گفت و گوویژه

جزئیاتی درباره وضعیت وکلای بازداشتی مصطفی نیلی، آرش کیخسروی، سعید شیخ، امین عادل احمدیان

وکلاپرس- وکیل ابوذر نصراللهی درخصوص آخرین وضعیت پرونده برخی وکلای بازداشتی توضیح داد و گفت: کانون وکلا تمام توان خود را معطوف به حدف تبصره ماده ۴۸ کند.

به گزارش وکلاپرس، در پی اعتراضات و آشوب‌های پس از درگذشت مهسا امینی، روزانه اخبار متعددی درخصوص بازداشت تعدادی از وکلای دادگستری در شهرهای مختلف ایران شنیده شده است.

با قرار وثیقه وکیل امین عادل احمدیان موافقت نشده است

وکیل ابوذر نصراللهی که پیشتر وکالت وکیل بابک پاک نیا و وکیل آرش کیخسروی را بر عهده داشت، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس به تشریح آخرین وضعیت برخی از وکلای بازداشتی پرداخت و گفت: از میان وکلای بازداشتی، وکالت امین عادل احمدیان را بر عهده گرفته ام.

او درخصوص آخرین وضعیت پرونده وی گفت: تحقیقات مقدماتی انجام و آخرین دفاع از او اخذ شده ولی هنوز با صدور قرار وثیقه موافقت نشده و در زندان تهران بزرگ است.

این وکیل دادگستری درمورد اتهامات این وکلا گفت: اتهامات این وکلا اتهامات ثابتی است که معمولا به سایر افراد نیز زده میشود؛ اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و برخی نیز اخلال در نظم هم دارند.

بیشتر بخوانید:

احتمال طرح اتهام جدید علیه وکیل آرش کیخسروی

نصراللهی درخصوص بازداشت وکیل آرش کیخسروی گفت: باتوجه به اینکه او به تازگی بازداشت شده است، هنوز علت بازداشت و مرجع بازداشت کننده را نمیدانم.

او ادامه داد: از آن جا که وکیل کیخسروی با حکم دادسرای کرج بازداشت شده، احتمالا اتهام جدیدی مطرح شده که این دادسرا شروع به رسیدگی کرده است.

پرونده وکیل مصطفی نیلی هنوز در دادسرا ثبت سیستم نشده است

این وکیل دادگستری درمورد وضعیت وکیل مصطفی نیلی افزود: همکاران وکیل بهزادی و زهرا مینویی وکالت وکیل نیلی را بر عهده دارند. باتوجه به اینکه پرونده وی هنوز در دادسرا ثبت سیستم نشده است نمی دانیم در کدام شعبه است و اتهامش چیست.

اتمام تحقیقات مقدماتی و اخذ آخرین دفاع از وکیل سعید شیخ

او درمورد وضعیت پرونده وکیل سعید شیخ افزود: وکالت پرونده وکیل سعید شیخ را وکیل حسن زرگریان مقدم و وکیل بهزادی بر عهده دارند. تا جایی که اطلاع دارم، تحقیقات مقدماتی انجام و آخرین دفاع از این همکار اخذ شده ولی هنوز با صدور قرار وثیقه موافقت نشده و در زندان تهران بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

انتظار وکلا از خانه صنفی خود برای حمایت از وکلای بازداشتی انتظار به حقی است

نصراللهی با اشاره به اینکه اسکودا مکاتبه ای با رییس قوه قضاییه درخصوص وکلای بازداشتی کل کشور داشته است، گفت: امیدواریم این مکاتبات به نتیجه برسد و زمینه آزادی همکاران را فراهم کند.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به کاون وکلا درمورد عدم حمایت از وکلای بازداشتی گفت: اگرچه انتظار وکلا از خانه صنفی خود برای حمایت از وکلای بازداشتی انتظار به حقی است اما به نظرم توان کانون محدود به همان مکاتبات است و البته بهتر است افرادی درگیر این مسائل شوند که تجربه کافی در پرونده های سیاسی داشته باشند.

کانون وکلا تمام توان خود را معطوف به حدف تبصره ماده ۴۸ کند

این وکیل دادگستری گفت: به نظرم نگاه کانون وکلا علاوه بر پیگیری موضوع وکلای بازداشتی، باید در سطح کلان و حل مسئله تبصره ماده ۴۸ باشد. بسیاری از مشکلات فعلی همکاران، محدودیت برای ورود در دادسراست. لذا بهتر است کانون وکلا تمام توان خود را معطوف به این مسئله کند.

او ادامه داد: راهکار این است که یا این تبصره به طریق درستی تفسیر شود که این ماده منصرف از جرایمی مثل اجتماع و تبانی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام شود یا اینکه به سمتی برویم که این ماده حذف شود و مسئله حفظ اسرار حکومتی به نحو دیگری مدیریت شود. چه بسا حل این مسئله هم در خصوص وکلای بازداشتی و هم درمورد شهروندان سبب شود موصوع بهتر مدیریت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا