اخبار قوه قضاییه

معاون قضایی دادگستری استان زنجان: وکلا فقط از دادنامه‌هایی که قابلیت فرجام خواهی دارد، فرجام خواهی کنند

وکلاپرس- معاون قضایی دادگستری استان زنجان در نامه ای به کانون های وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه، ثبت فرجام خواهی مطابق مفاد قانونی را متذکر شده است.

به گزارش وکلاپرس، در نامه قاسم یارمحمدی (معاون قضایی دادگستری استان زنجان) آمده است وکلا در هنگام ثبت فرجام خواهی حتماً به متن دادنامه توجه کامل داشته و چنانچه موضوع قابلیت فرجام خواهی را دارد اقدام به ثبت دادخواست نمایند، در غیر اینصورت از ثبت و ارسال دادخواست به واحد قضایی خودداری نمایند.

بیشتر بخوانید:

متن این نامه به شرح زیر است:

  • ریاست محترم کانون وکلای دادگستری استان زنجان
  • ریاست محترم مرکز وکلای قوه قضائیه در استان زنجان

باسلام و احترام

حسب گزارشات واصله برخی از وکلای محترم بدون توجه به مفاد دادنامه و عدم قابلیت فرجام خواهی اقدام به ثبت دادخواست فرجام خواهی مینمایند. از آنجا که اصل بر غیر قابل فرجام بودن آراء دادگاههاست و به طور معمول فرجام خواهی از آراء دادگاه نخستین به عمل میآید مواردی را قانونگذار برای حفظ حقوق محکوم علیه آراء دادگاههای نخستین و تجدید نظر را طبق مواد ۳۶۷ و ۳۶۸ قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی تصریح نموده است، در این راستا خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به وکلای محترم استان اطلاع رسانی گردد که وکلا در هنگام ثبت فرجام خواهی حتماً به متن دادنامه توجه کامل داشته، چنانچه موضوع قابلیت فرجام خواهی را دارد اقدام به ثبت دادخواست نمایند، در غیر اینصورت از ثبت و ارسال دادخواست به واحد قضایی خودداری نمایند.

شایان ذکر است راهنما و جزوه آموزشی در خصوص دعاوی اعتراضی که در برگیرنده مفهوم و ماهیت فرجام خواهی و آرای قابل فرجام خواهی نیز میباشد به پیوست جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می گردد.

قاسم یار محمدی منفرد

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت برنامه ریزی آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان زنجان

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری زنجان

یک دیدگاه

  1. یعنی وکلای باسواد آزمون گذرانده ای هستند که از دادخواستهای غیر قابل فرجام، فرجام خواهی کردن؟ 😏وا مگه آزمون ندادن بلد نبودن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا