اخبار اسکوداویژه

مصوبه جدید کارگروه کمیسیون کارآموزی اسکودا درباره کارآموزان وکالت ۹۹

وکلاپرس- کارگروه کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری سراسر کشور در دومین جلسه خود (۱۴۰۰/۱۱/۱۹) بر عدم قابلیت اجرای آیین‌نامه جدید لایحه استقلال تاکید کردند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، کارگروه کمیسیون کارآموزی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور در دومین جلسه این کارگروه با تاکید بر عدم اجرای آیین نامه، بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و سخنرانی با محوریت اسکودا و کانون وکلای مرکز تاکید کردند.

جلوگیری از تعویق کارآموزی کارآموزان وکالت ۹۹

روابط عمومی اسکودا در گزارشی از دومین کارگروه کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری سراسر کشور از مصوبه جدید این کارگروه درباره مشکلاتی که اخیراً برای کارآموزان وکالت ۹۹ روی داده است، خبر داد:

با توجه به بررسی دستور جلسه، به جهت جلوگیری از تعویق امور کارآموزان به لحاظ مشکلات حادث توسط مسئولین محترم قوه قضائیه پیرامون اجرایی شدن آیین‌نامه جدید، کمیسیون‌ها مجددا نسبت به اتخاذ تصمیم عدم اجرای آیین‌نامه متفق‌القول بوده و مقرر گردید نسبت به برگزاری جلسات سخنرانی به صورت مجازی تا تعیین تکلیف وضعیت کارآموزان اقدام شود.

بیشتر بخوانید:

همچنین به لحاظ وحدت در موضوعات سخنرانی و اساتید مقرر شد بانک اطلاعاتی اساتید و موضوعات در اسکودا تشکیل گردد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی و سخنرانی با محوریت اسکودا و کانون وکلای مرکز

بررسی شیوه‌های اجرایی و فنی برگزاری کلاس‌های آموزشی و سخنرانی با محوریت اسکودا و کانون وکلای مرکز از مهمترین مباحث مطروحه در این جلسه بود که مقرر شد کلیه موارد توسط دبیران محترم در کمیسیون‌های کارآموزی و هیأت‌های مدیره محترم کانون‌ها، مطرح و در جلسهٔ بعدی این کارگروه نتیجه و نظرات کانون‌ها ارائه گردد.

پیشتر معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به رئیس مرکز آمار و اداری اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرده بود در نحوه صدور پروانه کارآموزی و وکالت و شرایط فعالیت کارآموزان ۹۹ در دوره کارآموزی، رعایت مواد آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۴۰۰ الزامی است.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا