نظریه مشورتی

نظریه مشورتی محاسبه تمبر مالیاتی سهم کانون وکلا و صندوق حمایت در فرض پایین تر بودن حق‌الوکاله از تعرفه

نظریه مشورتی درباره نحوه محاسبه سهم کانون وکلا و صندوق حمایت در مواردی که وکیل مطابق قرارداد حق‌الوکاله را کمتر از میزان تعرفه قید می‌کند

وکلاپرس ـ نظریه مشورتی درباره نحوه محاسبه تمبر مالیاتی سهم کانون وکلا و صندوق حمایت در مواردی که وکیل مطابق قرارداد حق‌الوکاله را کمتر از میزان تعرفه قید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

  1. نظریه مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه درباره ابطال مازاد تمبر مالیاتی وکلا در دعاوی
  2. نظریه مشورتی اداره حقوق قوه قضائیه درباره رفع نقص تمبر مالیاتی و وکالت تبرعی
  • شماره نظریه : ۷/۱۴۰۱/۷۳۳
  • شماره پرونده : ۱۴۰۱-۹۷-۷۳۳ ح
  • تاریخ نظریه : ۱۴۰۱/۰۸/۱۰

استعلام:

در مواردی که وکیل مطابق قرارداد حق الوکاله را کمتر از میزان تعرفه قید میکند در تعیین تمبر مالیاتی وکیل سهم صندوق و کانون چگونه عمل می شود؟

بیشتر بخوانید:

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه:

در دعاوی مالی میزان تمبر علی الحساب مالیاتی بر مبنای خواسته تعیین می شود که حسب مورد با لحاظ آن که خواسته وجه نقد است یا غیر، آن مبلغ ریالی خواسته و یا تقویم به عمل آمده، ملاک محاسبه تمبر على الحساب مالیاتی وکیل خواهد بود.

چنانچه وکیل در زمان ابطال تمبر على الحساب مالیاتی تمام حق الوکاله مقرر بین طرفین را دریافت نکرده باشد، علی الحساب مالیاتی را بر مبنای حق الوکاله وصول شده علی الحساب دریافتی موضوع ذیل ماده ۳ آیین نامه تعرفه حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری مصوب ۲۸/۱۲/۱۳۹۸ رئیس محترم قوه قضاییه میپردازد؛ مگر آن که این مبلغ کمتر از حداقل تعرفه باشد که در این صورت باید حداقل مقرر در تعرفه را به عنوان تمبر مالیاتی ابطال کند و از این حیث تفاوتی وجود ندارد که حق الوکاله وکیل به صورت وجه نقد و یا کالا مقرر شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا