گفت و گو

ممنوعیت تردد خودروهای آفرود در اراضی ملی شهرستان بهبهان با تلاش وکیل داس‌مه

وکلاپرس– وکیل محمد داس‌مه از صدور دستور قضایی مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای آفرود در اراضی ملی توسط دادستان شهرستان بهبهان خبر داد.
به گزارش وکلاپرس، وکیل محمد داس‌مه، عضو کمیته حقوقی انجمن دوستداران طبیعت و محیط زیست استان خوزستان، اخیرا در حساب توییتر خود از اقدامات موثر در راستایی ممنوعیت آفرودسواری خبر داد.

بیشتر بخوانید:

او در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات اقدامات صورت گرفته گفت: ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری طی مکاتبه ای که با علیرضا قاسمی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان، به آثار مخرب تردد خودروهای آفرود ازجمله تخریب، فرسایش خاک و زیستگاه‌های مناطق مرتعی و جنگلی اشاره کردم و خواستم در راستای حفظ و احیای حقوق عامه طبق ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری، دستور ممنوعیت تردد این خودروهای سنگین به مناطق چهارگانه، اراضی ملی و زیستگاه‌های غنی و منابع طبیعی صادر گردد.

وی افزود: ازجمله مدارک پیوست این نامه، بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان امور زمین و مرتع بود که تردد خودروهای آفرود موجب از بین رفتن پوشش گیاهی، بوته‌ها و کوبیدگی زمین می‌گردد که بعد از کوبیدگی و سفت شدن زمین، گیاهان قادر به رویش نیستند.

بیشتر بخوانید:

داس‌مه با اشاره به صدور دستور قضایی مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای آفرود در اراضی ملی گفت: ۲۸ اردیبهشت‌ماه، دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب بهبهان مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای آفرودی در اراضی ملی، زیستگاه های غنی، مناطق چهارگانه صادر شد.

وی گفت: در متن این دستور که خطاب به فرماندهی انتظامی شهرستان بهبهان آمده است که نظر به اینکه حسب نظریه اداره منابع طبیعی، تردد خودروهای آفرود در اراضی ملی و مراتع باتوجه به بررسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان امور زمین و مرتع، باعث از بین بردن پوشش گیاهی، بوته‌ها و کوبیدگی زمین می‌گردد که بعد از کوبیدگی و سفت شدن، گیاهان قادر به رویش نمی باشند، مقرر است از ورود خودروهای مذکور به اراضی ملی جلوگیری و در صورت مشاهده، نسبت به توقیف خودروهای مذکور اقدام و نتیجه به این مراجع گزارش شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا