گفت و گوویژه

بی‌نتیجه بودن مذاکره کانون وکلای مرکز با سازمان امور مالیاتی درباره بهره‌مندی وکلا از تبصره ماده ۱۰۰ / رایزنی‌ها امروز نیز ادامه دارد

وکلاپرس- یک منبع آگاه از بی نتیجه بودن مذاکرات صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی درخصوص بهره مندی وکلا از تبصره ماده صد خبر داد و گفت: امروز جلسه دیگری با رییس سازمان امور مالیاتی برگزار می‌شود.

به گزارش وکلاپرس، وکیل حسن صفادوست، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، هفته گدشته با رییس سازمان امور مالیاتی دیدار کرد تا درخصوص مشکلات وکلای دادگستری برای استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم رایزنی کند.

بیشتر بخوانید:

دیدارها تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این دیدار و نتایج آن گفت: متاسفانه این دیدارها تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است. البته تلاش ها ادامه دارد و آقایان صفادوست و شاه محمدی بارها مراجعه داشته‌اند. امیدواریم در این یکی دو روز باقیمانده اخبار خوبی منتشر شود ولی تا این لحظه هیچ نتیجه‌ای حاضل نشده است.

بیشتر بخوانید:

براساس شنیده‌ها امروز نیز قرار است جلسه دیگری در همین راستا با رییس سازمان امور مالیاتی برگزار گردد تا درخصوص مشکلات وکلای دادگستری برای استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم رایزنی شود.

بیش از ۳۸۰۰ وکیل امکان استفاده از مزایای تبصره ۱۰۰ را ندارند

گفتنی است ۳۱ خردادماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است و باتوجه به عدم حصول نتیجه مذاکرات صورت گرفته، بیش از ۳۸۰۰ وکیل که طبق وعده مدیرعامل صندوق حمایت با ثبت نام در سامانه مالیاتی وکلا، اقدام به نصب دستگاه کارتخوان اقدام نکرده‌اند، امکان استفاده از مزایای تبصره ۱۰۰ مالیات های مستقیم را ندارند.

ازجمله مزایایی که افراد و مشاغل مشمول تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم از آن بهره مند می شوند، این است که آنها از انجام بخشی از تکالیف مالیاتی مانند نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه‌ اظهارنامه مالیاتی معاف خواهند شد و مالیات آن ها صورت مقطوع تعیین و وصول می‌شود. این مشاغل تنها موظف به تکمیل فرم درخواست تبصره ماده ۱۰۰ در سامانه مالیاتی هستند.

تشریح مزایای ارسال اظهارنامه مالیاتی از سوی رییس صتدوق حمایت وکلا

وکیل سنجر فخری، مدیرعامل صندوق حمایت وکلا، در واکنش به اعتراض بسیاری از وکلا درخصوص وضعیت فعلی و بلاتکلیفی آنان، با انتشار کلیپی در حساب اینستاگرامی این نهاد، اسناد و نامه نگاری های صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی را منتشر کرد و مدعی تلاش فراوان مدیران صندوق برای حل معضل سامانه امور مالیاتی وکلا شد.

سنجر فخری ضمن شرح تلاش‌های مکرر و پیاپی خود گفته است وکلا خوب است بدانند که برخی از افراد شاغل در حرفه وکالت که مشمول تبصره ماده ۱۰۰ شده‌اند به علت مبالغ بالای مالیات‌های تعیین شده، حاضر به استفاده از این تبصره نیستند.

به گفته مدیرعامل صندوق حمایت ارسال اظهارنامه مالیاتی مزایایی نیز به همراه دارد از جمله اینکه به نتیجه رسیدن پرداخت مالیات طبق اظهارنامه دو الی سه سال زمان می‌برد که از نظر زمانی می‌تواند به نفع وکلا باشد و همچنین وکلا می‌توانند در مراجع قانونی نسبت به آن اعتراض کنند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا