاره در شرایط کرونایی در بخشنامه معاون اول قوه قضاییه

رییس کانون وکلای منطقه فارس: پیش‌بینی می‌کنم ستاد مبارزه با کرونا با تعویق برگزاری آزمون موافقت کند

علی مندنی پور، رییس جدید کانون وکلای دادگستری فارس در پاسخ به خبرنگار اختبار گفت: در حال حاضر باتوجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه که کرونا در مرکز مشکلات قرار گرفته است و شرایط روحی داوطلبین، از آن جا که حضور برخی داوطلبین در آزمون مستلزم سفر رفتن است و از سوی دیگر باید جمع زیادی باید در یک محل قرار گیرند که برای سلامت خود و خانواده هایشان خطراتی را به همراه دارد، معتقدم اگر زمان آزمون تغییر کند به جا خواهد بود و رضایت خاطر داوطلبین نیز فراهم خواهد شد. تا جایی که اطلاع دارم، سازمان سنجش از ستاد ملی مبارزه با کرونا استعلام کرده است. پیش بینی میکنم با توجه به وضع فعلی، ستاد مبارزه با کرونا با تعویق برگزاری آزمون موافقت کند و آزمون به زمان دیگری موکول شود.

نایب رییس اسکودا: مسئولان سازمان سنجش با ستاد مقابله با کرونا در ارتباط هستند

ابراهیم کیانی، نایب رییس اسکودا، در پاسخ به خبرنگار فارس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که تنها مرجع تصمیم‌گیری در زمینه مقابله با بیماری کرونا ستادی است که برای این امر تعیین شده است. بنا براین ما نیز به تبعیت از ایشان تصمیم‌گیری در زمینه برگزاری این آزمون را به عهده متخصصان این ستاد می‌گذاریم. مسئولان سازمان سنجش با این عزیزان در تعامل هستند و در صورت به تعویق افتادن این آزمون در این زمینه به شرکت کنندگان اطلاع ‌رسانی می‌شود.

منبع: اختبار و فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا