گفت و گو

بازرس کانون وکلای مرکز: با توجه به عدم تمهید مقدمات توسط دادگستری، دوره دوم کارآموزی وکالت از ابتدای شهریور احتساب شود

وکلاپرس– بازرس کانون وکلای مرکز در واکنش به عدم شروع دوره دوم کارآموزی برای کارآموزان وکالت ۱۴۰۰ گفت: بیش از یک ماه از زمان مکاتبه با دادگستری استان تهران سپری شده است.

به گزارش وکلاپرس، بیش از یک ماه از زمان مکاتبه کانون وکلای مرکز با دادگستری استان تهران جهت پذیرش کارآموزان وکالت در محاکم دادگستری و شروع دوره دوم کارآموزی سپری شده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد هنوز دادگستری تهران پاسخ نامه کانون مذکور را نداده و به تعیین شعبه برای کارآموزان وکالت ۱۴۰۰ نپرداخته است؛ تاخیری که با اعتراض فراوان کارآموزان روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد شروع دوره دوم کارآموزی از ابتدای شهریورماه مصوبه هیات مدیره نیست

دکتر بهنام حبیب زاده مومن، بازرس کانون وکلای دادگستری مرکز، درخصوص استوری اخیرش درباره شروع مدت دوره دوم کارآموزی به وکلاپرس گفت: پیشنهاد شروع دوره دوم کارآموزی از ابتدای شهریورماه امسال مصوبه هیات مدیره نیست و نظر شخصی بنده و برخی از اعضای هیات مدیره است.

وکیل حبیب زاده افزود: باتوجه به اینکه بیش از یک ماه از زمان درخواست جهت شروع دوره دوم کاراموزی در دادگستری مطابق ماده ۵۴ آیین نامه جدید لایحه استقلال سپری شده ‌و دادگستری امکانات و شرایط لازم را برای انجام کاراموزی فراهم نکرده است، بنابراین باید وضعیت کاراموزی به گونه ای باشد که وقفه غیرمعمول در انجام آن به وجود نیاید.

بیشتر بخوانید:

هیات مدیره باید این وقفه را جزو دوره کارآموزی محاسبه کند

این مدیر نهاد وکالت ادامه داد: منطقی نیست زمان کاراموزی به عللی که ارتباطی به کارآموز ندارد، بدون قاعده افزایش پیدا کند. لذا معتقدم هیات مدیره باید بر مبنای منطق، این وقفه را -که کارآموز تقصیری در آن ندارد- جزو دوره کارآموزی محاسبه کند.

بازرس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: در نظر داشته باشیم که کاراموزان در دوره دوم ۶ ماهه امکان قبول وکالت را ندارند و باید هر روز در دادگستری حاضر شوند. تلاش می کنیم وصف فوق را که تکلیفی مالایطاق است در دستورالعملی که برای کارآموزان مطابق ماده ۱۶۱ تدوین می شود، تعدیل کنیم.

کمیته تعیین شده در اسکودا به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات است

این وکیل دادگستری ادامه داد: کمیته تعیین شده در اسکودا به دنبال راهکارهایی است تا بتواند مشکلات موجود در این زمینه را کاهش دهد و ان شاءلله پس از نهایی شدن دستورالعمل، متن نهایی به کانون های استانی ارسال خواهد شد. امیدوارم با جمع بندی نظرات صاحب نظران، انجام دوره کارآموزی اجرایی تر و با مشکلات کمتر و با کارایی آموزشی بهتری صورت پذیرد.

یک دیدگاه

  1. باسلام
    واقعا شش ماه کاراموزی بدون حقوق بدون پرونده بدون پول در این اوضاع اقتصادی بی منطق ترین تصمیم در آیین وکالت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا