اخبار قوه قضاییهویژه

نظرخواهی از وکلا در «عدل ایران» درباره صلاحیت نامزدهای هیأت‌مدیره کانون‌های وکلای دادگستری

وکلاپرس ـ اخیراً در سامانه عدل ایران بخشی در ستون خواسته ایجاد شده است که با انتخاب آن می‌شود درباره صلاحیت نامزدهای هیأت‌مدیره کانون‌های وکلای دادگستری اظهارنظر کرد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل شکوری راد با انتشار تصویری در حساب اینستاگرامی خود نوشت: «اخیرا در قسمت ثبت دادخواست گزینه ای با عنوان اظهارنظر در مورد صلاحیت کاندیدای انتخابات هیات مدیره کانون ها افزوده شده است، قضاوت با شما»

بیشتر بخوانید:

بر اساس تصویر منتشر شده وکلای دادگستری می‌توانند در سامانه عدل ایران درباره صلاحیت نامزدهای هیأت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری اظهارنظر کنند.

 به نظر می‌رسد این رویه جدید در راستای تبصره ماده ۱۴ آیین‌نامه جدید لایحه استقلال است که در آن آمده است:

تبصره ماده ۱۴ آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری:

دادگاه عالی در مقام رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، سوابق آنان را از مراجع ذی‌ربط از قبیل وزارت اطلاعات، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، اداره کل سجل کیفری و نیز دادسرای انتظامی قضات در مورد دارندگان پایه قضایی، استعلام می‌کند.
بدیهی است عدم ارسال پاسخ از سوی مراجع مذکور در مهلت تعیین‌شده توسط دادگاه عالی، مانع از تصمیم‌گیری دادگاه مذکور نیست.

یادآور می‌شود بر اساس مصوبه اخیر شورای اجرایی اسکودا، هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری فردا( ۳۱ فروردین) در نشستی فوق‌العاده گرد هم جمع خواهند شد.

این نشست فوق‌العاده با میزبانی کانون وکلای مرکز و با دستور کار مهم «استماع اقدامات انجام شده توسط هیأت مذاکره کننده و اتخاذ تصمیم در خصوص موارد معنونه و رویکرد هیأت عمومی در سال ۱۴۰۱ » برگزار خواهد شد.

 اگرچه بارها مدیران نهاد وکالت بر غیر قابل اجرا بودن آیین نامه مذکور تأکید کرده‌اند، لیکن به نظر می‌رسد در جلسه فردا درباره اجرا یا عدم اجرای بخش‌هایی از این آیین نامه تصمیم‌گیری مجدد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا