اخبار کانون هاویژه

نتایج اولیه انتخابات کانون وکلای خراسان مشخص شد

وکلاپرس ـ نتایج اولیه انتخابات یازدهمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای خراسان که روز گذشته در محل این کانون برگزار شده بود، مشخص و اعلام شد.

به گزارش وکلاپرس، انتخابات یازدهمین دوره هیأت مدیره کانون وکلای خراسان(رضوی و جنوبی) در آخرین روز آبان از ساعت ۸ صبح تا ۱۶:۳۰ دقیقه بعداز ظهر در محل آمفی تئاتر این کانون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: تحلیلی از نامزدهای انتخابات کانون وکلای خراسان؛ شرکت در انتخابات در پاییز پدرسالاری 

اگرچه هنوز تعداد افراد شرکت کننده در این انتخابات اعلام نشده است، اما نامزدهای شرکت کننده در این دوره ۱۸ وکیل دادگستری از سه طیف همبستگی، هفت اسفند و مستقل بودند که به نظر می‌رسد ائتلاف هفت اسفند در این دوره توانسته است پیروز بلامنازع انتخابات باشد.

نتایج انتخابات ۳۰ آبان ۱۴۰۰ بر اساس تعداد رأی مأخوذه به شرح ذیل است:

مجتبی زاهدیان
سید مرتضی علیزاده جواهری
عباس شیخ الاسلامی
محمد مشتاقی
سید محسن حسینی پویا

همچنین اسامی سه عضو علی البدل کانون وکلای خراسان عبارت است از:

رضا معبودی نیشابوری
مسعود خراشادی زاده
نسرین ولی زاده

بر اساس آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری(مصوب ۱۳۳۳)، نتایج انتخابات در صورت عدم اعتراض وکلای دادگستری به نتیجه انتخابات پس از سه روز قطعی خواهد شد.

از آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری

ماده ۱۱ ـ از واجدین شرائط انتخاب شدن کسانی که دارای رأی بیشتر هستند عضو اصلی و کسانی که بعد از اعضاء اصلی بیش از سایرین دارای رأی می‌باشند عضو علی‌البدل هستند.

ماده ۱۲ ـ مدت شکایت از جریان انتخابات تا سه روز بعد از اتمام قرائت آراء می‌باشد و شکایت از کسانی که حق رأی دادن دارند پذیرفته است.

ماده ۱۳ ـ مرجع رسیدگی به شکایات هیئت نظارت انتخابات است و مکلف است ظرف سه روز به شکایت رسیدگی و نظر خود را در محل اخذ آراء اعلام نماید.

تبصره ـ قضاتی که به درخواست خود بازنشسته، مستعفی یا بازخرید شوند، چنانچه ظرف ۶ ماه از تاریخ قطع رابطه تقاضای صدور پروانه وکالت نمایند از ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد معاف می‌باشند.

ماده ۱۴ ـ کسی که بر تصمیم هیئت نظارت معترض است می‌تواند به‌وسیله دفتر کانون به دادگاه عالی انتظامی قضات شکایت نماید مدت این شکایت سه روز از تاریخ اعلام تصمیم هیئت نظارت است و دادگاه مزبور منتهی در ظرف ۱۰ روز از تاریخ وصول شکایت رسیدگی و رأی خواهد داد و رأی مزبور قطعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا