اخبار آزمون هاویژه

نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد

وکلاپرس- نایب رئیس اسکودا از اعلام نتایج آزمون وکالت ظرف ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اختبار، وکیل ابراهیم کیانی درباره زمان اعلام نتایج آزمون وکالت که روز سوم مرداد برگزار شده بود، گفت: نتایج این آزمون ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام می‌شود.

کیانی همچنین در مصاحبه با اختبار با بیان این نکته که با کاهش نمره تراز قبولی نسبت به سال گذشته روبرو بودیم افزود: حدود ده هزار و نهصد نفر در آزمون سال جاری پذیرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است سازمان سنجش تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت سال گذشته را ۷۴۲۸ نفر و میانگین تراز یک درصد برتر این آزمون را ۹۹۹۵ اعلام کرد. طبق قانون تسهیل داوطلبان سهیمه آزاد که ۷۰ درصد این عدد را در آزمون وکالت سال پیش(بیشتر از ۶۹۰۰) دارا بودند، به عنوان افراد دارای حد نصاب معرفی شدند.

حال باید دید با توجه به افزایش بیش از ۳۰۰۰ نفری تعداد قبولی های آزمون وکالت ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ ، تراز لازم برای در حد نصاب قرار گرفتن داوطلبان آزمون وکالت چه عددی اعلام خواهد شد؟

 

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. چشم کیانی و دوستان روشن.
    حالا هی سخت بگیرید و سوالات غیر استاندارد طرح کنید و هیچ توجه نکنید که سخت گرفتن در ازمونی که ملاک پذیرش نمره تراز است نه تنها نمره خام هیچ تاثیری در تعداد پذیرفته شدگان نهایی نمیگذاره بلکه ترازها رو در نمرات خام نسبت به سالهای قبل افزایش هم میده و به علت افزایش ۵۰ درصدی داوطلبان و در نتیجه تعداد یک درصد دارای برترین تراز و افزایش تفاوت سطح در میان این یک درصد تراز یک درصد و بالتبع اون تراز مبنا هم کاهش پیدا می کنه وتعداد پذیرش شده ها افزایش پیدا می کنند.

    نظر شخصی: قانون حذف سهمیه و مبنا قرار گرفتن نمره تراز ایده خوبی بود و بسیار هم علمی بود چون به داوطلبان اجحاف نمیشد و کیفیت کارشون با خودشون سنجیده میشد نه با داوطلبان سالهای قبل و امثال وکیل ابراهیم کیانی هرچگانی که در دوران ازمون های نص محور و کمبود داوطلب وکیل شده بودند هم نمی تونستند به بهانه سهمیه سوالات رو سخت طرح کنند و بعد هم نمره خام پایین رو به رخ داوطلب بکشن.
    ولی خب به نظر میرسه مبنای ۷۰ درصدی میانگین اون یک درصد اول یک مقدار پایین بوده و آش قانون تسهیل رو بی نمک کرده!
    تو این دو سال نسبت داوطلب به قبولی رسیده به ۱۰ که انصافا رقم پایینیه. شبیه نسبتهاییه که در ازمون های دهه هشتاد یعنی دوران ازمون امثال وکیل ابراهیم کیانی هرچگانی نایب رییس فعلی اسکودا وجود داشت.

    1. سلام خواهش میکنم این کامنت بنده رو پاسخ بدین تراز آخرین فرد قبول شده چقد بود ؟؟تو رو خدا هرکس اطلاع داره پاسخ بده

      1. سلام اینکه میگن ۴یاپنج تست درست بزنی هر درس قبولی وکالت درسته ؟این شامل حال وکالت قوه قضاییه هم میشه؟اگ کسی نصف دروس رو ۴۰یا۵۰بزنه وبقیه رو پایین تر در ده یا بیست یامنفی زده باشه آیا وکالت قوه قبول میشه؟

  2. سلام خواهش میکنم این کامنت بنده رو پاسخ بدین تراز آخرین فرد قبول شده چقد بوده آزمون وکالت ۱۴۰۲ ؟؟تو رو خدا هرکس اطلاع داره پاسخ بده

  3. سلام برای چی آزمون می گیرید با این مصوبه مجلس همه از دم قبولن همه میشن وکیل هورا فقط یادتون باشه اسفند به اینا رای بدید الکی که این قانون رو تصویب نکردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا